Mistä tarpeeksi vaalea peittävä meikkivoide...
Taas kävi näin, että olen ostanut epäsopivan meikkivoiteen. Ostin Lumenen 00 sävyisen meikkivoiteen ja 00 sävyisen CC-voiteen, sekoitin niitä aamulla keskenään ja lisäsin vielä pari tippaa MACin NC15 peitevoidetta, koska minulla on hyvin kirjava naama. No, sain tasaisen naaman ja luulin,että sävykin oli oikea, kunnes nyt iltapäivällä palattuani kotiin huomasin peilistä luonnonvalossa katsoessani, että tämäkään cocktail ei ole tarpeeksi vaalea, vaan kaula on huomattavasti valkoisempi kuin kasvot. Ja ihan kuin meikkivoiteen sävy olisi muuttunut vielä vähän oranssihtavaksi päivän aikaan. Käytän meikkivoiteen alla UD:n primeria.
Miten te muut kalpeat olette löyttäneet oikean sävyn? Haluaisin siistin, peittävän ja kaulaan mätsäävän meikkipohjan :(
Kommentit (8)
En käytä enää meikkivoidetta kun mitkään ei tunnu sopivan mulle, mutta oon kuullu että jotkut erittäin vaalean ihon omistavat naiset + emo-miehet olisivat tilanneet valkoisen meikkivoiteen jostain japanilaisesta nettikaupasta ja sekoittaneet sitä jonkun Suomestakin löytyvän vaalean sävyisen meikkivoiteen kanssa.
Everyday Minerals tai Lily Lolo. Peittävyyttä voi itse säädellä kerrostamisella ja ainakin tälle kalkkilaivan kapteenille löytyi tarpeeksi vaalea sävy vaikka kaikki markettikama onkin ollut liian tummaa. Netistä voi tilata näytekappaleita kummaltakin valmistajalta. Punaisuutta voi häivyttää naamalta muuten vihreällä korjausvärillä.
Clarinsilla on yksi todella vaalea meikkipuuterisävy.
Lumenen matt-control sävy 0, vaaleempi ku se uus 00. Itekki oon toosi vaaleeihonen ja se on ollu tosi hyvä ja peittääkin vanhoja aknearpia. Tosin vaikee sanoo onko sun iho kuinka paljon vaaleempi, että sopiiko. Bodyshopilta saa sellasii meikkivoiteen vaalennustippoja, jtn 16,90€ purkki eikä muuta meikkivoiteen koostumusta. :)
Macin Studio fix fluid sävyssä NC/NW 10. Sen vaaleempaa et löydä.
Joe blascoa käytän itse ja myyjä/maskeeraaja sokoksella testasi kaikki vaaleat kasvoihin löytääkseen oikean. Vähän hinnakkaampi mutta erittäin riittoisa. Itse käytän hyvin ohutta kerrosta ja viime heinäkuussa ostettua nappia on puolet jäljellä päivittäisestä käytöstä että siinä mielessä hinta on pieni. Peittävämpää määrääkin käyttävällä kestää varmasti ainakin puoli vuotta.
Make Up Storen semmonen studio foundation. Levitetään sienellä tai meikkivoidesiveltimellä. Siis aivan järjettömän hyvä! Mulla vaalee iho ja epätasaisuuksia, joskus ollu näppylöitä paljon, niin tuo tekee ihan oikeesti täydellisen ihon:)
Blasco ja Max Factor toimivat minulla kalpeanaamalla.