Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko lääkärimiehet haluttuja puolisoita?

Vierailija
12.03.2017 |

Tuolla on ketjuja hoitaja- ja lääkärinaisesta puolisona. Ajattelin tämän innoittamana aloittaa ensimmäisen ketjuni AV:llä.

Miten on, arvon naiset, kelpaako lääkärimies? Itse olen kolmekymppinen "maalaisterveyskeskuksessa" (suuren kaupungin vieressä) työskentelevä lääkäri. Hiljaista on ollut parisuhderintamalla jo pitkään. En yleensä tuo ammattia esiin ellei joku erikseen kysy, monesti myös sanon olevani töissä terveysenhuoltoalalla. Pelottaako lääkärimies puolisona? Liian pitkät päivät? Päivystykset? Työorientoituminen?

Mielipiteitä, kiitos!

Kommentit (68)

Vierailija
41/68 |
12.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olin ala-asteen opettaja. Valmistuin, sain viran, hain parin v jälkeen paikkakunnalle, jossa halusin asua, sain viran sieltä. Näin tapahtui reilu 10 v sitten.

Aloin etsimään miestä, oli selvää haluan lapsia, perheen ja opettajana on lyhyemmät päivät ja pitkät lomat, minä ottaisin vastuun enemmän lapsista.

Tieten tahdoin etsin puolisoksi lääkäriä, koska itse halusin vastuun lapsista a mies saisi erikoistua rauhassa.

Näin sitten kävikin. Löysin mieheni meidän lähikaupasta, kun siellä tapahtui pieni onnettomuus henkilökunnalla ja mies ryntäsi auttamaan.

Minä sitten kehuin hänen ripeitä otteitaan ja kun juttu meni hyvin, annoin numeroni ja pyysin soittamaan.

Ekoilla treffeillä tein selväksi mitä haluan, mies kuunteli suu auki ja hän sanoi hän haluaa juuri minut, koska minä taas tarjoan kaikki mitä hän haluaa .

Menimme nopeasti naimisiin, saimme 3 lasta, jäin kotiin ja en enää mennyt töihin. Olimme kummatkin tehneet onnistuneet asuntokaupat, mies erikoistui, tekee töitä yksityisellä, hoidan kodin ja lapset 96%. Tämä sopii meille.

En enää pääsisikään töihin mutta nyt omaisuutta on sen verran, ettemme enää tarvitsekaan lisätuloja, jos mieheltä loppuisi työt.

Meillä oli n 10 v sitten huonoja aikoja. Mies unohti sopimuksemme, keksi omia menoja.

Kerroin faktat. Jos meille tulisi ero, hän joutuisi ottamaan lapset, koska minun työkokemuksella ja koulutuksella saisin vain kaupan kassasta töitä ( enää en saisi niitäkään ) ja ihan äkkiä hän ei löytäisi toista naista, joka tulisi äitipuoleksi ja kotirouvaksi. Kriisi meni ohi.

Sen jälkeen on kaikki ollut hyvin.

Mnella miehen kollegalla on AU pair tai kodinhoitaja tai vst.

Vierailija
42/68 |
12.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinkkuna en kyllä mainostaisi olevani terveydenhuoltoalalla - voit olla vaikka lääkintävahtimestari tai terveyskeskuksen huoltomies - vaan kertoisin suoraan olevani lääkäri. Kyllä pointsit nousee monen naisen silmissä. Sitten vaan viilaamaan hiukan ulkoasua (parturi, optikko, vaatekauppa), niin vienti vetää. Persoonalla on ratkaiseva merkitys, joko kemiaa on tai ei. Mutta älykkäitä miehiä on sen verran vähän vapaina, että korjaa puutteet ja anna mennä.

Ketju ei ollut henkiläkohtaisesta tilanteestani, joten en lähde viemään tätä pidemmälle sivuraiteelle. Tiedän omat puutteeni kyllä, asialle olen myös tekemässä jotakin. On minulla vielä optimistinen olo tulevaisuudesta.

