Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Äänestysoikeus vain veronmaksajille

Vierailija
11.03.2017 |

Siis jos maksat enemmän veroja kuin saat tukia.

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
11.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parempi idea: äänioikeus kaikille muille paitsi tämän ketjun aloittajalle.

Vierailija
2/20 |
11.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis jos maksat enemmän veroja kuin saat tukia.

... etkä ole valtiolla tai kunnalla palkkatöissä = tukityöllistetty.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
11.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, samalla ääniä voisi antaa sitä enemmän mitä maksaa veroja? Vai?

Vierailija
4/20 |
11.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perustuslain muutosta siis ajat. 

Esim. vammautunut, työkyvyttömyyseläkkkeellä oleva ihminen ei koskaan saisi äänestää. Oletko ihan loppuun ajatellut ideaaliyhteiskuntasi lopputulemaa. 

Toisin kuin jotkut kuvittelevat eläkkeet ovat tukia. Ei niitä mitenkään ole "itse maksettu". Systeemi toimii siten, että seuraava sukupolvi maksaa edellisen eläkkeet. 

Tutustu kansantaloustieteeseen, jos et äkkipäätä minua usko. 

Vierailija
5/20 |
11.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haista nyt jo.

Vierailija
6/20 |
11.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja sit olis asiat niinku jenkeissä. Ei kiitos.

Vierailija
7/20 |
11.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

sata ihmistä saisi äänestää

Vierailija
8/20 |
11.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suvakeilta äänioikeus pois

Vierailija
9/20 |
11.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äänioikeus vain syntyperäisille Suomen kansalaisille,niin kunnallisissa kuin valtiollisissakin vaaleissa

Vierailija
10/20 |
11.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juu, samalla ääniä voisi antaa sitä enemmän mitä maksaa veroja? Vai?

Ei. Yksi ääni/äänestäjä tietty. Ehdotus on demokraattinen, mutta jotain vastuuta pitäisi äänestäjältä itseltäänkin odottaa.

Vierailija
11/20 |
11.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Esim. vammautunut, työkyvyttömyyseläkkkeellä oleva ihminen ei koskaan saisi äänestää. Oletko ihan loppuun ajatellut ideaaliyhteiskuntasi lopputulemaa. 

Toisin kuin jotkut kuvittelevat eläkkeet ovat tukia. Ei niitä mitenkään ole "itse maksettu". Systeemi toimii siten, että seuraava sukupolvi maksaa edellisen eläkkeet. 

Mikähän se vähennys mun palkkakuitissa sitten on?

Vierailija
12/20 |
11.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika moni vammainen joutuu jättämään äänestämisen väliin, koska kotoaan ei voi äänestää. Vaikka se olisi ihan mahdollista tietokoneelta pankkitunnuksin.

Vierailija
13/20 |
11.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää menis ainakin ihan yks yhteen mun elämän kanssa. Nuorena opiskelijana politiikka ei kiinnostanut, en äänestänyt. Palkansaajana olen äänestänyt suht ahkerasti, vaikka alkaakin tuntua huonolta tavalta vaikuttaa.

Vierailija
14/20 |
11.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi luoja mikä tapa keskustella :) Yläpeukkuja vielä tästä keskustelutyylistä joka on suoraan perseestä ja syvältä.

Et vaikuta kovin välkyltä. 

Vierailija
15/20 |
11.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä hyötyä siitä olisi? Mielestäni äänioikeus pitäisi olla vain yli 140 älykkyysosamäärän omaavilla ihmisillä. 

Vierailija
16/20 |
11.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tai maksasivat itse hienot ideansa. 

Tosielämässä eivät itse maksa mitään vaan palkka tulee suoraan verovaroista ja palkankorotukset voi itse päättää itselleen, "eikä maksa mitään vaan on ilmaista".

Vierailija
17/20 |
11.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aika moni vammainen joutuu jättämään äänestämisen väliin, koska kotoaan ei voi äänestää. Vaikka se olisi ihan mahdollista tietokoneelta pankkitunnuksin.

Kyllä ennen sai äänestää kotona tai missä hoitolaitoksessa olikin, ellei äänestyspaikalle päässyt, sai myös käyttää avustajaa äänestäessään. Onko tähän muka tullut muutos vai etkö vain ole lukenut mahdollisuudesta?

Vierailija
18/20 |
11.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äänestysoikeus vain niille, jotka suorittavat laajapohjaisen kokeen millä todistavat myös ymmärtävänsä politiikasta edes sen peruspiirteet.

Sama politiikan edustajille kuten kunnallis- tai kansanedustajille mutta vielä laajempana, jolloin saisimme vähän realiteettejä ja maalaisjärkeä arkadianmäelle.

Vierailija
19/20 |
11.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rokotusten vastustajilta äänioikeus pois.

Vierailija
20/20 |
11.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja pakkohoitoon suljettuun laitokseen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan kuusi