Vituttaa tuiden vähyydestä valittavat
Esim. että toimeentulotuesta ei jää mitään säästöön. Ehkei ole tarkoituskaan elää samalla tasolla kuin työssäkäyvät, vituttaa maksaa luteiden tukia palkasta :(
Kommentit (57)
Sossupummejan (jotka on sen asiakkaita tyyliin koko elämänsä) puheille ei kannata painoarvoa antaa. Ne haluaa maksattaa pleikkarinsa ynnä muunsa vitun porvareilla.
Harva on kuitenkaan pitkään toimeentulotuen piirissä. Se on yleensä tarkoitettu hetkelliseksi tueksi.
Mielestäni nykyisillä tuilla elää hyvin yksin.. Mutta perheen kanssa tekee varmasti tiukkaa.
Ei kukaan tukien vähyydestä olekaan valittanut vaan niiden puuttumisesta kokonaan! Siinä sitä saa Kelan jonossa tönöttää viikosta toiseen jne. Että tuleeko tukia ollenkaan vai mitä sieltä tulee.
Ei ole ttt-tuki, mutta mulle jää vuokran jälkeen 30e kuussa, koska puolisoni tienaa muka liian hyvin. Ongelma on se, että oikeasti hänen rahansa eivät ole minun rahojani, vaikka kela ja muut tahot niin ovat päättäneetkin. Eli ei todellakaan jää säästöön, enkä tiedä millä elää. Kaikilla meillä tuilla väliaikaisesti tai pidempiaikaisesti elävillä ei ole todellakaan sama tilanne.
Mun eräät sukulaiset on ihan elämäntapapummeja, ei ole tainneet koko elinikäni aikana työskennellä päivääkään ja muuttivat ihan tuntemattomalle pienelle paikkakunnalle, luulen että sen takia, jotta ei tarvitse tehdä töitä. Ovat myös Facebookissa julkisesti kirjoitelleet, että työkkärille esimerkiksi kannattaa väittää, että ei ole autoa tai se on rikki. Mitä vittua oikeasti...?
Vierailija kirjoitti:
7: Eiköhän mulle riitä jo noi nykyiset sataset, mitä palkasta ryövätään.
Valtioko sulta varastaa? Voi voi. Sä et vaan tajua, että pääset helpolla kun maksat veroja ja asiat hoidetaan sun puolesta.
Jos eläisit maassa jossa et maksaisi veroja tai niillä ei tuettaisi vähävaraisia, niin sut ryövättäisiin oikeasti nurkan takana, ehkä saisit turpiinkin. Tai sitten joka sentti palkasta menis hälytyslaitteisiin ja muureihin ynnä muuhun kivaan suojelubisnekseen.
Minua kyllä haittaa että ei jää säästöön. Mutta se säästäminen on tehty mahdottomaksi, kiitos opintotuen tukirajojen. Elokuussa kun siirrytään yleiseen asumistukeen, mun tuet tippuu yli satasella. Saanko siis tienata sen parisataa enemmän, jotta pidän yllä nykyisen elintasoni? Niinpä...
T. Opiskelija, jonka tukirajat paukkuu, mutta säästöön asti ei riitä siltikään
Ja pakko vielä mainita, että toki ymmärrän miksi veronmaksajia ärsyttää tuilla eläjät, mutta suurin osa teistäkin on varmaan joskus nostanut opintotukea? Ja muistaneet millaista oli elää opiskelijana. huomatkaa miten nykyään vuokrat ja muut elämiskulut ovat nousseet, opintotuki ei.. ja itsellä elokuusta lähtien pienenee entisestään...
Vierailija kirjoitti:
Ei ole ttt-tuki, mutta mulle jää vuokran jälkeen 30e kuussa, koska puolisoni tienaa muka liian hyvin. Ongelma on se, että oikeasti hänen rahansa eivät ole minun rahojani, vaikka kela ja muut tahot niin ovat päättäneetkin. Eli ei todellakaan jää säästöön, enkä tiedä millä elää. Kaikilla meillä tuilla väliaikaisesti tai pidempiaikaisesti elävillä ei ole todellakaan sama tilanne.
Sama talous saman katon alla. Joko muutatte erilleen tai sitten miehesi ymmärtää tilanteen, että hänen on myös sinun koska olette päättäneet taloutenne jakaa.
Vierailija kirjoitti:
19 siis on sairaseläkkeellä ja miehensä perustyöttömyystuella, koska ollut työtön jo useamman vuoden. Joudumme hakemaan toimeentulotukea ja vuokratukea, koska tulomme eivät riitä lähes tonnin vuokraan ja elämiseen.