Olen tuota terveydenhuolto-repliikkiä pari kertaa käyttänyt, kun olen jonkun naisen kanssa keskustellut, sanotaan nyt vaikka baarissa, ja aluksi kuunnellut parikymmentä minuuttia hiprakkaista tilitystä rahanahneista ja moraalittomista lääkäreistä. Sitten onkin kysytty, mitä teen työkseni. En ole halunnut nolata toista. Viimeksi tällainen tilanne tuli noin viikko sitten, kun Hesari oli kunnostautunut taas yhden ammattiryhmän kyykyttämisessä.

Mutta tosiaan, ei ole ketjun varsinainen aihe.

Ymmärrän kyllä pointin. Oma mieheni valitteli samaa sinkkuajoiltaan, että siinä vaiheessa juttu tyrehtyi ja/tai vastapuoli tyrmistyi, kun hän kertoi oman ammattinsa, erään erikoisemman alan FT koulutukseltaan. Ongelma lienee, ettei löydy saman tason seuraa. Meillä natsasi, ja mainittakoon vielä, että olen th-alalla :) Meitäkin on joka lähtöön.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/68 |
12.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinä ap! Laitapavarsin deitti ilmo johonkin, että lääkärimies etsii sitä oikeaa naista rinnalleen...

Taitaa tukkeentus emaili!

En valitettavasti selaile deittipalstoja enkä ole koskaan käyttänyt Tinderiä. Kuinka paljon ilmoitettu ammatti herättää kiinnostusta ilmoituksia selatessa? Voiko käydä niin, että ihan keskiverron näköinen mies, jonka kohdalla normaalisti et painaisi "Tykkää"-nappulaa, alkaakin kiinnostaa, jos ilmoituksessa mainitaan ammatiksi lääkäri?

Aloittaja

Erittäin paljon alkaisi kiinnostaa!

Vierailija
44/68 |
12.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmasti kelpaa, mutta monet lääkärimiehet ovat klassisia kilttimiehiä. Vähän yksioikoisia tosikkoja ja nörtähtäviä. Eivät ollenkaan hauskoja seuramiehiä, jotka viehättäisivät naisia.

Vierailija
45/68 |
12.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä seurustelisin mielelläni lääkärin kanssa, koska ammatti on kiinnostava. Miehen pitkät työpäivät eivät haittaisi minua, koska viihdyn yksin. 

Vierailija
46/68 |
12.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se lääkärin ammatti ole este haluttavuudelle, päinvastoin.

"Terveydenhoitoalalla työskentelevä" kuulostaa ennemminkin potilaskuljettajalta, joka haluaisi olla enemmän, esim. juuri se lääkäri

Älä ole muutenkaan turhan vaatimaton koulutuksesi suhteen - olet älykäs, koska olet siitä suoriutunut ja teet merkityksellistä työtä.

Vierailija
47/68 |
12.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elämäni isoin murhe on se, ettei lääkärin ammatti ole koskaan kiinnostanut, enkä siihen siis lähtenyt. Sen sijaan opiskelin toista alaa ulkomailla maailman top 10 -yliopistossa ja perustin nykyään melkein 50 henkilöä työllistävän kasvuyrityksen. Mielestäni ihan hyviä suorituksia nekin, mutta silti lääkiksen käynyt serkkutyttö on aina se suvun ihailtu fiksu ja kunnianhimoinen menestyjä. Onneksi perhe on perustettu jo, niin ei tarvitse enää käydä baarissa nobodyna masentumassa.

Vierailija
48/68 |
12.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja muistakaa....lääkäri on ihan tavis ihminen vapaa-aikana. Usein heilläkin psykongelmia tms kuten kellä tahansa. Kaverillani oli vuosi sitten suhde lääkärin kanssa joka niiiin ihana -alussa - osoittautui psykopaatiksi. Enkä tajua miten on mahdollista että hän tekee töitä tänä päivönä ja hänestä tykätäänkin lääkärinä. Aika pelottavaa kun tiedän paljon muutakin.

