Lestadiolainen koulukaveri, ei mitään yhteistä, paheksuva ja haluaisi silti olla kaverini?
Ollaan molemmat abeja, eli tällä hetkellä lukulomalla. Koko ajan puhelin kilisee että mennäänkö kirjastoon lukemaan, kahvilaan tms.
Ongelma on, että tämä tyttö yrittää käännyttää minua koko ajan ja täysin avoimesti paheksuu tekemisiäni ja päätöksiäni - hulluin esimerkki on kun jostain kävi ilmi että syön e-pillereitä ja hän jaksoi vaahdota siitä vaikka kuinka pitkään. Käytän välillä alkoholia, meikkaan päivittäin ja minulla on korvissa useampi lävistys. Niistäkin pitää mäkättää että pilaan ihoni ja olisin kaunis ilman. Olen tuhat kertaa sanonut että jospa tehtäis molemmat omat valintamme, mutta ei mene perille.
Pitääkö nyt vaan kylmästi sanoa että kiitos, ei nähdä enää? Ihmisenä hän on kuitenkin hyvin lämmin ja mukava kun ei ala valittaa/käännyttää.
Kommentit (28)
Vierailija kirjoitti:
4/17 haluaa siis vielä tarkentaa, että minusta mikä tahansa päällekäyvä oman uskonnon tai ideologian esilletuonti keskusteluissa, ja toisen ihmisen tekemisten arvottaminen tämän tekemisten kautta, on eräänlaista käännyttämistä tai sen yrittämistä. Erityisesti jos siihen sisältyy "et tekisi tavalla x, tekisit mieluummin tavalla y" (aloitusviestistä lainattua: "Niistäkin [meikeistä ja lävistyksistä] pitää mäkättää että pilaan ihoni ja olisin kaunis ilman).
Korjaus, toisen ihmisen tekemisten arvottaminen tämän ideologian kautta... -4
Älä ole missään tekemisissä. Laita puhelin kiinni ja poista Facebookista.Näin pääset hänestä eroon. Uskonnollisten ihmisten kanssa ei voi olla tekemisissä ovat liian kiinni omassa uskonossaan. Lestadiolaiset elävät liian kiinni omassa uskonossaan.
Estä se kaikessa somessa. Saat rauhan. Tuo on jo kiusaamista.
Pysy kaukana siitä, aiheuttaa vain mielipahaa tai pahempaakin.
No hohhoh, ongelma ei todennäköisesti liity mitenkään lestadiolaisuuteen vaan tytön luonteeseen (jotenkin rasittava jankkaaja totuudentorvi tms). Näitä löytyy joka piiristä, oli tausta mikä hyvänsä. Jos koet asian häiritsevänä mutta haluaisit kuitenkin olla tekemisissä, sano suoraan, monet eivät huomaa omaa rasittavaa käytöstään ennen kuin siitä heille huomauttaa..
T. Nyx-lesta joka ei ole ikinä yrittänyt käännyttää ketään ja on hyvissä ja lämpimissä väleissä monen ei- lest kanssa
Vierailija kirjoitti:
Käännyttääkö lestadiolaiset? Enpä ole aikaisemmin kuullut :D Tuntuvat viettävän aikaa keskenään samanhenkisten kanssa.
Samaa mieltä että ap:n kaveri ei nyt oikein kuulosta tyypilliseltä lestadiolaiselta nuorelta. Taisi ap keksiä koko jutun. Tai sitten ap muutti tarinasta kaverin lahkon, ettei kukaan tunnistaisi, mutta tietämättömyyttään valitsi vääränlaisen lahkon. Lestat ei käännytä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ollaan molemmat abeja, eli tällä hetkellä lukulomalla. Koko ajan puhelin kilisee että mennäänkö kirjastoon lukemaan, kahvilaan tms.
Ongelma on, että tämä tyttö yrittää käännyttää minua koko ajan ja täysin avoimesti paheksuu tekemisiäni ja päätöksiäni - hulluin esimerkki on kun jostain kävi ilmi että syön e-pillereitä ja hän jaksoi vaahdota siitä vaikka kuinka pitkään. Käytän välillä alkoholia, meikkaan päivittäin ja minulla on korvissa useampi lävistys. Niistäkin pitää mäkättää että pilaan ihoni ja olisin kaunis ilman. Olen tuhat kertaa sanonut että jospa tehtäis molemmat omat valintamme, mutta ei mene perille.
Pitääkö nyt vaan kylmästi sanoa että kiitos, ei nähdä enää? Ihmisenä hän on kuitenkin hyvin lämmin ja mukava kun ei ala valittaa/käännyttää.Mikä ongelma? toivottavasti et turmele luonnonkaunista ja turmeltumatonta olentoa,joka muka käännyttää sinua vaikkei sitten käännytäkkään,ja joka vielä päälle on ihmisenä lämmin
En ole ap, mutta mitenköhän hän voisi tämän tytön turmella? Ja ei ole kovinkaan lämmintä valittaa toisen ulkonäöstä ja muista henkilökohtaisista valinnoista. :-)
Kiristää käyttämään dreadsloksiloita,mohawkkija,lävistyksiä ja ottamaan perseeseen tatoinnin äxlsmitistä sekä polttamaan pilveä. Ai niin, avauksessaan ap sanoo kaverinsa joka ei ole kaverinsa,yrittävän käännyttää itseään ja loppukaneetissa toteaa tämän lämpimäks immeiseks joka ei yritä käännyttää häntä? Onko tässä lievä ristiriita? Toivooko ap laestadiuksen seuraajattaren käännyttävän itsensä kulttiin?
En usko että haluaa käännyttää vaan tehdä epävarmaksi.