Millä perusteilla sait yksinhuoltajuuden?
Olen hakemassa lapsen yksinhuoltajuutta ja mietin, kuinka vaikeaa sen saaminen on ja millä perusteilla sen voi saada? Tapaamisia tms en ole kieltämässä tai mitään sen suuntaista. Toinen vanhempi ei hoida tällä hetkellä mitään lapsen asioita, ei maksa elatusmaksuja, eikä saavu valvottuihin tapaamisiin.
Kommentit (56)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Elatus asia on viety eteenpäin. Eikä tapaamiset ole syyttä valvottuja. Ap
Siinäkin taas yksi tomppeli nainen, joka ei olleenkaan tajunnut millaisen miehen kanssa kannattaa lisääntyä.
No mina puolestani olen oikea arkkitomppeli, kun todellakin lisäännyin ihan väärän miehen kanssa. Katos kun ei se otsassa lue että mies onkin narsistinen sarjapettäjä. Mutta ei se mitään, onnellisena yksinhuoltajana elelen nyt rauhassa lapsineni eteenpäin., He voivat sitä paremmin mitä vähemmän näkevät isäänsä.
Tota ne ei vaan tajua että tietynlaiset käytösmallit tulee esille vasta suhteessa, ja toisenlaiset vasta kun perheeseen tulee lapsi.
On vaikea päättää olla tekemättä lasta rakastamansa puolison kanssa jos luottamus petetään vasta kun raskaus on niin pitköllä että abortti ei ole mahdollisuus, esimerkiksi.
Vierailija kirjoitti:
Mitä tapahtuu jos/ kun isä isyyden vahvistamisen jälkeen kieltäytyy maksamasta elareita? Meillä luultavasti tulee käymään näin.
Pyydät kunnalta oikeusapua ja viet käräjille. Tee se heti, koska maksavat takautuvasti vain siitä saakka.
Lapsen isä itse halusi luopua huoltajuudesta ja lapsesta kun uusi eukko astui kuvaan. Sama meno näkyy jatkuvan. On jo siirtynyt vaimo nro 3. Edelliset lapset jälleen unohdettu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siinäkin taas yksi tomppeli nainen, joka ei olleenkaan tajunnut millaisen miehen kanssa kannattaa lisääntyä.
Nämä on huvittavia nämä huutelijat jotka kuvittelevat että se on pahakin loukkaus lässyttää tämmöistä "olit sitten noin tyhmä"-tyyppistä viisastelua. Minä ainakin olen ensimmäinen myöntämään että olin to-del-la tyhmä ja sinisilmäinen kun en tajunnut lasten isän kieroutta ja luulin hänen olevan samalla tavalla sitoutunut kuin itse olen. Mutta enää en ole tyhmä enkä sinisilmäinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nämä on huvittavia nämä huutelijat jotka kuvittelevat että se on pahakin loukkaus lässyttää tämmöistä "olit sitten noin tyhmä"-tyyppistä viisastelua. Minä ainakin olen ensimmäinen myöntämään että olin to-del-la tyhmä ja sinisilmäinen kun en tajunnut lasten isän kieroutta ja luulin hänen olevan samalla tavalla sitoutunut kuin itse olen. Mutta enää en ole tyhmä enkä sinisilmäinen.
Nimenomaan. Viattomuus ja kokemattomuus ei ole rikos.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä tapahtuu jos/ kun isä isyyden vahvistamisen jälkeen kieltäytyy maksamasta elareita? Meillä luultavasti tulee käymään näin.
Lastenvalvojan luona tehdään ealutssopimus, Jos ei suostu sinne, ota juristi apuun. Jos ei noudata sopimusta, saat elarit ulosoton kautta joka Kelan välityksellä tai suoraan.
En usko että suostuu mitään sopimusta tekemään. Isyyden vahvistaminenkin on kestänyt jo kuukausitolkulla kun ei ole mennyt lastenvalvojalle. Eli käräjille on mentävä. Kiitos sulle tiedoista!
Sinä edustat jutussa lastasi, joten saat siihen maksutonta oikeusapua. Ota yhteys kuntasi oikeusaputoimistoon, siellä auttavat eteenpäin. Voi olla että yhteydenotto juristilta riittää saamaan tyypin lastenvalvojalle, niin ei tarvitse käräjille asti mennä.
-pystyin helposti todistamaan miehen väkivaltaisuuden ja alkoholisimin poliisin avulla
-miehellä ei ollut vakiosoitetta, kun heitin hänet pois kodistani
-miehen osallistuminen lapsen elämään oli satunnaista, kun uusi seurustelukumppani vaati huomion
-mies oli käynyt itkemässä krokotiilinkyyneleitä lastenvalvojan luona. Silloinen lastenvalvoja sattui olemaan viisas ja topakka nainen. Miehen esitys vaikutti vain negatiivisesti faktojen ollessa kovin erilaiset.
Oikeuteen jouduin menemään, mutta helposti silti tuli yksinhuoltajuus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lastenvalvojan luona tehdään ealutssopimus, Jos ei suostu sinne, ota juristi apuun. Jos ei noudata sopimusta, saat elarit ulosoton kautta joka Kelan välityksellä tai suoraan.
En usko että suostuu mitään sopimusta tekemään. Isyyden vahvistaminenkin on kestänyt jo kuukausitolkulla kun ei ole mennyt lastenvalvojalle. Eli käräjille on mentävä. Kiitos sulle tiedoista!
Sinä edustat jutussa lastasi, joten saat siihen maksutonta oikeusapua. Ota yhteys kuntasi oikeusaputoimistoon, siellä auttavat eteenpäin. Voi olla että yhteydenotto juristilta riittää saamaan tyypin lastenvalvojalle, niin ei tarvitse käräjille asti mennä.
Mä en saanut oikeusapua. Tuloni olivat liian korkeat. Olivat keskivertoa.
Isukilla oli suhde. Kerroin, miten lortolle käy, jos isukki ei allekirjoita papereita. Lastenvalvojalla teimme huoltajuussopimuksen yksinhuoltajuudesta ilman mainitaa tapaamisoikeudesta. Minulla oli juristi mukana ja olin valmis hoitamaan asian oikeudessa, jos lastenvalvoja olisi käynyt hankalaksi. Ei käynyt ja hyvin tämä on toiminut. Elatusmaksuja korotettiin, kun lortto sai äpäränsä. Jos on varaa tehdä lisää lapsia, voi kustantaa paremman elintason aviolapsilleenkin.
Vierailija kirjoitti:
-pystyin helposti todistamaan miehen väkivaltaisuuden ja alkoholisimin poliisin avulla
-miehellä ei ollut vakiosoitetta, kun heitin hänet pois kodistani
-miehen osallistuminen lapsen elämään oli satunnaista, kun uusi seurustelukumppani vaati huomion
-mies oli käynyt itkemässä krokotiilinkyyneleitä lastenvalvojan luona. Silloinen lastenvalvoja sattui olemaan viisas ja topakka nainen. Miehen esitys vaikutti vain negatiivisesti faktojen ollessa kovin erilaiset.
Oikeuteen jouduin menemään, mutta helposti silti tuli yksinhuoltajuus.
Kiinnostavaa sinänsä, miksi tuollainen mies edes halusi yhteishuoltajuutta, kun elämänhallinta on tuolla mallilla. Äitiä kiusatakseen varmaan?
Vierailija kirjoitti:
Isukilla oli suhde. Kerroin, miten lortolle käy, jos isukki ei allekirjoita papereita. Lastenvalvojalla teimme huoltajuussopimuksen yksinhuoltajuudesta ilman mainitaa tapaamisoikeudesta. Minulla oli juristi mukana ja olin valmis hoitamaan asian oikeudessa, jos lastenvalvoja olisi käynyt hankalaksi. Ei käynyt ja hyvin tämä on toiminut. Elatusmaksuja korotettiin, kun lortto sai äpäränsä. Jos on varaa tehdä lisää lapsia, voi kustantaa paremman elintason aviolapsilleenkin.
Ihan kiva stoori sinänsä, mutta kyllä lapsella on silti tapaamisoikeus isäänsä, vaikka tama olisi millainen ääliö.
Ei ole, jos isä ei sitä halua. Meidän huoltajuussopimuksessa ei mainita lainkaan tapaamisoikeutta = sitä ei ole. Isukki on toki voinut käydä tapaamassa lapsiaan ihan niin paljon kuin haluaa, mutta vain lasten kotona. Sinne uuteen perheidylliin minun lapsiani ei viedä, heillä on vain yksi koti ja yhdet vanhemmat. Lorttokin on taatusti tyytyväisempi, kun nämä edellisen liiton lapset eivät ole muistuttamassa heidän petollisuudestaan.
Lain mukaan lapsilla ei myöskään ole tapaamisoikeutta, ainoastaan vanhemmilla. Jos isä ei tapaa lastaan, ei häntä voida uhkasakon voimalla siihen vaatia.
Vierailija kirjoitti:
Huoltajuus ja tapaamisoikeus ovat erillisiä sopimuksia, ei huoltajuussopimuksessa ole "mainintaa" tapaamisoikeudesta.
Vierailija kirjoitti:
Lain mukaan lapsilla ei myöskään ole tapaamisoikeutta, ainoastaan vanhemmilla. Jos isä ei tapaa lastaan, ei häntä voida uhkasakon voimalla siihen vaatia.
Ei vaan tapaamisoikeus on lapsen oikeus tavata toista vanhempaansa. Jos ei vanhempi halua, ei häntä voi pakottaa, mutta lapsen oikeus ei silloin toteudu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei vaan tapaamisoikeus on lapsen oikeus tavata toista vanhempaansa. Jos ei vanhempi halua, ei häntä voi pakottaa, mutta lapsen oikeus ei silloin toteudu.
Tämä sanotaan erittäin selkeästi laissa: "Tapaamisoikeuden tarkoituksena on turvata lapselle oikeus pitää yhteyttä ja tavata vanhempaansa, jonka luona lapsi ei asu."
Vierailija kirjoitti:
Kuulostat kyllä aika ihanalta ihmiseltä, ihme juttu, että mies lähti lätkimään :O
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No mina puolestani olen oikea arkkitomppeli, kun todellakin lisäännyin ihan väärän miehen kanssa. Katos kun ei se otsassa lue että mies onkin narsistinen sarjapettäjä. Mutta ei se mitään, onnellisena yksinhuoltajana elelen nyt rauhassa lapsineni eteenpäin., He voivat sitä paremmin mitä vähemmän näkevät isäänsä.
Kummasti jännmies saa pöksyt märikis ja aivot narikkaan. Sitten kun kiima vie niin se on miehen vika.