Seinien kaatuminen päälle työttömyyden iskettyä ja masis?
Antakaa neuvoja tai kertokaa kokemuksia? Olen ollut kohta 4 kk työttömänä ja tuntuu että sekoan ja kynnys lähteä ylipäätään ovesta minnekään on kasvanut suureksi. Asun yksin, enkä tunne ketään ihmisiä täältä. Muutin työn perässä ja työ sitten loppuikin yhtäkkiä. Mitä teen? Mitä te olette tehneet?
Kommentit (5)
Mä olen ollut 6kk työttömänä. Käyn kirjastossa, kahvilassa, kävelyllä koiran kanssa, vesijuoksemassa, avantouinnissa, teen ruokaa, nukun pitkään plus päiväunet, haen lapsen pysäkiltä, luen, selaan nettiä, etsin töitä, luen naistenlehtiä, käyn kirpputorilla, maalaan huonekaluja.
Vierailija kirjoitti:
Syrjäytynyt ja alkoholisoitunut.
Tottunet tilanteeseen noin kolmessa-neljässä vuodessa ja "normaali" elämä tuntuu järjettömältä ja pelottavalta noin viiden-kuuden vuoden jälkeen.
t. pitkäaikaistyötön
Ihan kuin omasta "kynästäni". Ainoa ongelmahan tässä on jatkuva rahattomuus ja sumpliminen.
Sama olo. En ole koskaan ennen olut työtön. Itsetunto on ihan pirstaleina.
Olen valmis jättämään tämän maailman. Olen täydellisen epäonnistunut ihmisenä. Vain ja ainoastaan työssäolevalla on ihmisarvo. Sitä korkeampi pudotus pohjasakkaan, mitä korkeampi koulutus. Niin kuin minulla. Hylkiö, ulkopuolinen, syrjäytynyt, ei-alkoholisoitunut. Pätkätyömarkkinoilla, ei ikinä mitään pidempään työsuhdetta.
Maisterin tutkinto on niin turha. FM tutkintoni ja aineenopettajuuden voi vetää vessanpöntöstä. Ei mitään merkitystä! Sain juuri kuulla, että maisterin tutkintoni ei riitä ollenkaan, pitää opiskella lisää. En halua enkä jaksa, eikä ole varaa. Kun vaan haluaisin työpaikan, että pystyisin taas pää pystyssä kulkemaan.
Pystyykö hakemaan töitä niin, että kertoo olevansa ilman koulutusta....Maisterit ovat alinta pohjasakkaa.
Syrjäytynyt ja alkoholisoitunut.
Tottunet tilanteeseen noin kolmessa-neljässä vuodessa ja "normaali" elämä tuntuu järjettömältä ja pelottavalta noin viiden-kuuden vuoden jälkeen.
t. pitkäaikaistyötön