Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Apua! Miltä kihomadot näyttää?! (Ällövaroitus)

Vierailija
09.03.2017 |

Olin kihisperheessä hoitajana ja nyt persaukossa tuntuu luikerteleva tunne aivan kuin joku tunkisi sieltä pihalle, mutta paperiin jää vain limarihmoja. Kuvauksissa puhutaan kihomadoista "silkkilanganpätkinä" mutta en kyllä näe mitään sellaista, paksuimmatkin on vain muutaman millin tai sitten venyviä ja pitkiä ja hyvin ohuita. Onko kihomadot venyviä?? Tai läpikuultavia?

Äiti ja mummo sanoi etteivät ole koskaan nähneet, näitä ei kuulemma ollut juurikaan omassa lapsuudessani... Netin kuvistakaan ei ole oikein mitään iloa, niissä olevat on valkoisia ja kuitenkin kuvauksissa puhutaan läpikuultavista??

Mulla on jo ennestään OCD joten tuntuu että tämä on joku painajainen! Pliis auttakaa, tuntuu että kuuppa pettää asiaa miettiessä...

Kommentit (37)

Vierailija
1/37 |
09.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ne on sellaisia valkoisia luikeroita. Ei voi erehtyä kun kerran näkee.

Vierailija
2/37 |
09.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja lima kuuluu asiaan =) Onnea! Meillä oli niitä viime kuussa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/37 |
09.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No syö matokuuri, tarviiko tuota nyt sen enempää ihmetellä. En jaksanut edes kirjoitustasi lukea, kun ei ne kihomadot ole niin ihmeellinen juttu, helposti hoidettavissa.

Vierailija
4/37 |
09.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Youtubesta löytyy suolentähystyspätkiä kihomatopotilaista. Oli muuten aikamoinen näky, kun suolessa vilisi valkoista matosta :D

Vierailija
5/37 |
09.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liikkuuko ne? En ikinä unohda sitä näkyä kun itse tarkastelin paskaani ja huomasin siinä liikkuvia lyhyitä valkoisia 'langanpätkiä'.

6/37 |
09.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

https://goo.gl/images/8PslTO

Ohuita valkoisia ällötyksiä.

Vierailija
7/37 |
09.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sulla on kihiksiä........ :D

Vierailija
8/37 |
09.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ne päiväsaikaan missään peraukossa luikertele :D Paksusuolessa lymyilevät päiväsaikaan, yöllä sitten tulevat peräaukolle munimaan. Lue esim Terve.fi sivuilta kihimadon elinkaari. Jos olisitkin saanut tartunnan (eli madonmunia olisi mennyt suuhusi), munat kuoriutuu vasta kahden viikon päästä ja ovat sukukypsiä vasta 4 viikon päästä eli vasta silloin niitä voi yöllä havaita peräaukolla. Jos niitä on paljon, voivat näkyä ulosteessa. Eli tarkkaile tilannetta vasta 2-4 viikon päästä! Varmin keino on pyytää miestäsi herättää sut pari tuntia nukuttuasi ja tiirata taskulampun kanssa peräaukkoa hyvä tovi. Jos mitään ei näy, ei kutia eikä kakassakaan näy mitään niin et ole saanut tartuntaa!

Vierailija
9/37 |
09.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

:D

Vierailija
10/37 |
09.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

:D

Tämä oli tuohon toiseksi edelliseen viestiin tarkoitettu, ei matovideoon. :O

Vierailija
11/37 |
09.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oh no. Tulee ihan lapsuus mieleen. Sain noita ainakin kolme kertaa esikoulun ja ala-asteen kautta. Ainakin eskarissa meillä oli sisäuima-allas, jossa kaikki sai samaan aikaan uida ja sieltä todennäköisesti myös tuokin tarttui. Oli ihan hirveä juttu. Heräsin aina yöllä itkien kun kutittaa persettä niin hirveästi ja äiti joutui sormilla tonkimaan niitä. Matokuurilla onneksi pääsi sitten eroon. Toinen mitä esikoulusta tarttui oli molluskat. Koko käsivarsi oli mulla täynnä sellasia ihme näppylöitä. m26

Vierailija
12/37 |
09.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Liikkuuko ne? En ikinä unohda sitä näkyä kun itse tarkastelin paskaani ja huomasin siinä liikkuvia lyhyitä valkoisia 'langanpätkiä'.

Ei liiku.. mut ne pienet pätkät on sen liman seassa aina joten ehkä kuolleita jo..?