Vierailija
49/68 |
12.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Elämäni isoin murhe on se, ettei lääkärin ammatti ole koskaan kiinnostanut, enkä siihen siis lähtenyt. Sen sijaan opiskelin toista alaa ulkomailla maailman top 10 -yliopistossa ja perustin nykyään melkein 50 henkilöä työllistävän kasvuyrityksen. Mielestäni ihan hyviä suorituksia nekin, mutta silti lääkiksen käynyt serkkutyttö on aina se suvun ihailtu fiksu ja kunnianhimoinen menestyjä. Onneksi perhe on perustettu jo, niin ei tarvitse enää käydä baarissa nobodyna masentumassa.

Näin lääketieteen opiskelijana voin sanoa lääkäriammatin olevan ihan yliarvostettu. En ole edelleenkään yhtään sen fiksumpi tai mukavampi kuin aiemmin opiskellessani insinöörialalla, mutta ihmisten reaktiot opiskelupaikkaan on ihan eri luokkaa.

Vierailija
50/68 |
12.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sukulaisesi tiedä mistään mitään. Kyllä noi sun saavutukset on paljon vaativampia kuin lääkiksen ulkolukututkinnon suorittaminen.

Vierailija
51/68 |
12.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En lähtisi koskaan lääkärin matkaan. Olen heihin ja heidän elämäänsä päässyt sairaanhoitajana vuosien varrella tutustumaan. 

Karkeasti jaoteltun lääkäreitä on kahta tyyppiä: mulkut ja nössöt. Mulkuilla on ehkä perhe, mutta he ovat sen verran narsisteja että kaipaavat säpinää kodin ulkopuolellakin. Eli pettävät ja monesti siinä sivussa myös ryyppäävät. 

Nössöt taas ovat nössöjä, luotettavia ehkä, mutta hajuttomia ja mauttomia jotka pölyttyvät kirjojen ja tutkimusten parissa. Laihoja tai lihavia mutteivat koskaan urheilullisia. 

Ei siis koskaan lääkäripuolisoa, kiitos! 

Vierailija
52/68 |
12.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun puoliso on lääkäri ja lääkärin oon aina puolisoksi halunnutkin. Rahasta ei oo puutetta ja pystyy aika vapaasti ite säätelemään työaikansa sekä vaikuttaa vapaisiin paljon. On kyllä ihan tavallinen työntekijä, jolle koti ja perhe on tärkeimpiä arvoja. Todellinen helmi siis :)

Vierailija
53/68 |
12.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En lähtisi koskaan lääkärin matkaan. Olen heihin ja heidän elämäänsä päässyt sairaanhoitajana vuosien varrella tutustumaan. 

Karkeasti jaoteltun lääkäreitä on kahta tyyppiä: mulkut ja nössöt. Mulkuilla on ehkä perhe, mutta he ovat sen verran narsisteja että kaipaavat säpinää kodin ulkopuolellakin. Eli pettävät ja monesti siinä sivussa myös ryyppäävät. 

Nössöt taas ovat nössöjä, luotettavia ehkä, mutta hajuttomia ja mauttomia jotka pölyttyvät kirjojen ja tutkimusten parissa. Laihoja tai lihavia mutteivat koskaan urheilullisia. 

Ei siis koskaan lääkäripuolisoa, kiitos! 

Ne nössöt tutkijalääkärit kuitenkin parantaa meidän kaikkien elämänlaatua viemällä lääketiedettä eteenpäin. Useimmiten tää vielä tehdään palkattomana ylityönä. 

