Millä perusteilla sait yksinhuoltajuuden?
Olen hakemassa lapsen yksinhuoltajuutta ja mietin, kuinka vaikeaa sen saaminen on ja millä perusteilla sen voi saada? Tapaamisia tms en ole kieltämässä tai mitään sen suuntaista. Toinen vanhempi ei hoida tällä hetkellä mitään lapsen asioita, ei maksa elatusmaksuja, eikä saavu valvottuihin tapaamisiin.
Kommentit (56)
Mun miehellä on käräjien kautta haettu yksinhuoltajuus. Lapsen äiti oli asunnoton, varaton, mielenterveysongelmainen, hänen puhelin numeronsa vaihtuivat koko ajan joten häneen ei saatu yhteyttä. Lastensuojelu oli joutunut puuttua jo aikaisemmin lapsen ja äidin tapaamisiin useita kertoja. Äiti ei saapunut käräjille. Yksinhuoltajuus tuli helposti.
Itse valehtelin ja mies menetti huoltajuutensa😉. En halunnut häntä lasteni huoltajaksi, koska hän jätti minut!
Vierailija kirjoitti:
Itse valehtelin ja mies menetti huoltajuutensa😉. En halunnut häntä lasteni huoltajaksi, koska hän jätti minut!
No selvä, halusit vähän provota sitten.
Vierailija kirjoitti:
Ei ole, jos isä ei sitä halua. Meidän huoltajuussopimuksessa ei mainita lainkaan tapaamisoikeutta = sitä ei ole. Isukki on toki voinut käydä tapaamassa lapsiaan ihan niin paljon kuin haluaa, mutta vain lasten kotona. Sinne uuteen perheidylliin minun lapsiani ei viedä, heillä on vain yksi koti ja yhdet vanhemmat. Lorttokin on taatusti tyytyväisempi, kun nämä edellisen liiton lapset eivät ole muistuttamassa heidän petollisuudestaan.
Lortto. Mikä ihana raamatullinen sana! Tyylipisteet tälle öyhöttäjälle!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Elatus asia on viety eteenpäin. Eikä tapaamiset ole syyttä valvottuja. Ap
Siinäkin taas yksi tomppeli nainen, joka ei olleenkaan tajunnut millaisen miehen kanssa kannattaa lisääntyä.
No mina puolestani olen oikea arkkitomppeli, kun todellakin lisäännyin ihan väärän miehen kanssa. Katos kun ei se otsassa lue että mies onkin narsistinen sarjapettäjä. Mutta ei se mitään, onnellisena yksinhuoltajana elelen nyt rauhassa lapsineni eteenpäin., He voivat sitä paremmin mitä vähemmän näkevät isäänsä.
Kummasti jännmies saa pöksyt märikis ja aivot narikkaan. Sitten kun kiima vie niin se on miehen vika.
No en nyt sanoisi että se ihan noinkaan meni... Mutta kiva että kehitit siitä kivan pikku fantasian itsellesi näin sunnuntaiaamun iloksi! :D
No saitko edes rahat?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siinäkin taas yksi tomppeli nainen, joka ei olleenkaan tajunnut millaisen miehen kanssa kannattaa lisääntyä.
No mina puolestani olen oikea arkkitomppeli, kun todellakin lisäännyin ihan väärän miehen kanssa. Katos kun ei se otsassa lue että mies onkin narsistinen sarjapettäjä. Mutta ei se mitään, onnellisena yksinhuoltajana elelen nyt rauhassa lapsineni eteenpäin., He voivat sitä paremmin mitä vähemmän näkevät isäänsä.
Kummasti jännmies saa pöksyt märikis ja aivot narikkaan. Sitten kun kiima vie niin se on miehen vika.
No en nyt sanoisi että se ihan noinkaan meni... Mutta kiva että kehitit siitä kivan pikku fantasian itsellesi näin sunnuntaiaamun iloksi! :D
No saitko edes rahat?
Jaa mitkä rahat? Tarkoittanet lapsille lain mukaan kuuluvaa elatusapua, joka on todellakin sananmukaisesti lapsen rahaa? Pitkät kaavan mukaan ulosoton kautta, jos nyt on ihan pakko tietää. Että tosiaan sellainen laatuisä täällä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No saitko edes rahat?
Jaa mitkä rahat? Tarkoittanet lapsille lain mukaan kuuluvaa elatusapua, joka on todellakin sananmukaisesti lapsen rahaa? Pitkät kaavan mukaan ulosoton kautta, jos nyt on ihan pakko tietää. Että tosiaan sellainen laatuisä täällä.
Menit porsimaan seksuaalisesti epäkiinnostavan, narsistisen luuserin kanssa joka oli vielä kaiken lisöksi köyhä?
Fiksu valinta, onnittelen :)
Isyydentunnustus tilaisuudessa sanoin haluavani yksinhuoltajuuden, ei mies vastustanut tuolloin koska tajusi että ei pysty lapsesta huolehtimaan. Nyt uusi muija kierroksessa ja välillä uhkailee vievänsä minut oikeuteen huoltajuudesta. Kuvittelee rakentavansa jonkun perheidyllin ja uusi nainen saisi lapsesta sitten huolehtia. No saas nähdä kauan tuota kestää ennen kuin nainen tajuaa lähteä pakoon narskua, valehdeltu varmaan ummet ja lammet, itse en ainakaan alkaisi suhteeseen jos tietäisin asioiden oikean laidan😞
Sain yksinhuoltajuuden oikeudessa. Perusteena isän väkivaltaisuus ja huumeidenkäyttö ja kykenemättömyys huolehtia tai tehdä lapsen edunmukaisia päätöksiä, kun ei pystyny huolehtimaan itsestäänkään..
Kaikista perusteista viranomaisilta todisteet.
Tapaa lasta puhdasta huumeseulaa vastaan.
Onko muilla kokemuksia yksinhuoltajuuden hausta, kuinka saitte sen? Olemme myös menossa käräjille yksinhuoltajuuden takia, koska isällä alkoholiongelmaa eikä asuntoa, joten ei ole kykeneväinen huolehtimaan lapsesta.
Ei ois ongelma huoltaa yksin ku ei tää oo mikää romanttisesti hankittu vauva niin pysykööt pois 😂🖐 jos itse haluaa joskus nähdä niin asia on eri. Löydän kyllä naapurista ainakin hoitopaikan tälle lapselle.
Ei oo siis mikään ongelma vaikka ei ole parisuhdetta niin ihansama onnea vaan hänelle jatkoon 😁😘
Pikkasen kuulostaa että oot aina saa*a*an katkera 😆😆
Muutin sukupuoleni naiseksi omalla ilmoituksella, se riitti.
Perusteena oli ex vaimoni väkivaltaisuus lapsia kohtaan. Saa tavata lapsiaan vaan kun edunvalvoja mukana.