Vierailija
13/37 |
09.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyi apua mulla alkoi jo tätä lukiessa sydän jyskyttää ja tuska nousta. Mulla on myös pakko-oireinen häiriö enkä tiedä mitä tekisin jos saisin kihomatoja. Varmaan raapisin tulitikkuja ja polttaisin persereikääni ja sen jälkeen vuoraisin reijän ilmastointiteipillä.

Vierailija
14/37 |
09.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No syö matokuuri, tarviiko tuota nyt sen enempää ihmetellä. En jaksanut edes kirjoitustasi lukea, kun ei ne kihomadot ole niin ihmeellinen juttu, helposti hoidettavissa.

Kiitos tästä... Pitääkö siivota ihan hulluna vai riittääkö perus lakananvaihto?

Vierailija
15/37 |
09.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

On muuten nerokas eläin. Käy munimassa peräaukolle ja tuskissaan raapiva ihminen levittelee munia ympäri lääniä. Käden kautta munaset siirtyy jonkun onnettoman suuhun ja suolistossa alkaa sikiämisprosessi. Parin viikon kuluttua kuoriutuneet madot ovat jälleen peräaukon reunalla tiputtamassa eguja.

Vierailija
16/37 |
09.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyi apua mulla alkoi jo tätä lukiessa sydän jyskyttää ja tuska nousta. Mulla on myös pakko-oireinen häiriö enkä tiedä mitä tekisin jos saisin kihomatoja. Varmaan raapisin tulitikkuja ja polttaisin persereikääni ja sen jälkeen vuoraisin reijän ilmastointiteipillä.

Miksi? Ne madothan on jo sinussa, sisälläsi, mihin sinä estät niitä menemästä ilmastointiteipillä?

Hyvää shokkhoitoa teikäläisille ilmeisesti olisi, kaikkia asioita ei voi elämässä hallita.

Vierailija
17/37 |
09.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiitos tästä... Pitääkö siivota ihan hulluna vai riittääkö perus lakananvaihto?

Kannattaa räjäyttää koko talo ja aloittaa alusta.

Vierailija
18/37 |
09.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on kaks viikkoa aikaa siitä kun oot mahdollisesti saanu tartunnan niin voi ne niitä olla. Iltasella kutittaa reikää mutta aikuisella voi olla oireettomanakin. Siksi pitää koko perhe hoitaa. Ei se matokuurin syöminen niin kamalaa ole. Siivoaminen ja pyykkääminen on kyllä työlästä mutta ilman muuta kannattavaa. Ja mikä tärkeintä, kihomatojen munat irtoavat sormista vain saippualla ja kynsiharjalla! Ja pyyhkeille, lakanoille, yöpuvuille ja pöksyille vähintään 60° pesu, mielellään 90°.

Vierailija
19/37 |
09.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ne päiväsaikaan missään peraukossa luikertele :D Paksusuolessa lymyilevät päiväsaikaan, yöllä sitten tulevat peräaukolle munimaan. Lue esim Terve.fi sivuilta kihimadon elinkaari. Jos olisitkin saanut tartunnan (eli madonmunia olisi mennyt suuhusi), munat kuoriutuu vasta kahden viikon päästä ja ovat sukukypsiä vasta 4 viikon päästä eli vasta silloin niitä voi yöllä havaita peräaukolla. Jos niitä on paljon, voivat näkyä ulosteessa. Eli tarkkaile tilannetta vasta 2-4 viikon päästä! Varmin keino on pyytää miestäsi herättää sut pari tuntia nukuttuasi ja tiirata taskulampun kanssa peräaukkoa hyvä tovi. Jos mitään ei näy, ei kutia eikä kakassakaan näy mitään niin et ole saanut tartuntaa!

Siis tästä oletetusta tartunnasta on jo monta viikkoa... Ei siinä perheessäkään tiedetty silloin vielä tartunnasta ja mäkin luulin ensin et tää on jotain hiivaa. Alussa oli vain kutinaa mutta sit se voimistui ja nyt luikertelun tunnetta koko päivän

Olen pessyt käsiä niin että ne on jo täynnä haavoja jotka ei umpeudu :( Pelkään mitä tää tekee mun mielenterveydelle jatkossa, miten uskallan enää elää normaalia elämää. Eihän näin voi elää ettei uskalla enää koskea mihinkään...

Vierailija
20/37 |
09.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edellinen siis ap... Ja kiitos videosta mut ehkä en katso! :D

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi kuusi