Joo ei meilläkään riittäisi rahat tonnin vuokraan, vaikka vakituisissa työpaikoissa ollaankin. Siksi emme asukaan tonni kuussa -asunnossa, vaan siinä mihin tulot riittävät.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
19 siis on sairaseläkkeellä ja miehensä perustyöttömyystuella, koska ollut työtön jo useamman vuoden. Joudumme hakemaan toimeentulotukea ja vuokratukea, koska tulomme eivät riitä lähes tonnin vuokraan ja elämiseen.
Joo ei meilläkään riittäisi rahat tonnin vuokraan, vaikka vakituisissa työpaikoissa ollaankin. Siksi emme asukaan tonni kuussa -asunnossa, vaan siinä mihin tulot riittävät.
Vanhemmat usein jäävät asumaan siihen, missä lapsetkin aikoinaan asui vaikka pitäisi vaihtaa pienempään. Tosin PK seudulla hinnat ovat kovia jos palveluiden vieressä haluaa asua,jopa pienissä asunnoissa. Mutta meilläkin asui vanha naapuri kolmiossa yksin (työtön) ja niin asuu nykyisessäkin naapurissa vanhempi pariskunta kolmiossa. Harmi sinällänsä, että kolmiosta on pulaa ja sitten ne lapsiperheelliset änkeytyvät kaksioihin. (Ja niitä on tarjolla huomattavasti enemmän :) )
Kyllä tuideja pitäisi olla enemmän!
Vaikken itse ole ikinä ollutkaan työttömänä, minua vituttaa nämä ihmiset, jotka käskevät työttömiä vaan menemään töihin. Olen työn puolesta lukenut työmarkkinaraportteja eri puolelta Suomea vuosikausien ajan ja selväksi on käynyt, että työttömiä on todella paljon enemmän kuin työpaikkoja. Ei se halusta ole kiinni.
Jos nyt kuitenkin halutaan pitää nämäkin ihmiset hengissä ja pois rikollisesta toiminnasta, tuiden pitäisi olla nykyistä suuremmat. Varsinkin alimpien tuiden.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tui tui! :)
Sulla näyttää olevan enemmän raivoa kuin järkeä ja ymmärrystä. Mitäs jos tehtäis niin että sä annat sun palkan jollekin tuilla elävälle ja elät vaikkapa vain kuukauden niillä tuilla. Katsotaan sitten ketä ketuttaa ja miksi.
Tai mitäs jos tää tuilla eläjä menis vaan töitä ja elättäis itsensä mitäs jos tehtäisiin niin? :)
Mielihyvin menisin, jollei olisi paha nivelreuma, joka tekee liikkumisesta ja istumisesta tuskaisaa.
Miehenikin menisi, jos vain jostakin töitä saisi. Jäi yli viisikymppisenä työttömäksi, eikä sen ikäistä palkkaa kukaan. Sinnikäästi hakee kaikki avoinna olevia paikkoja, on hakenut myös opiskelemaan, mutta olisi melkein kuusikymppinen parin vuoden koulutuksen jälkeen, ja arvaa, mikä on työpaikansaantimahdollisuus melkein millä tahansa alalla, kun on kuusikymppinen vastavalmistunut, ilman uuden alan työkokemusta....?
Sä olet helvetin kova ap soittamaan suutasi asiasta, josta et tiedä mitään. Jos olisin ilkeä, toivoisin, että elämä vähän opettaisi suakin. Mutta en toivo, koska tämä on sen verran kauheaa, ettei tätä toivo edes pahimmalle vihamiehelleen.
Tiedätkö ollenkaan, miltä tuntuu joutua kerjäämään omilta lapsiltaan ruokarahaa, kun lain meille takaamat tuet ovat Kelan töpeksinnän takia myöhässä? Tämä ei ole edes mitenkään eka kerta, onneksi lapset ymmärtävät (toisin kuin sinä ap), että köyhyys ei ole oma valinta.
Minullakin on reuma, silti olen töissä. Kortisonia ja oxiklorinia nassuun vaan ja töihin sieltä!
