Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä vaihtoehtoja saada wifi pöytäkoneeseen?

Vierailija
09.03.2017 |

Talon toisessa päässä on wifi reititin. Toisessa päässä taloa on huone jossa pöytäPC. Läppärillä wifi toimii hyvin tuossa huoneessa. Nettitarvikekaupoissa on vaikka minkälaista ja vaikka minkälaista härpäkettä jolla luvataan siirtää wifi pöytäkoneeseen, mutta mitenklöhän se kannattaisi toteuttaa?

On suoraan koneen usb porttiin kytkettäviä wifi vastaanottimia (helpoin?). On toistimia, joilla voisi siirtää vaikka lankaverkosta langattomasti kahden palikan välin takaisin lankaan ja siitä koneeseen. Sitten on sellaisiakin joilla netin saa siirrettyä sähköverkon kautta pistorasiasta toiseen. Hintahaarrukkaa näillä vehkeillä parista kympistä pariin sataan. Ei osaa valita. Auttakaa.

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
09.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku halvoin USB juttu.

Vierailija
2/26 |
09.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mihin käytät sitä pöytäkonetta? Meillä moiset rotiskot sai lähteä vuosia sitten.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
09.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ostin Teknik Magazinesta jonkun ihan parin kympin sellaisen USB-tikun näköisen, se ulko-osa on vaan joku sentti kertaa sentti mitoiltaan. En nyt yhtäkkiä kuollaksenikaan muista sen nimeä kyllä, nettiadapteri?

Vierailija
4/26 |
09.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mihin käytät sitä pöytäkonetta? Meillä moiset rotiskot sai lähteä vuosia sitten.

Parhaat pelikoneet on pöytäkoneita, meilläkin on teinin itsensä kasaama.

Vierailija
5/26 |
09.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mahtavaa, konsolipelaajatollo

Vierailija
6/26 |
09.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

https://www.teknikmagasinet.fi/tuotevalikoima/data/verkko/wifi-sovittim… Tämä on se nettiadapteri josta puhuin, näköjään tarjouksessakin. Riittää hyvin siis teinin pelaamiseenkin.

Vierailija
7/26 |
09.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

USB tikku tai sisäinen Pci-E verkkokortti jos se on pakko wifillä tehdä. Itse vetäisin kyllä ethernet-kaapelin sieltä reitittimeltä tuohon pöytäkoneeseen. Nuo sähköverkkoadapterit eivät ole kovin hyviä, laadukkaat wifilaitteet pääsee parempiin tuloksiin, mutta aina paras on verkkokaapeli.

Myöskin nuo langattoman verkon toistimet ja kantaman laajentajat kannattaa unohtaa heti alkuunsa, niistä ei tule kuin ongelmia. Jos olemassa olevan tukiaseman kantama ei riitä, niin sitten pitää laittaa toinen tukiasema joka puolestaa kytketään muuhun verkkoon käyttäen kaapelia.

Joo, kyllä ne voi toimia esimerkiksi facebookin selailuun kotikäytössä ihan hyvin, mutta jos langattomassa verkossa alkaa olla enemmän laitteita ja liikennettä sekä mahdollisesti vielä kriittistä dataa kuten esimerkiki VoIP puheluita niin paska iskee tuulettimeen varmasti.

Vierailija
9/26 |
09.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sisäinen wifikortti tai tollanen usb tökkeli. siinä ne oikeestaan on.

Vierailija
10/26 |
09.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paremman koneen saa halvemmalla, jos ei tarvi maksaa pienestä koosta.

Vierailija
11/26 |
09.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

USB tikku tai sisäinen Pci-E verkkokortti jos se on pakko wifillä tehdä. Itse vetäisin kyllä ethernet-kaapelin sieltä reitittimeltä tuohon pöytäkoneeseen. Nuo sähköverkkoadapterit eivät ole kovin hyviä, laadukkaat wifilaitteet pääsee parempiin tuloksiin, mutta aina paras on verkkokaapeli.

Myöskin nuo langattoman verkon toistimet ja kantaman laajentajat kannattaa unohtaa heti alkuunsa, niistä ei tule kuin ongelmia. Jos olemassa olevan tukiaseman kantama ei riitä, niin sitten pitää laittaa toinen tukiasema joka puolestaa kytketään muuhun verkkoon käyttäen kaapelia.

Joo, kyllä ne voi toimia esimerkiksi facebookin selailuun kotikäytössä ihan hyvin, mutta jos langattomassa verkossa alkaa olla enemmän laitteita ja liikennettä sekä mahdollisesti vielä kriittistä dataa kuten esimerkiki VoIP puheluita niin paska iskee tuulettimeen varmasti.

