Mitä ajattelet 100-kiloisesta joka lenkkeilee?
Haluaisin aloittaa lenkkeilyn, mutta pelkään että ihmiset nauravat minulle "katsokaa, joku läski hikoilee ja puuskuttaa tuolla punaisena" mitä sinä ajattelet lihavasta joka lenkkeilee?
Kommentit (46)
En edes kiinnitä huomiota muihin lenkkeilijöihin vaikka lenkkeilen itsekkin
Juoksisin ylimielisenä ohi, kuten teen käytännössä jokaisen muunkin kohdalla tässä maassa.
Kyseisen henkilön kohdalla ehkä onkin kunnon kohentamisesta, mutta olen lopen kyllästynyt siihen ajatukseen että jokainen satakiloinen on huonokuntoinen ja pluskokoisen liikunnan ainoa tai ainakin keskeinen pointti on laihduttaminen. Satakiloinen voi olla lenkillä koska nauttii juoksemisesta, koska haluaa pysyä hyvässä kunnossa tai parantaaseen nopeuttaan / kestävyyttään tms ilman että on painonpudotustavoitetta. Sama myös kuntosalilla, satakiloisella voi olla tavoitteena oman painonsa vähentämisen sijaan lisätä nostamaansa painoa. Koko =/= kunto ja koko =/= terveys.
Nuo "hienoa kun tuo tekee jotain asialle" -ajatukset liittyvät siihen harhakuvitelmaan, että heti jos isompi ihminen vähän alkaa harrastamaan liikuntaa hän laihtuu normaalipainoiseksi. Asia kun ei todellakaan ole niin, vaan on olemassa myös satakiloisia maratoonareita.
Ihminen kangistuu jos ei lenkkeile. Minulla ainakin tulee selkä kipeäksi jos ei liiku.
Ajattelen, että tosi hieno homma, että lenkkeilee.
Tekisi mieli hymyillä ja nostaa peukkua, mutta pelkäisin, että se tulkitaan alentavaksi eleeksi. Siis pitäisin mölyt mahassa ja ajattelisin, että tsemppii.
Olen itse päälle 100-kiloinen eikä tulisi mieleenkään aloittaa liikuntaharrastusta juoksemalla. Aiemmin kun olen tämänpainoisena alkanut liikkua, niin se on ollut crosstrainer, soutulaite, kävely ja uinti. En yksinkertaisesti uskaltaisi edes kokeilla, kestävätkö nivelet juoksua tällä painolla.
En ajattele erityisesti mitään. Täällä missä asun, on lenkkipolut niin täynnä porukkaa, että kaiken huomion vie vastaantulijoiden väistely ja se että miten sinne itse mahtuu sekaan. En muutenkaan erityisesti kiinnitä huomiota toisten painoon tai ulkonäköön.
Naureskelen ja tuijotan silmät pyöreinä. Ihan kuin niitä salinorsujakin.
Ajattelen että hyvä kun on lähtenyt liikkeelle.
Olen itse aloittanut ylipainoisena liikunnan, ja lenkkeily oli ainut mihin pystyin, salilla oikeasti katsottiin ja jopa kommentoitiin (ei kaikki, todellakaan, mutta riittävästi että jaksaisi kuunnella). Onhan sinulla jokin kuulokkeellinen musiikintoistolaite? Auttaa ihan hirveästi kun kuulee vain mieluisia asioita ja lenkillä keskittyy katsomaan ohikulkijoiden ilmeiden sijaan maisemia. Melkein ketään ei kiinnosta, jollain kaikkitietävällä on tietenkin "huoli" ja jollain, ehkä itsekin laihtuneella, vaan rumat asiat mielessä, mutta ne on niitä jotka päässään pilkkaavat lihavia tai rumia missä tahansa. Siis "hyi miten kukaan noim ruma kehtaa tulla ruuhka-aikaan kauppaan, en haluu nähdä" ja "yyh en oo tota läskiä naapuria tavannut kertaakaan vuoden aikana, ihme ku on niin läski ku on liian laiska poistumaan kotoaan". Ei vaan voi voittaa, siispä pitää elää omaa elämää omilla ehdoilla.
Kaikki/yksi spämmääjä nivelistä:
Lenkkeily =/= juokseminen. KÄVELYlenkkeily tai intervalliHÖLKKÄlenkki (ei tod mikään HIIT) on kummatkin lenkkejä, ja jos lihava on ylipainoinen siksi, ettei elämään kuulu paljoa arkiliikuntaa, on lenkkeily hyväksi luustolle ja nivelille.
Harvoin ajattelen kenestäkään yhtään mitään, korkeintaan tulee huono omatunto kun en itse lenkkeile ja tod. näk. olen huonommassa kunnossa vaikka hoikka olenkin :D.
Vierailija kirjoitti:
Ajattelen, että mukavaa kun tekee ja suo itselleen jotain hyvää! Toisaalta mietin, miten nivelensä kestää lenkkeilyä reilun ylipainon alla. Ehkä kannattaa aloittaa kävelyllä?
Kävelykö ei ole lenkkeilyä?
Ajattelen että tuota kun jatkaa niin ennemmin tai myöhemmin on enää 90-kiloinen. Hyvä homma että jaksaa yrittää pitää kunnostaan huolta.
En mitään pahaa.
T: 250kg juoksijamies
Mä ajattelisin, että munkin varmaan tarttis aloittaa.
Ajattelen että fat but fit. Siitä vaan lenkkipolulle rohkeasti!!!
Ööh..et ole kai pitkään aikaan käynyt uimahallissa? Siellä suorastaan parveilee yli satakiloisia naisia ja vielä alasti/uimapuvussa. Jos ne uskaltaa näyttäytyä siellä muiden mielipiteistä välittämättä niin kai sinä uskallat mennä lenkillekin, vai mitä?