Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kuinka paljon lapsettomuudesta säästää?

Vierailija
09.03.2017 |

Niinku

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
09.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rahallisesti ehkä paljon, mutta koen olevani paljon rikkaampi kuin ennen lapsia. Rahaahan heihin menee, vähemmälläkin pärjäisi kyllä mitä me olemme omiimme laittaneet.

Vierailija
2/17 |
09.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikamoisen summan. Jokuhan sen on ihan laskenut paljonko yksi lapsi maksaa, en nyt muista summaa. Tässä on kuitenkin semmonen hassu juttu, että jonnekin se sama raha kumminkin menee eikä jää pankkitilille makaamaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
09.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika paljon. Ei meillä ainakaan muuten olisi kolmikymppisenä mitenkään velatonta uutta autoa ja velatonta omakotitaloa, mahdollisuutta harrastaa ja matkustaa siinä määrin näillä palkoilla. Ei kertakaikkisen mitenkään. Muutenkin pärjää hyvin paljon pienemmällä rahalla aikas mukavasti, mitä on lähipiiriä seurannut. Mutta ei kai nyt hyvä jumala kukaan rahan takia velaksi jää tai käsittele lapsettomuuttaan tuolta kantilta. Se on vain mukava lisä.

Vierailija
4/17 |
09.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan järjettömän paljon!!€ T. Neljän lapsen äiti

Vierailija
5/17 |
09.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika paljon. Ei meillä ainakaan muuten olisi kolmikymppisenä mitenkään velatonta uutta autoa ja velatonta omakotitaloa, mahdollisuutta harrastaa ja matkustaa siinä määrin näillä palkoilla. Ei kertakaikkisen mitenkään. Muutenkin pärjää hyvin paljon pienemmällä rahalla aikas mukavasti, mitä on lähipiiriä seurannut. Mutta ei kai nyt hyvä jumala kukaan rahan takia velaksi jää tai käsittele lapsettomuuttaan tuolta kantilta. Se on vain mukava lisä.

En mä rahan takia sitä valintaa tee, ajattelin vaan ku joka tapauksessa tulen olemaan lapseton.

Vierailija
6/17 |
09.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ja ymmärrän että kyllä ne lapset, jos niitä on, on tärkeämpiä kuin mitkään eurot :)

Ap

Vierailija
7/17 |
09.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkaen noin 200.000 euroa / pentu, riippuen siitäkin kuinka paljon rahaa käyttää. Ehkä tuollainen neljännesmilli on aika tyypillinen summa, pitäähän lapsella olla muodikkaat lelut, vaatteet, kännykät jne kuten muillakin.

Vierailija
8/17 |
09.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsettomat maksaa veroissaan mun lasteni koulutuksen ihan korkeakoulutukseen asti ja se on iso summa kun kaikki ovat viisaita ja lukevat pitkälle. Eli siinä olen saamapuolella vaikka meneehän sitä rahaa, mutta sitähän tulee joka kuukausi lisää kun käy töissä.

Vierailija
9/17 |
09.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä luulen, että summan suuruus riippuu siitä, ostaako kalliita/perus vaatteita, kustantaako mopot, autot yms, mitä lapsi harrastaa ja miten muuten tukee, esim. kk raha/viikkoraha. Ruokamenoissakin on eroja. Ei se 95€ lisä riitä mitenkään kuussa kaikkea kattamaan.

Vierailija
10/17 |
09.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on yksi lapsi ja jo tässä kuussa olen ostanut välikausihousut ja hanskat yht. 100e, välikausitakki ja pyjama yht. 100e, tanssiharrastus 70e. Plus ruoka. Tätä kuuta mennyt sen 9 päivää. ;)

Vierailija
11/17 |
09.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanoisin että 300-400e/kk keskimäärin joka kuukausi. Vauvavuosina vähemmän, sitten kun lapsi kasvaa ja alkaa syömään enemmän, käyttämään vettä enemmän, tulee harrastuksia, pitää olla enemmän vaatteita jne niin sitten taas enemmän. Riippuu paljon myös "varustelutasosta" eli ostetaanko aina uusinta uutta olevat älylaitteet, onko vaatteet aina uusinta muotia jne. Mutta sanoisin että yksi lapsi maksaa minimissään keskimäärin se 300e/kk.

Toisaalta tuohon päälle tulee myös mahdollisia päivähoitomaksuja. Riippuu haluaako laskea mukaan myös raskaus-, vauva- ja hoitoajan tulonmenetyksiä jne.

Vierailija
12/17 |
09.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapsettomat maksaa veroissaan mun lasteni koulutuksen ihan korkeakoulutukseen asti ja se on iso summa kun kaikki ovat viisaita ja lukevat pitkälle. Eli siinä olen saamapuolella vaikka meneehän sitä rahaa, mutta sitähän tulee joka kuukausi lisää kun käy töissä.

...Olen lapseton ja opiskelen korkeakoulussa. Miehenikin opiskelee. Eikö tuolla logiikalla mekin ole ihan yhtä lailla saamassa vastinetta rahoillemme?

Vierailija
13/17 |
09.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä luulen, että summan suuruus riippuu siitä, ostaako kalliita/perus vaatteita, kustantaako mopot, autot yms, mitä lapsi harrastaa ja miten muuten tukee, esim. kk raha/viikkoraha. Ruokamenoissakin on eroja. Ei se 95€ lisä riitä mitenkään kuussa kaikkea kattamaan.

Enemmän se ero tulee isoista valinnoista: miten ja missä kaupungissa asuu, miten paljon voi tehdä ilta- ja viikonlopputöitä, opiskeleeko lisää, matkaileeko runsaasti, millaista elintasoa pitää perheenä yllä.

Sen jälkeen kun lapsia tulee, monelta unohtuu, että kaikki nämä ovat valintoja.

Vierailija
14/17 |
09.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

100-200 000€. Jos olet nainen, niin lisäksi maksat terveydelläsi ja ulkonäölläsi, molemmat vanhemmat pääsevät maksamaan myös väsymyksellä, huolella ja vapaa-ajan katoamisella.

Vierailija
15/17 |
09.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

100-200 000€. Jos olet nainen, niin lisäksi maksat terveydelläsi ja ulkonäölläsi, molemmat vanhemmat pääsevät maksamaan myös väsymyksellä, huolella ja vapaa-ajan katoamisella.

Sata tonnia bruttona tulee jo ansionmenetyksistä, kun vetää kolmen lapsen hoitovapaat.

Vierailija
16/17 |
09.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sata tonnia bruttona tulee jo ansionmenetyksistä, kun vetää kolmen lapsen hoitovapaat.

Kuka hullu jää hoitamaan kolmea lasta vuosiksi kotiin? Max vuosi per lapsi kotona, niin ura kiittää.

Vierailija
17/17 |
09.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan lukeneeni elatusvelvollisten sivuilta, että vastasyntyneen kulut ovat noin 400€/kk ja 17-vuotiaan noin 700€/kk. Keskimäärin siis noin 550€/kk, josta pois lapsilisä 100€/kk. 18 vuodessa tuosta kertyy noin 100.000€.