Vierailija
54/68 |
12.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässäpä tätä. Pleijerilääkäreitä on tullut vastaan. Heistä kiinnostuu elämäntyylistä unelmoivat naiset, sit taas mun kaltaiset kiertää kaukaa. Olen törmännyt myös maailmanparantajalääkäriin, tämähän on kaikkien kaltaisteni wannabehippityttöjen unelma, hyvisten puolella ja silti oikea rahakas työ, kun me hippitytöt harvoin rikastutaan itse. Ei tosin haittaa vaikka olisi täysin pro bonokaan, enemmän se että maailmanparantajan aika menee siellä maailmalla. Uralääkäreistä kiinnostuu uranaiset. Ja ihan tavallisista miehistä joiden työ sattuu olemaan lääkäri, ihan tavalliset naiset, sen mukaan miten muuten natsaa. Lääkäritittelistä on ehdottomasti enemmän hyötyä kuin haittaa, mut statushakuisuudesta ja ikuisesta aikapulasta voi olla haittaa.

Vierailija
55/68 |
12.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ketjuun on tullut paljon vastauksia, lämmin kiitos niistä!

Muutama kommentoija mainitsi tuon rahan tai "elämäntyylin" olevan yksi syy, miksi lääkäri kiinnostaa puolisona. Asiasta on väännetty täälläkin palstalla aika paljon, joten kommentoin vain lyhyesti. Palkka on erikoisalasta riippuen hyvä, mutta niin on siitä maksettavat verotkin. Suomessa ei varsinaisesti pääse palkkatyöllä rikastumaan. Kyllä toki asunnon ja asiallisen auton saa maksettua. Palkka on myös korvaus menetetystä vapaa-ajasta enkä todellakaan kadehdi kollegoita, jotka saattaa keikkua verolistoilla, mutta vääntävät keskimäärin 80 tuntista viikkoa usein ilta- ja yötöineen.

Eräs sairaanhoitajaksi esittäytynyt sanoi tuolla katsoneensa pitkään vierestä, miten monet lääkärimiehet pettää ja on mulkkuja. Onko mielestäsi lääkäreissä keskimäärin enemmän näitä pettäjiä kuin muissa ammattiryhmissä? Oman kokemuksen mukaan pääsykokeen läpäisee kyllä ihan tavalliset ihmiset ja persoonallisuuksia on laidasta laitaan. Niistä kympin tytöistä ja pojista usein tulee joko tutkijoita tai sitten hurahtavat tuohon maailmanpelastukseen. Jonkun tutkimuksen mukaan (Yhdysvalloissa) kirurgeissa on erityisen paljon psykopaateiksi luokiteltavia. En tiedä miten hyvin tämä Suomeen sopii, koska kouluun ei pääse rahalla ja suhteilla vaan perslihaksilla ja sinnikkyydellä.

Aloittaja

56/68 |
12.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Prototyyppi kirjoitti:

Jos pelkän ammatin perusteella pitäisi puoliso valita, lääkäri ei olisi mulla ainakaan top10-listalla. Vaan oikeasti puolison valintaan vaikuttaa ainakin itselläni hyvin moni muu asia enemmän kuin monien silmissä korkealle arvostettu lääkärin ammatti. Sillä ammattistatuksella ei loppupeleissä ole mitään virkaa, jos puoliso osoittautuu täydeksi m*lkuksi.

Yleensä ainakin kerran vuodessa jossain mediassa on tilastoitu miesten ja naisten Top10 halutuimmat ammatit. Lääkäri on listoissa aika usein mukana. Suurin osa ystäväkollegoista on kuitenkin sinkkuja. Pitäisi varmaan pohtia, miksi juuri minun tuttavapiirini poikkeaa tilastoista niin rajusti.

Toisaalta sitten taas on kaltaisiasi, joille lääkärit ovat ihan se vihoviimeinen kumppaniehdokas. Haluatko kertoa ajatuksiasi, miksi niin on?

Aloittaja

Kaikki henk.koht. tuntemani lääkärit ovat niin uraorientoituneita, ettei heillä riitä aikaa puolisolle ja perheelle. Tuo on varmaankin se suurin syy, miksi karsastan lääkäripuolisoa.

