Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

venni

20.03.2006 |

hämmästyin, että Venni onkin pojan nimi! Luulin muuta.

Mitäs mieltä olette?

Onko tytölle käyvä muoto sitten Venny. Mutta miten se mielestänne lausutaan i;llä vai y:llä?

Kommentit (4)

1/4 |
20.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, Venni on vakiintunut enemmän pojan ja Venny tytön nimeksi. Vennyn lukisin y:llä kyllä! Varmaan kuuluisin Venny oli taiteilja Venny Soldan -Brofelt, Juhani Ahon vaimo, jonka nimi käsittääkseni luettiin juuri y:llä. Siskollaan myös jännä nimi, Tilly, jos lausutaan y:llä. Kaunis nimi tuo Venny, jotenkin perinteisen ja vähän vanhahtavan kuuloinen, ja Venni taas sellainen reipas ja modernin kuuloinen, voisi olla Leevin ja Veetin velipoika.

Vierailija
2/4 |
20.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä oon pitkään tätä palstaa seuraillu ja tämä pisti silmään :D no varmaan tiedättekin miksi! miun lapset on Venny Adalmina, Veino Einari, Väinö Helmeri ja Valma Valeria :)

Venny ja Venni on mahtavat ja kauniit nimet! suosittelen ;)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
20.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nimeä on kyllä annettu paljon enemmän tytölle, mutta minä en miellä sitä selkeästi tytön nimeksi siltikään. Venny sen sijaan on minunkin mielikuvissani tyttö. Lausuisin nimen niin kuin se kirjoitetaan eli y:llä.

Vierailija
4/4 |
20.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vrk:n mukaan Venni nimeä on kyllä annettu paljon enemmän pojille..

miehiä 234 ja naisia 63..

Miellän kyllä Vennin selkeästi pojaksi ja Vennyn tytöksi..

glemei

a_n_u:

Nimeä on kyllä annettu paljon enemmän tytölle, mutta minä en miellä sitä selkeästi tytön nimeksi siltikään. Venny sen sijaan on minunkin mielikuvissani tyttö. Lausuisin nimen niin kuin se kirjoitetaan eli y:llä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi kolme