Miksi feministit eivät ole älähtäneet Bonuswayn mainoksesta, jossa pilkataan kehitysvammaista miestä?
Mainoksissa selvästi älyllisesti kehitysvammainen "Risto" mm. ajelee innoissaan kukkaistutuksia ruohonleikkurilla ja tunkee steariinia nenäänsä pariterapeutin vastaanotolla. Vaimo "Kati" sitten kommentoi tapahtumia alentavaan sävyyn ja kotikatsoimoissa hekotellaan, että onpa tyhmä ukko. Kuulostaan siis kaikin puolin täydelliseltä loukkaantumisaiheelta SJW-porukalle. Mutta yllätys yllätys: eipä näy feministejä kiukuttelemassa.
Olen 100% varma, että jos Katista olisi tehty parikunnan kehitysvammainen osapuoli, niin ei olisi mennyt viittä minuuttiakaan mainoksen ensiesityksestä, kun feministit naisasialiitto Unioneita myöten olisivat suu vaahdossa vaatimassa mainostajien päitä vadille törkeästä naisvihasta ja vammaisten pilkkaamisesta.
Kommentit (28)
Feministit edelleenkin ovat naisten asialla. Kumma kun tuo nimikään ei sitä sinulle kerro?!?
Feministit ei korvaansa lotkauta miesten pilkkaamiselle ellei kyse ole trans-miehestä. Sen tulet vielä huomaamaan tämänkin ketjun vastauksista.
Vierailija kirjoitti:
Feministit edelleenkin ovat naisten asialla. Kumma kun tuo nimikään ei sitä sinulle kerro?!?
Feministithän sanovat kannattavansa tasa-arvoja. Ja intersektionaalinen feminismi toki ottaa vähemmistöryhmät huomioon.
Vierailija kirjoitti:
Aijaa, minä kun vasta luin jostain jonkun feministin haastattelun, jossa sanoi että ovat tasa-arvon asialla. Vai koskeeko tasa-arvo vain naisia?
Ulilta on tainnut jäädä mutsin sunnuntailounassilakkapiffien piikit kurkkuun kiusaamaan.
Vierailija kirjoitti:
Ulilta on tainnut jäädä mutsin sunnuntailounassilakkapiffien piikit kurkkuun kiusaamaan.
Tuoko on paras argumenttisi feministien puolustukseksi tässä asiassa?
Mainoshan on mitä parhain mainos miesihmisen habituksesta. Hidasälyinen idiootti.
Käy sopivasti F:n pirtaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aijaa, minä kun vasta luin jostain jonkun feministin haastattelun, jossa sanoi että ovat tasa-arvon asialla. Vai koskeeko tasa-arvo vain naisia?
Älä kuuntele mitä he sanovat. Katso, mitä he tekevät.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hohhoijjakkaa. Miljoonannen kerran: parannetaan naisten asemaa niiltä kohdin kun se on huonompi kuin miesten. Ei voisi vähempää kiinnostaa jotkut mainokset.
Onhan siihen otettu kantaa esimerkiksi täälläkin. Itse en aio kyseisen saitin juttuja käyttää just niiden idioottimainosten takia. Todella huonoa makua.
"Mutta yllätys yllätys: eipä näy feministejä"
No olen pahoillani ettet selvästi kuulu tuttavapiiriini. Ei kuulu tapoihin raivota somessa yhtään mistään, mutta olen kyllä keskustellut tuon mainoksen epäkohdista lähipiirini kanssa, enkä aio käyttää kyseistä palvelua. Rakkain terveisin feministi, vaikka tuskin haluatkaan nähdä, että joku ihan oikeasti on tuota vastaan.
Mainoksen tekee hyväksyttäväksi vain se, että mainoksessa kehitysvammaista vähä-älyistä esittää vaaleaihoinen mies. Mahdoton ajatella tuossa olevaan pilkattuun asemaan ketään muuta. Ei naista eikä miestä. Näköjään ihmisten välinen tasa-arvo on hyvin venyvä käsite.
Vierailija kirjoitti:
Mainoksen tekee hyväksyttäväksi vain se, että mainoksessa kehitysvammaista vähä-älyistä esittää vaaleaihoinen mies. Mahdoton ajatella tuossa olevaan pilkattuun asemaan ketään muuta. Ei naista eikä miestä. Näköjään ihmisten välinen tasa-arvo on hyvin venyvä käsite.
Totta! Valkoisesta heteromiehestä käyvät mainoshuumoriksi kaikki stereotypiat.
Mutta vain hänestä, sillä hän on ainoa, jolla on kanttia nauraa itselleen. Muut ovat tosikkoja someraivoajia.
Ei siinä mitään kehitysvammaisia pilkata. Perus mies.
Feministeistä en tiedä, mutta kyllä minä olen nähnyt tuosta mainoksesta aika pitkäkin ketjun tällä palstalla.
Miten tarkkaan aloittaja niitä feministiporukoita seuraa, kun noin tarkkaan aina tietää, mitä feministit eivät tee?
En jaksa lukea ketjua mutta olen nainen ja feministi ja mielestäni mainos on huono ja mauton. Aina ei onnistu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuoko on paras argumenttisi feministien puolustukseksi tässä asiassa?
Se on kaikki, minkä ap alituisella saman virren veisuullaan ansaitsee.
Itse olen feministi ja olen mieheni kanssa ärsyynnytty yhdessä mainoksesta. Ollaan molemmat sitä mieltä, että mainos halventaa miehiä. Tein myös yhden keskustelualoituksen aiheesta, johon tosin kukaan ei vastannut.
Eli yksi feministi on ainakin älähtänyt.
Älähtivät, mutta sillä ei ole mitään väliä koska veministeillä ei ole väliä, tai siis on väli, mutta...
Koska se on mies. Tämänhän halusit kai kuulla.