Vierailija
57/68 |
12.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni on muutama lääkäri ja lääkäripariskunta (osalla myös lapsia) kavereina ja kyllä heillä on ne pisimmät suhteet todella moneen muuhun yliopiston käyneeseen kaveriini verrattuna. Eiköhän joka alalta löydy ne ihmistyypit, joille ura menee parisuhteen ja perheen edelle.

Vierailija
58/68 |
12.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

oma kokemukseni sinkkumieslääkäreistä joihin olen törmänny vuosikausia hakiessani kumppania nettimaailmasta, on läskejä, laiskoja, välinpitämättömiä muista ihmisistä, ja heidän ajasta, epäkohteliaita, ja oikeestaan sosiaalisesti tyhmiä.Kaikki eronneita.

Yksi ei sitten millään suostunut siihen normiin että monien kanssa et sitten tutustu samaan aikaan jos tutustut vakavasti ottaen minuun ,koska minun aikani on rahaa, ja samalla suljen itsekin ovet kaikilta muilta ihailijoiltani, etkä sinä ole ainoa. Tämä ei jannulle menny perille, joten pistin sen jätkän ulos.Hänellä oli selvästi liian isot luulot itsestään, vaalea eli ruma yh joka ei edes päässyyt sisään suomalaiseen yliopistoon.

No toinen oli näitä pelureita selvästi, tai ainakin luuli niin koska ei selvästi kelvanut kenellekkään. Kyllä kunnollinen mies sillä naamalla olisi pitänyt jo löytää nainen-muualta kuin netistä.Joku häiriö siis.

kolmas, mikä lie pelkuri. Pelaili, pyöritti naisia, mutta kukaan ei kelvannut. Ruma.

Ennemmin vaikka työtön raksamies joka on kunnon miehekäs raavas mies, seksikäs ja tunneälykäs, kun tommoset typerät lapsielliset pellet!

Vierailija
59/68 |
12.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joka alalta ja työpaikasta löytyy ne mulkut ja petturit.

Elämäntyyli kiinnostaa varmasti palkkatason, mutta myös työnsaannin varmuuden takia. Se on tänä päivänä todella harvinaista ja raha luo osaltaan oman turvansa parisuhteeseen. Joillekin saattaa se lääkärien yleinen arvostus (lue: oman arvostuksen nousu toisten silmissä lääkärin puolisona) toimia sytykkeenä.

Vierailija
60/68 |
12.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

oma kokemukseni sinkkumieslääkäreistä joihin olen törmänny vuosikausia hakiessani kumppania nettimaailmasta, on läskejä, laiskoja, välinpitämättömiä muista ihmisistä, ja heidän ajasta, epäkohteliaita, ja oikeestaan sosiaalisesti tyhmiä.Kaikki eronneita.

Yksi ei sitten millään suostunut siihen normiin että monien kanssa et sitten tutustu samaan aikaan jos tutustut vakavasti ottaen minuun ,koska minun aikani on rahaa, ja samalla suljen itsekin ovet kaikilta muilta ihailijoiltani, etkä sinä ole ainoa. Tämä ei jannulle menny perille, joten pistin sen jätkän ulos.Hänellä oli selvästi liian isot luulot itsestään, vaalea eli ruma yh joka ei edes päässyyt sisään suomalaiseen yliopistoon.

No toinen oli näitä pelureita selvästi, tai ainakin luuli niin koska ei selvästi kelvanut kenellekkään. Kyllä kunnollinen mies sillä naamalla olisi pitänyt jo löytää nainen-muualta kuin netistä.Joku häiriö siis.

kolmas, mikä lie pelkuri. Pelaili, pyöritti naisia, mutta kukaan ei kelvannut. Ruma.

Ennemmin vaikka työtön raksamies joka on kunnon miehekäs raavas mies, seksikäs ja tunneälykäs, kun tommoset typerät lapsielliset pellet!

Ohhoh. Onpas sinulle sattunut ikäviä miehiä matkan varrelle. Toivottavasti tulevaisuudessa on positiivisempia kokemuksia. Jaksuhali! :)

Aloittaja

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän kuusi