Terveydenhoitajan pääsykokeet, kummassa enemmän matikkaa?
Metropolian vai Laurean pääsykokeissa?
Metropolian sivuilla sanotaan selkeästi, että pääsykokeissa on aineisto- että laskutehtäviä. Laurean sivuilla vain mainitaan aineistokoe, sisältääkö siis matikkaa? Olen kuullut monelta että on, mutta onko niin isossa osassa kuin metropoliassa?
Onko täällä ketään joka olisi lähivuosina ollut kokeessa?
Kommentit (23)
Miksi tuollaista ylipäätään kysyt?Mitä väliä sillä on?sehän on osa opintoja muutoinkin. Matematiikka on tärkeää hoitoalalla ja sitä on hyvä osata.
olen ollut kahtena kertana Laureassa pääsykokeissa, oli pelkkä haastattelu ja lyhyt kummallinen palikkatesti. Saattaa kuulostaa helpolta, eipä ollut. En tiedä miten ihmeessä arvostelu suoritetaan niin lyhyellä kokeella. En päässyt sisään kummallakaan kerralla.
Oon ollu vaan TAMK:issa kokeissa, siellä ainakin oli matikkaa. Oli sähköiset kokeet, tosi kivat mun mielestä.
Laureassa on varmaan samanlaiset kokeet kun aina aikaisemminkin. Niihin ei voi mitenkään varautua, joten älä stressaa. Olin itse viime syksynä ja nyt olen menossa taas.
Ei ollut meidän kokeissa ainakaan matikkaa, mutta heti koulun alettua se sitten alkoikin. Joten matikkaa ei kannata pakoilla, se tulee vastaan ennemmin tai myöhemmin. :D
Kysymyksestä päätellen matikka ei ilmeisesti ole kovinkaan vahvaa. Mieti, onko se oikea paikkasi, jos matikka tuottaa vaikeuksia. Se on tärkeintä, koska on kysymys potilaista. Matikkaa voi pakoilla pääsykokeissa, mutta todellisuus tulee ennemmin tai myöhemmin vastaan ja se näkyy opinnoissasi sillon, joten mieti tarkkaan!
Vierailija kirjoitti:
Kysymyksestä päätellen matikka ei ilmeisesti ole kovinkaan vahvaa. Mieti, onko se oikea paikkasi, jos matikka tuottaa vaikeuksia. Se on tärkeintä, koska on kysymys potilaista. Matikkaa voi pakoilla pääsykokeissa, mutta todellisuus tulee ennemmin tai myöhemmin vastaan ja se näkyy opinnoissasi sillon, joten mieti tarkkaan!
Haen terveydenhoitajaksi. En sairaanhoitajaksi, joten tulevaisuudessa työpaikkani ei tule olemaan mm. sairaalassa lääkkeiden parissa. Osaan kyllä matematiikkaa, mietin vain että painottaako metropolia sitä jotenkin enemmän pääsykokeissa kuin laurea.
Vierailija kirjoitti:
olen ollut kahtena kertana Laureassa pääsykokeissa, oli pelkkä haastattelu ja lyhyt kummallinen palikkatesti. Saattaa kuulostaa helpolta, eipä ollut. En tiedä miten ihmeessä arvostelu suoritetaan niin lyhyellä kokeella. En päässyt sisään kummallakaan kerralla.
Minkälainen on palikkatesti? :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Haen terveydenhoitajaksi. En sairaanhoitajaksi, joten tulevaisuudessa työpaikkani ei tule olemaan mm. sairaalassa lääkkeiden parissa. Osaan kyllä matematiikkaa, mietin vain että painottaako metropolia sitä jotenkin enemmän pääsykokeissa kuin laurea.
Mutta terveydenhoitaja opiskelee myös sairaanhoitajaksi. Lääkelaskuja harjoitellaan koulussa.
Molempien pääsykokeissa olen ollut ja matikkaa pari laskua ollut, tyyliin monta prosenttia joku on jostain.
Yhtälailla joudut kuitenkin opettelemaan opinnoissa lääkelaskut kumpaan kouluun sitten menetkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Haen terveydenhoitajaksi. En sairaanhoitajaksi, joten tulevaisuudessa työpaikkani ei tule olemaan mm. sairaalassa lääkkeiden parissa. Osaan kyllä matematiikkaa, mietin vain että painottaako metropolia sitä
Ööö :D Sä opiskelet sairaanhoitajaksi alussa, joten sä lasket niitä laskuja myös yhtälailla. Mitä väliä sillä on mitä painotetaan, kun sanoit olevasi hyvä siinä? Eikai se voi olla ongelmana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Missä terveydenhoitaja EI tarvitse matemaattisia kykyjä? Ihan uteliaisuudesta kysäisen?
t: Terveydenhoitaja
Ai ristiriitaista. Mietit, missä on vähiten matikkaa ja samalla kerrot, että olet hyvä laskija. Jos kerran sinulla on taitoa, niin miksi ylipäätänsä kysyt, missä on eniten tai vähiten sitä?Ei luulisi sen olevan ratkaiseva tekijä, jos kerran laskupäätä löytyy. Ei kuulosta nyt kovin uskottavalta tuo matematiikan osaaminen. Ei tuollainen ole kompastuskivi, jos on hyvä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Missä terveydenhoitaja EI tarvitse matemaattisia kykyjä? Ihan uteliaisuudesta kysäisen?
t: Terveydenhoitaja
Sitä mäkin mietin :) eipä taida aloittajalla olla hirveesti tietoa koko alasta
T. Toinen terveydenhoitaja
Jestas ihmiset rauhoittukaa :DDD kunhan kyselen, ei tarvitse heti kivittää.
Tottakai ymmärrän että terveydenhoitaja opiskelee myös sairaanhoitajaksi ja suorittelee lääkelaskuja koulussa. Tällä palstalla ei vissiin kannata mitään kysellä kun heti haukutaan ja ivataan, uskomatonta.
Ap
Matemaattisia kykyjä, kyllä ne on sitä että osaa laskea 1+1. Ei siellä sen vaikeampia ole. Ehkä sitten naisille on kamalaa,,,,Ja ei todellakaan töissä tarvitse alkaa differentiaaleja ratkomaan., silloin vasta voidaan puhua alkeellisesta matikasta.
Vai että olet hyvä matematiikassa :) no, sittenhän voit valita kumman tahansa ilman kyselyitä. Kovasti sinua kuitenkin taisi kiinnostaa, missä matematiikan taitojasi eniten koetellaan.
T. Sairaanhoitajaopiskelija
Up