Autottomat Helsingissä, ahdistaako teitä koskaan julkiset väenpaljouden takia niin paljon että tilaatte mielummin taksin?
Häpeän tätä ahdistusta joka välillä on todella paha.. Matkaa olisi 7km Helsingin sisällä ja oikeasti mietin taksia vaihtoehtona..
Kommentit (31)
Joo koulukiusaamisen takia luultavasti kärsin tästä. Olen vajaa kolmekymppinen ja käyttänyt mm masennuslääkkeitä, mutta lopetin raskauduttuani koska silloin niitä ei mielellään saa syödä. En oikein tiedä mikä tuohon auttaa.
Ap
Ei mikään ihme. En halua enää ikinä asua Helsingissä, olen asunut. Päänsärky tulee jo asemalla, kuka jaksaa niitä ruuhkia. AP, vaihda paikkakuntaa niin ihan varmasti paniikki helpottaa. Mieletön ruuhka, ei sielu lepää siellä. KYLLÄ, MAALLA ON MUKAVAA.
Ei. Tosin kävelen kyllä aina kun mahdollista.
Kyllä. Vältän ylipäänsä liikkumista ydinkeskustassa ja julkisissa ruuhka-aikaan arkisin ja viikonloppuisin. En pidä kiireisistä ihmisistä, melusta tai tungoksesta. Mieluummin istun tunnin autossa keskellä ruuhkaa kuin 10min metrossa.
Ei ahdista edes ruuhkametrossa. Liikun silti mieluiten pyörällä.
Ei ahdista. Olen aina niin omissa maailmoissani plus tottunut ruuhkausuuteen ettei haittaa :) Mutta varmasti sinua ahdistaa jos olet sellaiseen taipuvainen kuten miehenikin.
Käytän taksia vain jos on pakko (yöaikaan, lentokentälle tmv.) Jotenkin ahdistaa istua taksikuskin kanssa samassa autossa ennemmän kuin ruuhkabussissa.
Ei ole rahaa taksiin, mutta bussiruuhkat ahdistaa tosi paljon. Kuljen töihin bussilla Lauttasaaresta ja bussi on ruuhka-aikaan niin täysi ettei aina mahdu sisään. Ihan japanilainen meininki näissä julkisen ruuhkissa tänä päivänä.
Kevättä ja katujen hiekoituksen puhdistamista odottelen, että pääsisi kulkemaan työmatkat pyörällä.
Vierailija kirjoitti:
Käytän taksia vain jos on pakko (yöaikaan, lentokentälle tmv.) Jotenkin ahdistaa istua taksikuskin kanssa samassa autossa ennemmän kuin ruuhkabussissa.
Totta! Metrossa ei tarvitse puhua kenellekään, mutta useimmat taksikuskit aloittaa jotain small talkia, josta pitää jotenkin kohteliaasti yrittää kiemurrella itsensä irti.
Vierailija kirjoitti:
Ei ole rahaa taksiin, mutta bussiruuhkat ahdistaa tosi paljon. Kuljen töihin bussilla Lauttasaaresta ja bussi on ruuhka-aikaan niin täysi ettei aina mahdu sisään. Ihan japanilainen meininki näissä julkisen ruuhkissa tänä päivänä.
Kevättä ja katujen hiekoituksen puhdistamista odottelen, että pääsisi kulkemaan työmatkat pyörällä.
Tänään oli lakaisukoneet liikkeellä ja paluumatkalla puhdas asfaltti. Ihan vielä en silti uskalla vaihtaa pyörään kesärenkaita.
Muutin keskustaan työpaikan lähelle ja kävelen aina kaikkialle
Suosittelen.
Kohta on fillarikelit
Ei ahdista, muksuna oli paljon täydemmät julkiset.
Vierailija kirjoitti:
Sama mulla! Taksissa ahdistaa, mutta julkisissa ei! En tykkää yhtään istua yksi tuntemattoman kuskin kanssa autossa, jotenkin epämukavaa...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Totta! Metrossa ei tarvitse puhua kenellekään, mutta useimmat taksikuskit aloittaa jotain small talkia, josta pitää jotenkin kohteliaasti yrittää kiemurrella itsensä irti.
Joo ja metrossa on luontevaa olla hiljaa. Aika kauheaa on istua vaivautuneena tuppisuutaksikuskin kanssa joku 45min matka.
Häh? No ei. Eihän Helsingin julkisissa edes ole mitään kunnon väenpaljoutta edes ruuhka-aikaan.
Välillä ahdistaa tuo bussilinja, kun matkaa on täältä lähiöstä keskustaan ja se vie jopa 20 min.
Bussi on useimmiten aika täynnä.
Linjat jotka ajavat lähempänä keskustaa eivät koskaan ahdistaneet mua kun siellä asuin. Matka ei tosin kestänyt kauaa mutta oli se tunnelmakin aivan eri luokkaa. En tiedä miksi vasta täällä asuessa mua alkoi enemmän ahdistamaan. Tiesin kyllä jo ennen että lähiöt ei ole mun juttu. Mielummin joko ruutukaava-alue tai sitten selkeästi pienempi kylä tai maaseutu.
Vierailija kirjoitti:
Häh? No ei. Eihän Helsingin julkisissa edes ole mitään kunnon väenpaljoutta edes ruuhka-aikaan.
Käytätkö sä julkisia ruuhka-aikaan?
Mä vaihdan aamuisin Pasilassa 58 tai 59 Vallilan suuntaan. Ja keskimäärin 1-2 kertaa viikossa kaikki ei mahdu bussiin vaan osa jonon loppupäästä jää pysäkille odottamaan seuraavaa bussia. Bussit on niin täynnä että kuskin on vaikea sulkea ovia. Tilanne on oikeasti tosi paha kun kaikki rahat menee raidesotkuihin ja busseja on liian vähän liikenteessä ruuhka-aikaan.
Ei ahdista koskaan.
Enemmän ahdisti silloin, kun oli auto.
Silloin oli paljon enemmän ruuhkaa.
Ota hyvä ihminen taksi jos siltä tuntuu. Mutta tee myös jotain tolle ahdistukselle niin saat paremman elämän.