Mikä maustamaton jukurtti on parasta smoothiessa?
Kommentit (15)
Itse laitan rasvatonta rahkaa, mutta kai rasvaton jukurtti käy myös. Mitään kreikkalaisia tai turkkilaisia en lähtisi sotkemaan noihin, eikö ne ole aika rasvaisia?
Vierailija kirjoitti:
SE ON JOGURTTI. J-O-G-U-R-T-T-I.
Kukaan ei sano "jogurtti". Suomalainen sanoo jukurtti, ja silloin sen saa myös kirjoittaa niin.
Vierailija kirjoitti:
Itse laitan rasvatonta rahkaa, mutta kai rasvaton jukurtti käy myös. Mitään kreikkalaisia tai turkkilaisia en lähtisi sotkemaan noihin, eikö ne ole aika rasvaisia?
On niissä rasvaa ja siksi ovatkin hyviä ja pitävät paremmin nälkää kuin joku rasvaton jogurttilitku.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
SE ON JOGURTTI. J-O-G-U-R-T-T-I.
Kukaan ei sano "jogurtti". Suomalainen sanoo jukurtti, ja silloin sen saa myös kirjoittaa niin.
Ihan suomalainen olen ja tasan sanon jogurtti.
jukurtin rasvaprosentti vaikuttaa makuun niin paljon ettei voi sanoa suoraan. riippuu millaisesta pidät. esimerkiksi valion turkkilainen jugurtti sopii mielestäni tosi hyvin mutta silloin tulee hyvin rasvainen, jälkiruokamainen smoothie ja monethan kaipaavat smoothielta keveyttä, sanoisin jopa enemmistö. rasvaisuutta voi taittaa esim. rahkalla.
Vierailija kirjoitti:
No rasvaista sen pitää ollakin, urpo!
Kyllä se nyt vaan kirjoitetaan jogurtti. Eihän smoothiekaan kirjoiteta smuutie, vaikka niin lausutaan.
Valion AB maustamaton luonnonjogurtti
Lidlin kreikkalainen jugurtti käy hyvin, paksua, pehmeänmakuista ja vain 2 % rasvaa (jos rasvaa pelkää).
Vierailija kirjoitti:
Lidlin kreikkalainen jugurtti käy hyvin, paksua, pehmeänmakuista ja vain 2 % rasvaa (jos rasvaa pelkää).
Sitä saa kyllä ihan rasvaisenakin.
Jogurtti. Osaat kirjoittaa smoothienkin oikein.
Itse tykkään eniten Lidlin kreikkalaisesta jogurtista. Turkkilainenkin on ihan ok.
Valion AB -jogurtti ja vastaavat menettelee. Rasvattomat vetiset litkut taas on aika turhia, rakennetta ja makua ei anna nimeksikään ja ois ihan sama laittaa pelkkää maitoa.
Kreikkalainen tai Turkkilainen