Mulla ainakin teini pyörittää tolla Teknik Magazinen halpiksella samaan aikaan Counter Strikeä, puhuu kaverinsa kanssa skypessä ja jakaa näyttöään eli tekee videoita eikä mitään ongelmia ole ollut.

Vierailija
12/26 |
09.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei iske jos osaa hommat ja on oikeanlaiset pelit ja vehkeet.

Vierailija
13/26 |
09.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

http://www.ebay.com/itm/Mini-Wireless-150Mbps-USB-Adapter-WiFi-802-11n-…

Pari euroa.

Ok... Tuon voi kokeilla vaikka ei tarvitsisikaan :)

Kiitti. t. ap

Vierailija
14/26 |
09.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ainakin teini pyörittää tolla Teknik Magazinen halpiksella samaan aikaan Counter Strikeä, puhuu kaverinsa kanssa skypessä ja jakaa näyttöään eli tekee videoita eikä mitään ongelmia ole ollut.[/quote]

No jos WLAN- purkki saa "virtaa"! vaikkapa 50-100 M nettiliittymästä, niin eihän tuo ihme ole

Vierailija
15/26 |
09.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on vedetty yhteys kaapelilla alakerrasta yläkertaan.

Vierailija
16/26 |
09.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla ainakin teini pyörittää tolla Teknik Magazinen halpiksella samaan aikaan Counter Strikeä, puhuu kaverinsa kanssa skypessä ja jakaa näyttöään eli tekee videoita eikä mitään ongelmia ole ollut.

Niin, ei noista montaa megabittiä sekunnissa liikennettä tule ja sinulla oli ilmeisesti ihan normaalisti yksi tukiasema ja mahdollisesti hyvä signaalinvoimakkuus.

Tarkoitin tilannetta että langatonta verkkoa on perustettu ja laajennettu käyttäen "toistimia" jopa useaan kertaan ja tukiasemia ei ole kuin ehkä yksi kappale. Sitten verkossa on paljon laitteita ja käyttäjiä jotka yhdessä siirtää dataa vähintään kymmeniä megabittejä sekunnissa, mihin tuollainen kötöstys nyt vielä juuri ja juuri saattaa kyetä.

Samaan aikaan verkossa on muutama käyttäjä jotka haluaa puhua VoIP puheluita ja tietysti mitään QoS:ää ei ole missään. Siinä vaiheessa se paska iskee tuulettimeen. Ei sitä kotikäytössä helposti saa mutta jos vaikka jossain yritysympäristössä tai muussa vähän isommassa unohtaa kaapelit niin ongelmat tulee.

Vierailija
17/26 |
09.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No jos WLAN- purkki saa "virtaa"! vaikkapa 50-100 M nettiliittymästä, niin eihän tuo ihme ole No enpä kyl tiedä kuinka iso meidän nettikään on, joku DNA:n halvimmasta päästä :) Näin hyvä mä olen koneiden kans :) Niin ja siis samalla kun teini dataa koneellaan, minä palstailen samalla netillä.

Vierailija
18/26 |
09.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teini kasasi koneen itse, mutta ei osaa nettiä siihen pykätä?

Vierailija
19/26 |
09.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin, ei noista montaa megabittiä sekunnissa liikennettä tule ja sinulla oli ilmeisesti ihan normaalisti yksi tukiasema ja mahdollisesti hyvä signaalinvoimakkuus.

Tarkoitin tilannetta että langatonta verkkoa on perustettu ja laajennettu käyttäen "toistimia" jopa useaan kertaan ja tukiasemia ei ole kuin ehkä yksi kappale. Sitten verkossa on paljon laitteita ja käyttäjiä jotka yhdessä siirtää dataa vähintään kymmeniä megabittejä sekunnissa, mihin tuollainen kötöstys nyt vielä juuri ja juuri saattaa kyetä.

Samaan aikaan verkossa on muutama käyttäjä jotka haluaa puhua VoIP puheluita ja tietysti mitään QoS:ää ei ole missään. Siinä vaiheessa se paska iskee tuulettimeen. Ei sitä kotikäytössä helposti saa mutta jos vaikka jossain yritysympäristössä tai muussa vähän isommassa unohtaa kaapelit niin ongelmat tulee.

Oliko ap hankkimassa tota osaa johonkin yrityksen hevikäyttöön, meni ihan ohi kyllä...

Vierailija
20/26 |
09.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Teini kasasi koneen itse, mutta ei osaa nettiä siihen pykätä?

En osaa sanoa enempää, ostin mitä tarvittiin.