Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Järjestääkö teidän lapset leluja riviin tai jonoon?

Vierailija
09.03.2017 |

Onkohan normaalia?

Kommentit (31)

Vierailija
1/31 |
09.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

.

Vierailija
2/31 |
09.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse järjestin lelut jonoon lapsena. Olenkohan normaali?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/31 |
09.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole 4v tyttö järjestänyt koskaan. Tuon perusteella ei kuitenkaan mitään voi sanoa, vaan kokonaistilanne ratkaisee.

Vierailija
4/31 |
09.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo meillä 2-vuotias tekee näin. Laittaa leluponeja riviin.

Vierailija
5/31 |
09.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän lapset eivät ole järjestäneet, itse järjestin. Nykyisessä elämäntilanteessa olisi mukava, jos meillä joku järjestelisi edes vähän.

Vierailija
6/31 |
09.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä kans järjestin! Ei ole diagnosoitu, mutta kyllä jotain pientä poikkeavuutta hyvinkin voi olla yläpäässä. Ihan hyvin pärjään elämässä kuitenkin.

Vierailija
7/31 |
09.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Autisti

Vierailija
8/31 |
09.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä ikäinen, missä määrin järjestelee? Mitä muuta tekee? Miten osaa muuten leikkiä?

Käsittääkseni parivuotiailla on tuota useinkin. Vanhemmillakin. Tietty jos pakonomaista ja pelkkää järjestelyä leikki niin sitten miettisin jo kokonaistilannetta.

Vierailija
9/31 |
09.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä! Tämä samainen nuorimies pääsi lukemaan oikeustiedettä ensiyrityksellä, pelaa lentopalloa sekä sählyä ja on mukana näytelmäkerhossa, harrastaa sijoittamista. Ei hän ainakaan kovin autistiselta vaikuta. Edelleen järjestää kynät pituusjärjestykseen kirjoituspöydällä.

Vierailija
10/31 |
09.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Useimmat lapset sikee sitä joskus ja jonkun erran jsosain vaiheessa. Autistiset/aspergerit tekee sitten vähän enemmän.

MUTTA ei sekään mitään tarkoita. Mun pojista yhdllä on as-dg. Se jårjesti rivejä ja rivejä ja rivejä ja sitten toisenlaisia rivejä, autoista, tikuista, pienistä kivistä, muovisotilaista, legoeläimistä. Mutta sen isoveli järjesti vielä enemmän ja pidempiä rivejä, ja sen ainoa dg on mensajäsenyys.

Vierailija
11/31 |
09.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun poikani asetteli, pikkuautoja, junia yms. On kyllä ihan tavllinen lukiolainen, eikä kyllä valitettavasti laita mitään järjestyksen!

Vierailija
12/31 |
09.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä! Tämä samainen nuorimies pääsi lukemaan oikeustiedettä ensiyrityksellä, pelaa lentopalloa sekä sählyä ja on mukana näytelmäkerhossa, harrastaa sijoittamista. Ei hän ainakaan kovin autistiselta vaikuta. Edelleen järjestää kynät pituusjärjestykseen kirjoituspöydällä.

Mikään noistahan ei tietysti sulje autisminkirjon häiriötä pois. Matematiikan jälkeen juuri oikeustiede on autisteille tyypillisin tieteenala...

Vierailija
13/31 |
09.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun lapset järjestivät molemmat. Etenkin My little pony:stä sai aikaan pitkän rivin. Pidin/pidän sitä luovana leikkina, lapsen oman sisäisen maailman ja selityksen mukaisena loogisena toimintana. Itse järjestin nuorena irtokarkit järjestykseen - pitkään riviin - sen mukaan miltä maistuivat ;D. Söin "rivin irtokarkkeja" tietyssä järjestyksessä, huolellisen makusuunnittelun mukaan...

Toinen lapsisistani järjesti riviin ulkona mm. kiviä, käpyjä, oksia, lehtiä...Eii huolta ole ollut lapsistani. Älykkäitä teinejä, ihan tavallisia silti.

Vierailija
14/31 |
09.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä laitoin pienenä pikkueläimiä riviin. Oli kiva katsoa kuinka pitkä rivi niistä tuli. Mulla olikin pikkueläimiä varmaan satoja. Leikin niillä toki muutenkin, tein dioramoja ja lempileikkini oli maatila, jossa oli navetat ja hevostallit.

Mitään muuta en ole koskaan laittanut riviin.

Ja olen kuvataiteilija sekä graafinen suunnittelija.

Vierailija
15/31 |
09.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun autisminkirjolainen järjesti, jostain reilun vuoden tai puolentoista vanhasta. Laittoi paistinlastoja ja puuhaarukoita, pikkuautoja, puuhelmiä, pilttipurkinkansia, vessapaperirullia...

Vierailija
16/31 |
09.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei järjestä mutta minä itse järjestän ;) ärsyttää kaikki mikä venksottaa. Rivissä ja jonossa hyvä!

Vierailija
17/31 |
09.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse muistan laittaneeni nuket aina riviin nukkumaan ja autot jonoon räsymattojen raidoilla.

Olen kyllä pärjännyt ihan hyvin. Miten voi olla?

Vierailija
18/31 |
09.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä asperger lapsi ei ole koskaan järjestellyt, mutta ADHD taas on.

Vierailija
19/31 |
09.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaverin lapsi tykkää konmarittaa :) eli lelut ovat jäjestyksessä ja siivota pitää päivittäin, siis isompiakin asiota.

Hän on toistaiseksi vielä ihan lapsi, ja jatkossa seuraan, mitä tästä seuraa. Äiti ja poika ovat järjettömän ehdottomia siisteyden ja järjestyksen suhteen.

Mukavia ja fiksuja ovat siinä perheessä, mutta tämä touhu on outoa...

Vierailija
20/31 |
09.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Järjestää, lapsella on diagnoosina kielen kehityksen erityishäiriö (ennen sanottiin dysfasia), on autistisia piirteitä. 

Jos ei tee muuta kuin järjestä jonoon ja toiminta on pakonomaista niin ei ole normaalia. Mutta voi olla normaalia jos tekee muutakin ja osaa esim. lopettaa kesken eikä hermostu jos jono menee pieleen. Kuuluu kehitykseen jossain vaiheessa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan neljä