Minkä ikäinen on vielä teidän mielestä vauva?
Itsellä on 2 ja 6kk vanha lapsi. En ainakaan itse pidä häntä enää vauvana.
Kommentit (9)
Siinä vaiheessa, kun jo itse osataan istua ja kontata, niin sanoisin lapsen olevan taapero. Vaikka toki lapset kehittyy kovin eri tahtiin. Mutta kyllä se vauva-aika on äkkiä ohi.
Ei ole niinkään iästä kiinni, vaan kehitystasosta. Vauvasta kasvaa taapero ja tämä tapahtuu kun oppii kävelemään.
Vastasyntynyt-sylivauva-vauva-???-taapero, mitäs ne 6kk ikäiset tanakasti istuvat ja leluista kiinnostuneet sitten ovat jos eivät vauvoja?
Mulla on 11kk vanha jälkeläinen ja minä kyllä sanon häntä edelleen vauvaksi. Minusta taapero osaa taapertaa, eli tuetta kävely pitäisi sujua, sitä ennen voidaan puhua vauvasta.
On tässä toki tunnepuolikin, tykkään sanoa että äidin pikkuinen vauva.
No naiset ovat vauvoja 1-vuotiaiksi ja miehet ovat vauvoja 90-vuotiaiksi.
Vierailija kirjoitti:
Ei ole niinkään iästä kiinni, vaan kehitystasosta. Vauvasta kasvaa taapero ja tämä tapahtuu kun oppii kävelemään.
Vastasyntynyt-sylivauva-vauva-???-taapero, mitäs ne 6kk ikäiset tanakasti istuvat ja leluista kiinnostuneet sitten ovat jos eivät vauvoja?
Oisko tämä makuasia. Mä käsitän vauvan sellaisena suloisena ja jokeltelevana, joka ei itse vielä painele paikasta toiseen. Tanakasti istuvan ja taaperon väliin jää muksun mentävä aukko. Olisko nämä nyt jo niin isoja, että voisi käyttää näitä "Meidän neiti", "pikku isäntä" jne. termejä? :D
Kuka mitenkin.
Puhutaan vauvavuodesta. Vauva on vauva siihen asti kun täyttää vuoden, toki jos on todella "vauvamainen" eli ei osaa kävellä tai mitään, niin kaipa ihmiset mieltää vielä "isoksi vauvaksi".
Minusta lapsi on vauva noin vuoden ikään asti ja sen jälkeen taapero noin kaksi-kolme vuotiaaksi.
Vuoden vanha on jo yleensä kävelevä lapsi, ei mikään vauva. Ja vauvamaisuutta en näe enää tanakasti istuvassakaan. Leikkii jo leluilla ja jotkut liikkuu nopeastikin paikasta toiseen.