Olisitko tyytyväinen jos pääsisit häämatkalle Alpeille?
Meillä on häät ennen joulua ja mies ehdotti häämatkaa Alpeille. Kieltämättä olen hieman epätyytyväinen, koska inhoan lunta ja talvea. En vastannut miehelle mitään. Olenko hiljaa ja nielen ylpeyteni vai sanonko että haluan lämpimään?
Kommentit (35)
Haluaisin kyllä Alpeille, mutta kesällä.
Joskus nuorempana katselin Itävallassa kuvattua draamasarjaa Vuoristolääkäri. Se sijoittui pieneen alppikylään Tirolissa ja jaksot oli aina kuvattu kesällä. Siitä lähtien olen halunnut Alpeille kesällä, niin että siellä on lampaita laitumilla, vihreitä niittyjä ja kumpuilevaa maastoa...
Ehdota, että siirrätte häämatkan kesälle ja menette silloin Alpeille.
Vierailija kirjoitti:
2oli näköjään kirjoittanut Alppien kesäihanuudesta samaan aikaan kanssani. Alku lähes sama, vaikken tiennyt. 2ja3 on siis samaa mieltä, ihanaa on! T. 3
3, veit sanat suustani 😊. Samaa mieltä patikkareissuista.
T. 2
Mä rakastan Alppeja sekä talvella että kesällä. Lähinnä niiden maisemien takia; en harrasta siis mitään laskettelua. Mutta lumiset alpit, autolla ajelu vuorilla, värikkäät auringonlaskut valkoisten huippujen taa, hyvä ruoka ja idylliset kylät on jotain <3 Kesällä taas junalla ajelu vuorien läpi on jotain niin maagista. Ne vuoret <3 <3
Laskettelumatkalleko mies mielii ja sinä et laskettele?
Mä rakastan laskettelua, mulle toi olisi ollut unelmaloma.
Vierailija kirjoitti:
Mies tykkää kovasti lumilautailusta, laskettelusta ja surffauksesta, minä en pidä noista lajeista yhtään. Haluan miehen olevan onnellinen, mutta itselleni mieluisampia ovat muut lajit, kai Alpeillakin voi kaunoluistella.
Miks ette sit voi lähteä johonkin lämpimään, missä miehesi voi surffailla?
Vierailija kirjoitti:
Käyttäjä2079 kirjoitti:
Riippuu vähän minkä maan Alpeille, mutta kyllä minäkin mielummin lähtisin jonnekin lämpimään tai sitten johonkin ihanaan kaupunkiin häämatkalle. Aika outoa, että ette sovi yhdessä tuollaista ja että mies, jonka kanssa aiot naimisiin, ei tiedä että et pidä talvesta ja kylmästä.
Miehen unelma on viettää joulu Alpeilla kanssani ja nauttia raittiista ilmasta. Hän todellakin tietää etten välitä talvesta.
Ja sä olet menossa naimisiin ihmisen kanssa jolla on noin eriävä käsitys ihanasta omaasi verrattuna? Jos ois omasta miesystävästäni kyse niin suhde ei etenis edes kihlaukseen kun tuollainen tulis ilmi. Lika barn leka bäst.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Teillä tuntuu toimivan tuo keskustelu hyvin 😂
Pääset häämatkalle, miten niin pääset. Lapset pääsevät, aikuiset lähtevät.
Olimme häämatkalla Wienissä, yhdessä valittiin kohde ja kivaa oli 🙄Wienissä ei ole Alppeja. Hyvin tasaista, Itävallan nk. pannukakkupuoli.
Missä niin väitin :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mies tykkää kovasti lumilautailusta, laskettelusta ja surffauksesta, minä en pidä noista lajeista yhtään. Haluan miehen olevan onnellinen, mutta itselleni mieluisampia ovat muut lajit, kai Alpeillakin voi kaunoluistella.
Onko kyseesä häämatka vai harrastereissu? Seuraavaksi ilmenee, että samaan paikkaan ovat tulossa myös miehesi ystävät laskettelemaan :D
Sitä en tajua, miksi asiasta ei voi keskustella ihan normaalisti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä siellä monessa paikkaa on jääkenttä luistelulle ja voi myös ihan pulkkailla.
Svetsi on todella kallis, joten siinä suhteessa Italian Alpit ovat halvemmat, jos esimerkiksi haluaa syödä usein ravintolassa. Itse asun Alpeilla, niin silmä alkaa tottumaan noihin maisemiin, mutta onhan se ihan erinnäköistä kun Suomen maisemat. Mutta silti niiden katseleminen luulisi kyllästyttävän, jos itse joutuu istumaan baarissa tai hotellissa, kun mies laskettelee koko päivän. Vaikka kävisikin yksin siinä välissä muutaman tunnin luistelemassa. Monessa paikkaa on kyllä kylpylöitäkin, joten niissä on kiva tietysti loikoilla koko päivä. Bormion bagni vecchi on kiva kylpyläkohde, jos haluaa historian havinaa. Sanoisin, että Alpit ovat kuitenkin kohde ulkoilma ihmiselle. Jos ei ole sitä, niin Alpit eivät ole oikea kohde.
Sinuna ottaisin selvää alpeista ( goolge on aika kätevä ) ja katsoa jos sielät kuitenkin löytyisi jotain mielenkiintoista jonkun vuodenaikaan ( sinun tapauksessa kesällä ). Jos edelleenkään et ole vakuuttunut niin sano miehellesi että ettekö voisi etsiä yhdessä jonkun toisen kummallekkin sopivamman lomakohteen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko kyseesä häämatka vai harrastereissu? Seuraavaksi ilmenee, että samaan paikkaan ovat tulossa myös miehesi ystävät laskettelemaan :D
Häämatka. On meillä muitakin vaihtoehtoja Alppien lisäksi. Miehen toiveena on päästä kotimaansa rajojen ulkopuolelle.
Tykkäisin kans, jos pääsisin sinne loppukeväällä-alkusyksyllä! <3
Berchtesgaden, Schönau, Königssee, Salzburg, Garmisch-Partenkirchen, Eibsee... <3 <3 <3
Kai te olette puhuneet häämatkan ajankohdasta? Onko se heti häiden jälkeen vai vasta myöhemmin kesällä? Avaa vain suusi rohkeasti. :-)
P.s. Noissa ollaan käyty/nuo on nähty. Jos joku tietää lisää ihania kesäkohteita Alpeilta, niin vinkatkaa! Jospa ensi kesänä taas pääsisi sinne. Tykätään ihanista maisemista (esim. Jenner-vuoren maisemat oli mieluisamnat kuin Zugspitzen, joka toki oli pakollinen nähtävyys ja mielenkiintoinen käyntikohde noin muuten) ja vaellusköpöttelystä eli ei liian haastavia vaellusreittejä, vaan sellaisia, jotka sopii vähän huonokuntoisemmallekin, joka kuitenkin toistaiseksi vielä pääsee kävelemään jotenkuten suht ok.
Suositelkaa myös niitä linnahotelleja!