Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ujoja paikalla?

Vierailija
10.03.2017 |

Mä olen niin kyllästynyt olemaan ujo! Olen jo yli 30v ja edelleen vaan ujo ja arka, en osaa olla sosiaalisissa tilanteissa kuten muut, ja menen aina hämilleni jos huomio keskittyy minuun. Tämä oikeasti häiritsee työtäni, opiskeluani jne. Miten tästä voi päästä eroon, en oikeasti jaksa enää!

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
10.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama juttu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
10.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap vielä sos. ja terveysalalla, jossa olen kyllä aikamoinen outolintu, ujouteni oikein korostuu kun vertaan itseäni kaikkiin muihin. Olisi pitänyt opiskella ihan jotain muuta... 

Vierailija
4/19 |
10.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otan osaa. Itsekin ujo tai en ehkä niin ujo, mutta kärsin sosiaalisten tilanteiden pelosta. Jotkut haastattelut menevät vielä hyvin, mutta esitelmien pito on hirveää, koska huomio keskittyy vain sinuun. En vain osaa olla esillä, koska olen hiljainen ja en ole tottunut saamaan huomiota ja ahdistaa ajoittain tai useinkin, jos ihmiset katsovat. Ikää reilusti päälle 30. Eipä ole juuri helpottanut vuosien myötä, no haudassa sitten ;)

Vierailija
5/19 |
10.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä olen niin kyllästynyt olemaan ujo! Olen jo yli 30v ja edelleen vaan ujo ja arka, en osaa olla sosiaalisissa tilanteissa kuten muut, ja menen aina hämilleni jos huomio keskittyy minuun. Tämä oikeasti häiritsee työtäni, opiskeluani jne. Miten tästä voi päästä eroon, en oikeasti jaksa enää!

Tunnen erään henkilön, jolla oli sama aivan ongelma,kuin sinulla .

Kun hän sitten oli vuoden Amerikassa, kukaan ei meinannut tuntea häntä - Hän oli muuttunut puheliaaksi, avoimeksi ja nauravaiseksi ja sellaisen on säilynytkin.

Joten tulee mieleen, että sulkeutuneisuutemme jotenkin johtuu kulttuuristamme, eikä sinun kannata siitä syyttää itseäsi - itse  muutuin avoimeksi ja rohkeaksi, kun menin baptistinuorten toimintaan mukaan ja tulin uskoon, niin vapauduin peloistani pikku hiljaa kokonaan.

Vierailija
6/19 |
10.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelen sen jotenkin niin, että jos ihmistä ei itseä  häiritse se, että on ujo ja hiljainen, niin se on ok, mutta jos kärsii siitä, niin pitäisi ehkä tehdä jotain asialle. Mutta mitä? Mua ärsyttää kun en työpaikalla palavereissa saa sanaa suustani. Koulussa, kun on joutunut esitelmiä pitämään, joskus ne mennyt hyvin, mutta joskus olen seonnut aivan täysin siinä mitä olin selittämässä, unohtanut puolet asioista jne. Mulla jotenkin alkaa ajatus pätkiä entistä enemmän jos on paljon kuuntelijoita, kun muutenkin olen hidas kasaamaan ajatuksiani. Ehkä se onkin ongelmani... Olen niin hidas kaikessa. Oma äitini on kova/nopea puhumaan, ja hän on usein sanonut että se on fiksuuden merkki. Jos näin on, niin ehkä olen vaan tyhmä? t.ap

Vierailija
7/19 |
10.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kestä ujoja ihmisiä. Mikä siinä voi olla että ei saa sanaa suustaan ?

Vierailija
8/19 |
10.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep. Ujo mies 31v ilmoittautuu. Olen myös sosiaalialalla jostain syystä.

Muistan kun esimieheni sanoi mulle, että "olet introvertein työntekijä mitä meillä on koskaan ollut"..

Vierailija
9/19 |
10.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muistan kun esimieheni sanoi mulle, että "olet introvertein työntekijä mitä meillä on koskaan ollut"..

Huh! Oliko se hänelle joku ongelma vai miksi noin sanoi?

Vierailija
10/19 |
10.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huh! Oliko se hänelle joku ongelma vai miksi noin sanoi?

Siihen samaan aikaan mulla oli yksi episodi toisen työntekijän kanssa jossa hän käyttäytyi asiattomasti mua kohtaan ja kun menin keskustelemaan esimiehen kanssa asiasta niin yhdessä vaiheessa hän sanoi noin. Ehkä jotenkin yritti selittää sen toisen työntekijän huonoa käytöstä mua kohtaan, mun mielestä aika tökeröä silti.

Vierailija
11/19 |
10.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä ujous johtuu?

Vierailija
12/19 |
10.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen niin ujo etten uskalla vastata ketjuun

Vierailija
13/19 |
10.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itsekin ujonpuoleinen ja jännitän sosiaalisia tilanteita ja etenkin esiintymistä. Kuitenkin olen todella hyvä asiakaspalvelussa, koska osaan tulkita hyvin erilaisia ihmisiä. Tuo kyky on kai kehittynyt vuosien mittaan, koska olen luonteeltani vähän sellainen tarkkailija.

Introverttiudessa voi siis olla hyviäkin puolia. Kaikki eivät tätä välttämättä tajua.

Vierailija
14/19 |
10.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistä ujous johtuu?

Johtuu pitkälti ihmisen synnynnäisestä temperamentista. Osittain perinnöllistä siis.

Vierailija
15/19 |
10.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi hän piti sinua introverttina vaikka omasta mielestäsi ongelmasi on ujous? :-o

Vierailija
16/19 |
10.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi hän piti sinua introverttina vaikka omasta mielestäsi ongelmasi on ujous? :-o

Kyllä minä introvertti olen myös joten ihan oikea tulkinta sinänsä.

Vierailija
17/19 |
10.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen itsekin ujonpuoleinen ja jännitän sosiaalisia tilanteita ja etenkin esiintymistä. Kuitenkin olen todella hyvä asiakaspalvelussa, koska osaan tulkita hyvin erilaisia ihmisiä. Tuo kyky on kai kehittynyt vuosien mittaan, koska olen luonteeltani vähän sellainen tarkkailija.

Introverttiudessa voi siis olla hyviäkin puolia. Kaikki eivät tätä välttämättä tajua.

Juu kai minäkin olen ihan pidetty työssäni, mutta silti ehkä toiset pitävät outonakin.. Itse kärsin kyllä siitä että en uskalla ilmaista mielipiteitäni just esim palavereissa, eikä minulla ole oikein uskoa itseeni samalla tavalla kuin muilla. Jään miettimään typeriä asioita, ja kaikenkaikkiaan elämä tuntuu usein aika raskaalta. Sosiaalisissa tilanteissa saa aina vähän jännittää. T. ap

Vierailija
18/19 |
10.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

LOOOOOSERRRRRRR

Vierailija
19/19 |
10.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

:(