Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oletteko opettaneet lapsille miten toimia hätätilanteessa?

Vierailija
10.03.2017 |

Itse juuri kerroin 7-vuotiaalle mitä tehdä jos sattuisi jotain, iski hirveä pelko kun jalassa on todennäköisesti veritulppa ja luin että se voi nousta sieltä keuhkoihin joka on jo sitten hengenvaarallista. Lääkäriin menossa iltapäivällä, mutta siihen asti olen yksin kotona lasten kanssa. Tietysti mitä vaan voi sattua muulloinkin, minusta ihan hyvä että lapsi tietää edes jollainlailla miten toimia jos tulee hätä.

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
10.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietysti. Ja paljon nuorempana.

Vierailija
2/12 |
10.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen sanonut että potkii munille ja tökkää sormet silmiin ja kaivaa silmät pihalle. Tarraa muniin kiinni ja kiskaisee lujasti.

Läimäyttää munat kahden tiiliskiven väliin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
10.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, opetin omille 3v ja 5v lapsilleni jo mitä tehdä, jos menen tajuttomaksi. Laitettiin jääkaapin oveen hätäkeskuksen numero ja harjoittelimme kotiosoitetta ym. Pitää osata sanoa, että äiti/isi ei herää jne ja puhua reippaasti vaikka pelottaisi/jännittäisi. Sekä tietysti opeteltiin miten sillä puhelimella soitetaan ja näppäillään numerot.

Vierailija
4/12 |
10.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulipalon sattuessa on parasta mennä saunaan piiloon koska siellä kestää kuumuutta parhaiten

Vierailija
5/12 |
10.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen opettanut että hätä tilanteessa avataan vessan ovi, sytytetään sinne valot, mennään sinne ja suljetaan ovi perässä. Sitten avataan pöntön kansi ja housut, ja istutaan pöntölle. Tämän jälkeen hoidetaan hommat ja pyyhitään wc-paperilla. Sitten pestään kädet ja suljetaan ne housut. Avataan ovi, sammutetaan valot ja poistutaan ovesta. Sitten suljetaan ovi perästä.

Hyvin on lapset tällä oppineet hätätilanteet hoitamaan ihan yksinkin.

Vierailija
6/12 |
10.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tulipalon sattuessa on parasta mennä saunaan piiloon koska siellä kestää kuumuutta parhaiten

Tulipalossa ei kuole kuumuuteen eikä liekkeihin vaan savukaasuihin.

Vierailija
7/12 |
10.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, tietenkin pitää käydä hätätilanteita läpi.. Meitä on kaksi vanhempaa, joten omaan tajuttomuuskohtausta tms. en ole lapselle vielä opettanut - ei varmaan osaisi käyttää vielä puhelinta. Onneksi asumme kerrostalossa, joten naapurit lähellä.

Ylipäätään pienellekin lapselle tulisi opettaa, miten toimia

a) jos häviää - keneltä mennä pyytämään apua (itse sanonut, että äitin tai mummon ikäiseltä naiselta)

b) miten toimia tulipalossa - ei ikinä piiloon, vaan kontaten äidin ja isin luokse tai ulko-ovelle

c) turvataidot - jos joku koskee uimapukualueella, mitä sanoa? Itse olen opettanut lasta sanomaan ei saa koskea (tosin itse sanoo "mene pois" kun kysyn mitä sanoisit), lähtemään heti tilanteesta ja menee heti kertomaan turvalliselle aikuiselle

d) sen painottaminen lapselle, että ei ole mitään, mitä ei äidille tai isille voi kertoa

Vierailija
8/12 |
10.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta kai ollaan opetettu, mutta on kokonaan toinen tarina sisäistääkö hän ohjeet peloissaan ollessaan tosi tilanteessa.

Vierailija
9/12 |
10.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tulipalossa ei kuole kuumuuteen eikä liekkeihin vaan savukaasuihin.

Edelle ollut " saunaan... " kommentti oli varmaan ihan tosissaan kirjoitettu?

Vierailija
10/12 |
10.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsikin sairaana kotona, kun ei koulussa ole?

Vierailija
11/12 |
10.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielenkiintoista olisi tietää mitä ja miten kerroit lapsillesi tämän hetkisestä pelostasi.

Et saanut ketään aikuista teille seuraksi?

Vierailija
12/12 |
10.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No, tietenkin pitää käydä hätätilanteita läpi.. Meitä on kaksi vanhempaa, joten omaan tajuttomuuskohtausta tms. en ole lapselle vielä opettanut - ei varmaan osaisi käyttää vielä puhelinta. Onneksi asumme kerrostalossa, joten naapurit lähellä.

Ylipäätään pienellekin lapselle tulisi opettaa, miten toimia

a) jos häviää - keneltä mennä pyytämään apua (itse sanonut, että äitin tai mummon ikäiseltä naiselta)

b) miten toimia tulipalossa - ei ikinä piiloon, vaan kontaten äidin ja isin luokse tai ulko-ovelle

c) turvataidot - jos joku koskee uimapukualueella, mitä sanoa? Itse olen opettanut lasta sanomaan ei saa koskea (tosin itse sanoo "mene pois" kun kysyn mitä sanoisit), lähtemään heti tilanteesta ja menee heti kertomaan turvalliselle aikuiselle

d) sen painottaminen lapselle, että ei ole mitään, mitä ei äidille tai isille voi kertoa

C&D Entäs jos äiti ja isä koskevat " uimapuku " alueelle ? Ja saako poikia sitten kosketella enemmän kun uimahousut peittää vähemmän?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi kolme