Miksi et ole jo irtisanoutunut kapitalistisesta järjestelmästä?
Tekosyysi tehdä töitä kapitalistin pääoman eli vallan kasvattamisen puolesta?
Kommentit (26)
Hyödyn siitä. (Vastaus oli laadittu ennen kuin näin ykkösen tekstin.)
Huomenna irtisanoudun, sen jälkeen maksan kaiken luonnossa.
Koska kasvatan sitä valtaa itselleni.
Äänestäkää kaikki SKP:tä. Kapitalismi - kommunismi swingi on helähtämässä pian takaisin kommunismin puolelle. Homma menee sykleissä.
Olen jo irtisanoutunut, ainakin hengisesti. Kapitalistinen järjestelmä vetää kuolinkouristuksiaan.
Suostun menemään sitten töihin kun kaikki porvarit, kommarit, natsit ja kansalliskiihkoilijat lähetetään kulakeille.
Mitenkäs siitä irtisanoudutaan? Muuttamalla metsään ja keräämällä marjoja vai?
Koska se oikeasti erottaa minut kapitalistisesta yhteiskunnasta tosin kuin siitä "irtisanoutuminen".
Kun minulla on tarpeeksi omaisuutta, en tarvitse yhteiskunnan tukea. Tosin kuin siitä "irtisanoutuneet", jotka täyttävät työttömyyskorvausanomuksia ja sossun, sekä kelan anomuksia.
Raha tuo vapautta.
Olen aina ollut kommunisti. Pohjois-Korean ihana malli heti tänne!!!!!
Porvari kirjoitti:
Koska se oikeasti erottaa minut kapitalistisesta yhteiskunnasta tosin kuin siitä "irtisanoutuminen".
Kun minulla on tarpeeksi omaisuutta, en tarvitse yhteiskunnan tukea. Tosin kuin siitä "irtisanoutuneet", jotka täyttävät työttömyyskorvausanomuksia ja sossun, sekä kelan anomuksia.
Raha tuo vapautta.
Anteeksi kuinka? Kuka turvaa sinun omistusoikeutesi? Ei, sinä et todellakaan ole vapaa ja juuri sinä tarvitse yhteiskunnan tukea kaikkein eniten.
Vierailija kirjoitti:
Tekosyysi tehdä töitä kapitalistin pääoman eli vallan kasvattamisen puolesta?
Hei kommari!
Mitenkäs vallankumousvalmistelut etenevät -joko kohta jaetaan aseita työväentalolla?
Tämä nykysysteemi vaan toimii niin hyvin että teidän vallakumoushaihattelunne ovat ihan helvetin naurettavia.
Kapitalismisa hyödymme ihan kaikki -sinäkin.
Vierailija kirjoitti:
Mitenkäs siitä irtisanoudutaan? Muuttamalla metsään ja keräämällä marjoja vai?
Lopettamalla työn tekeminen kunnes kaikki maailman palkkaorjat omistavat ja saavat itse hallita oman työnsä tuloksia.
taloustieteen ekonomisti kirjoitti:
Äänestäkää kaikki SKP:tä. Kapitalismi - kommunismi swingi on helähtämässä pian takaisin kommunismin puolelle. Homma menee sykleissä.
Ja sitten olemme kaikki gulagilla kaivamassa risoilla lapioilla uusia kanavia uudelle Stalinille.
Minä mielelläni irtisanoutuisivat, mutta miten sen voisi oikeasti toteuttaa? Onko ainoa vaihtoehto pyrkiä poliittiseksi pakolaiseksi PohjoisKoreaan?
Koska Neuvostoliitossa näin aikanaan että sosialismi ei toimi
Samasta syystä kuin sinäkin: se on nykymaailmassa mahdotonta.
Ei siellä Neuvostoliitossakaan kaikki kuollu. Ihmisen elämän tarkoitus on pysytellä hengissä ja elinkaareen mahdollisesti mahtuu erilaisia järjestelmiä. Välillä elo on ankeampaa ja välillä kukoistaa. Seuraavan 50 vuoden sisällä tullaan näkemään jotain mullistavaa. Sitä en osaa sanoa mikä se on, mutta systeemi ei pyöri näin. En luottaisi hirveästi arvopapereihin tai kiinteistöihinkään, kun jos nyt joku mooses sattuu päättää, niin kyllä nekin voidaan sosialisoida ja sitten ollaan taas tyhjän päällä. Turha stressata liikaa. Kun on katto, vaatteet ja ruokaa, niin menee hyvin. Muu on bonusta. Ylimääräiset säästöt osakkeisiin, kun ei siinä mitään menetäkään ainakaan toistaiseksi.
Mikä vaihtoehtoa tarjoat tilalle?
Vierailija kirjoitti:
Mikä vaihtoehtoa tarjoat tilalle?
Itse valitsin anarnistisen elämäntavan. Ei kiinnosta jos se ei muita miellytä.
En o ap.
Hyödyn siitä itse.