Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Käytettyjen astioiden hintataso

Vierailija
13.03.2017 |

Mitä kannattaa laittaa astioille hinnaksi, jos yrittää myydä kirpputorilla? Haluaisin päästä eroon sekalaisista juomalaseista, kupeista, lautasista ym. Joukossa ei ole mitään kovin erikoista, tyyliin Ikeaa ja nimettömiä halpisastioita. Kirppikselle olisi muutakin myytävää, joten pöydän kustannuksia ei tarvitse kattaa pelkillä astioilla.

Facebook-kirppistä on yritetty hintaan 0,50 - 1 € per astia, mutta ilman menestystä. Itsekään en kyllä lähtisi hakemaan astioita toiselta puolelta kaupunkia. Selasin Torista astioiden myynti-ilmoituksia, ja monet hintapyynnöt siellä ovat mielestäni yläkanttiin. Neljä Ikean juomalasia 8 euroa? Uutena saa halvemmalla.

Jos keräät tiettyjä astioita, mitä maksaisit niistä käytettynä? Yhden keramiikkasarjan osia olisin itse kiinnostunut ostamaan, mutta tarjoukseni eivät tunnu menevän läpi. Sarja on varmaan sinänsä harvinainen, koska en ole koskaan nähnyt muiden osto- tai myynti-ilmoituksia samasta sarjasta. Samalla logiikalla en usko sen olevan mikään suuria intohimoja herättävä keräilyharvinaisuuskaan. Olen tarjonnut 4-5 euroa per astia plus postikulut, mutta lopulta joutunut maksamaan 10-15 euroa tai jäänyt ilman kauppoja. Johtuneeko siitä että olen tehnyt kauppoja itseäni vanhempien henkilöiden kanssa? Itse hihkuisin onnesta jos joku haluaisi maksaa 5 euroa omista astioistani.

Kommentit (1)

Vierailija
1/1 |
13.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Astiat ovat kovin hankalia hinnoiteltavia. - On astioita, joita en (mielellnäi) ottaisi itselleni lainkaan, vaikka saisin ilmaiseksi, tai vaikka joku hieman maksaisi. - Mutta vastaavasi on astioita, joista käytettynä ja hyväkuntoisena olen maksanut useammankin euron. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla