Etelä-Haaga, millanen alue?
Onko se vielä nykyään sellaista ihan kivaa ja rauhallista seutua? (Ja maalaismammoille tiedoksi, kyse on nyt Helsingin kaupunginosasta.)
Kommentit (50)
Ei se nyt mikään Kirkkonummi ole mutta toisaalta ei myöskään mikään Vantaa. Eikä Oulunkylä eikä Pasila Suomenlinnasta nyt puhumattakaan. Tai itse asiassa Suomenlinnastahan tässä melkein pääasiassa puhutaankin kun on niin kovin alhainen asiasisältö tässä viestissä. Luetellaan vain eri kaupunginosia ja todetaan että mikään niistä ei ole Etelä-Haaga. Alkuun hämäykseksi olevinasn vertaus Vantaaseen ja Kirkkonummeen ikään kuin Etelä-Haaga olisi näiden joku välimalli. Ja sitten jaaritellaan muista kaupunginosista ja pisteeksi iin päälle vielä selitetään mikä kaikki tässä viestissä on pielessä, niin että tyhmempikin tajuaa että hukkaan meni se aika jonka tämän viestin lukemiseen käytti.
Etelä-Haaga on se fiinimpi Haagoista, itse Pohjois-Haagassa asuneena vierastan vähän sitä etelän naapurikyttäysmummomeininkiä. Mutta kukin taaplaa tyylillään.
oLEN eksyillyt wanhassa osissa ja tulee tippa silmään kun muistelee millaisia liikeitä silloin oli! Kannattaa tehdä kävelyrekti näihin UUDISRAKENTAMATOMIIN kaupunkeihin kaupungissa. Erityisesti pikkupuron lohennousureitiltä löytyy. Jos uudisrakentamista niin karkotu. 5o- ja 60-luvun rakentamista niin ok!
Ota taksi ja käske ajaa ympäri-ämpäri ko alueita.
Ps olen totaali landepaukku, mutta jopA minä kykenisin elämään näissä. Kreapost Sveaborg läntinen osa puolustusrenkaat 1 - 2 . Kaikki eivät ole hyvää, mutta tiedustele.
Meillä oli jokunen vuosi sellaista että joku oli vuokrannut asuntonsa afrikkalaisille. Niitä oli sitten siinä yhdessä asunnossa kymmeniä. Pitivät meteliä, huumeita, ryyppäsivät pihalla ja mellastivat. Niistä päästiin eroon ja tavallinen arki palasi. Olen asunut ulkomailla myös että tiedän ettei kokoajan olla lintukodossa mutta silti.
Muuten ihana paikka asua.
Vierailija kirjoitti:
Nostoa. Kiinnostaisi erityisesti eteläinen Etelä-Haaga, Vihdintien eteläpuoli? Vaikuttaako Sato-talot, entä Vanha viertotien asumisyksikkö?
Kaunista sielläkin, 50-luvun taloja ja paljon puita, puisto vieressä. Enemmän liikennemelua kuin pohjoisempana ja liikenneympyrän tienoille rakennetaan kohta uutta aluetta. Asumisyksiköstä käsittääkseni vaelletaan ennemmin Pitäjänmäen Lidlin ja Munkkivuoren ostarin suuntaan plus pikaratikkaan saattaa joku poiketa. Nämä tiedot sivummasta seuranneelta. Käväise vaikka Saton pihalla jututtamassa mahdollisia tulevia naapureitasi, saat sisäpiiritietoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nostoa. Kiinnostaisi erityisesti eteläinen Etelä-Haaga, Vihdintien eteläpuoli? Vaikuttaako Sato-talot, entä Vanha viertotien asumisyksikkö?
Kaunista sielläkin, 50-luvun taloja ja paljon puita, puisto vieressä. Enemmän liikennemelua kuin pohjoisempana ja liikenneympyrän tienoille rakennetaan kohta uutta aluetta. Asumisyksiköstä käsittääkseni vaelletaan ennemmin Pitäjänmäen Lidlin ja Munkkivuoren ostarin suuntaan plus pikaratikkaan saattaa joku poiketa. Nämä tiedot sivummasta seuranneelta. Käväise vaikka Saton pihalla jututtamassa mahdollisia tulevia naapureitasi, saat sisäpiiritietoa.
Onko Munkkivuoren ostarilla levotonta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se asia kuuluu eri keskusteluketjuun, lue vaikka täältä:
https://www.vauva.fi/keskustelu/3778550/ma-kuvittelin-etta-munkkivuori-…
Vierailija kirjoitti:
Oli vielä 70-luvulla keskiluokkainen asuinalue, nykyään alkkiksien ja narkkien valloittama, tyypillinen lähiö.
Ei todellakaan ole! Mutta mitä sinä jossain Juankoskella asuva persu mistään mitään tietäisit.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siinä on jonkin verran juopporinkiä. Yritettiin penkin poistamalla heitä saada pois, mutta siinä vain jumittavat sementtireunustalla istuen.
Minua eivät sinänsä ole häirinneet, mutta eiväthän he kiva näky ole.
n. 900 oppilaan peruskoulussa S2-oppilaita on 7%. Lisäksi "eliittikoulu" SYK ja ruotsinkielinen peruskoulu + Lärkanin lukio kaikki alle 1km säteellä toisistaan. Siitä voi päätellä, että melko tavallisia suomalaisia ja koulutusta arvostavia lapsiperheitä tuolla asuu vaikka SYKiin toki tullaan matkankin päästä.