Toimeentulotuki on 90-luvun tasolla, tiesitkö sitä ap? Kuvittele huviksesi, millaista olisi elää 90-luvun tasoisella palkalla nykymaailmassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vanhemmat usein jäävät asumaan siihen, missä lapsetkin aikoinaan asui vaikka pitäisi vaihtaa pienempään. Tosin PK seudulla hinnat ovat kovia jos palveluiden vieressä haluaa asua,jopa pienissä asunnoissa. Mutta meilläkin asui vanha naapuri kolmiossa yksin (työtön) ja niin asuu nykyisessäkin naapurissa vanhempi pariskunta kolmiossa. Harmi sinällänsä, että kolmiosta on pulaa ja sitten ne lapsiperheelliset änkeytyvät kaksioihin. (Ja niitä on tarjolla huomattavasti enemmän :) )
Muuttamisessa on suuri homma, tavarat eivät lasten poismuutettua juurikaan vähene, muuttaessa joutuu maksamaan valtiolle veroa ja välittäjälle palkkion, jos on omistusasunnot.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tässä toinen kellä melkeen tonnin vuokra, kunnan huonomaineisessa vuokralähiössä v. 90 rakennetussa talossa, jossa ikkunoista ja ovista vetää niin että talvella saa nukkua päivävaatteet päällä että tarkenee. Eikä olla suur vaan pienperhe 3henkeä. Sossulle kun mainitsin että pakko alkaa etsimään halvempaa ja pienempää( kolmiosta kaksioon)asuntoa, hän nauroi ja sanoi että niitä ei ole!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niinno. Tämä on ihan kaupungin vuokra-asunto ja kooltaan kolmio. Kolmio siksi, että kun asunnon hankimme, nuorin lapsi vielä asui kotona. Kaksiota ollaan haettu, ei olla saatu.
Tuliko sinulle uutisena nämä Helsingin vuokrat?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tui tui! :)
Sulla näyttää olevan enemmän raivoa kuin järkeä ja ymmärrystä. Mitäs jos tehtäis niin että sä annat sun palkan jollekin tuilla elävälle ja elät vaikkapa vain kuukauden niillä tuilla. Katsotaan sitten ketä ketuttaa ja miksi.
Tai mitäs jos tää tuilla eläjä menis vaan töitä ja elättäis itsensä mitäs jos tehtäisiin niin? :)
Mielihyvin menisin, jollei olisi paha nivelreuma, joka tekee liikkumisesta ja istumisesta tuskaisaa.
Miehenikin menisi, jos vain jostakin töitä saisi. Jäi yli viisikymppisenä työttömäksi, eikä sen ikäistä palkkaa kukaan. Sinnikäästi hakee kaikki avoinna olevia paikkoja, on hakenut myös opiskelemaan, mutta olisi melkein kuusikymppinen parin vuoden koulutuksen jälkeen, ja arvaa, mikä on työpaikansaantimahdollisuus melkein millä tahansa alalla, kun on kuusikymppinen vastavalmistunut, ilman uuden alan työkokemusta....?
Sä olet helvetin kova ap soittamaan suutasi asiasta, josta et tiedä mitään. Jos olisin ilkeä, toivoisin, että elämä vähän opettaisi suakin. Mutta en toivo, koska tämä on sen verran kauheaa, ettei tätä toivo edes pahimmalle vihamiehelleen.
Tiedätkö ollenkaan, miltä tuntuu joutua kerjäämään omilta lapsiltaan ruokarahaa, kun lain meille takaamat tuet ovat Kelan töpeksinnän takia myöhässä? Tämä ei ole edes mitenkään eka kerta, onneksi lapset ymmärtävät (toisin kuin sinä ap), että köyhyys ei ole oma valinta.
Minullakin on reuma, silti olen töissä. Kortisonia ja oxiklorinia nassuun vaan ja töihin sieltä!
Ja sä nyt sitten netitse tiedät, että sun reuma on samanlainen kun mun, josta siis olen kyllä saanut ihan sairaseläkepäätöksen. Jeesus sun kanssasi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muuttamisessa on suuri homma, tavarat eivät lasten poismuutettua juurikaan vähene, muuttaessa joutuu maksamaan valtiolle veroa ja välittäjälle palkkion, jos on omistusasunnot.
Nyt olikin kyse vuokra-asunnosta :) Omaahan ei kannata tietenkään myydä!!
Vierailija kirjoitti:
Aijaa, minä olen hirveän kiitollinen kun saan nuudelipussin päivässä. Se riittää minulle. Joskus olen jopa niin onnellinen että alkaa melkein joskus itkettää. Kerran kuussa käyn kiinalaisessa buffetissa syömässä. Harrastukseni ovat ilmaisia, kuten luonnossa liikkuminen. Eikä minua haittaa että entisenä veronmaksajana olen maksanut veroja jotta joku muu saa sen nuudelipussin.
Mitä sä yks alapeukutat, etkö sallisi kiinalaista kerran kuussa, vai onko luontoharrastukseni liikaa sulle? Kerro nyt kun peukun alas panit?
Vituttaa ihmiset jotka ei osaa kirjoittaa.