Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Epäilen hometta vuokra-asunnossa, kuinka toimia?

Vierailija
09.03.2017 |

Olemme asuneet nykyisessä asunnossa vuoden ajan. Olen vasta vähän aikaa sitten huomannut asunnossa erilaisia epäkohtia.

Makuuhuoneesta ikkunanpuoleinen seinä on rappeutunut ikkunan karmin alta ja ulkoilma virtaa suoraan reiästä lävitse niin että tuntee vedon oikein hyvin..
Pesuhuoneessa on taas kaakeleiden saumoissa pieniä mustia pilkkuja, paljon.
Koko asunto on välillä todella tunkkainen.

Haluaisin selvittä tämän että onko hometta vaiko ei, minne otan yhteyttä? Ja miten nopeasti oireet homeesta ilmaantuvat?

Itse olen ollut flunssainen tammikuusta lähtien..

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
09.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloita isännöitsijästä ja/tai huoltoyhtiöstä. Jos taloyhtiö ei hoida asiaa niin ota yhteyttä kunnan ympäristökeskukseen (esim. Helsingissä http://www.hel.fi/www/ymk/fi/osastot+ja+yksikot/ymparistoterveysosasto/…)

Vierailija
2/12 |
09.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän tuo hyvältä kuulosta ja mitään takeita ei ole, että vuokranantaja suostuu asialle mitään tekemään. Kokeilisin ensin asua viikon jossain muualla ja katsoa, helpottavatko oireet. Jos oireet helpottavat, sitten vaan irtisanoo vuokrasopimuksen ja muuttaa jonnekin muualle.

Jotkut ihmiset sairastuvat homeesta koko loppuelämäkseen. Omalla terveydellään ei kannata pelata mitään uhkapeliä, kuten jäädä asumaan homekämppään ja taistelemaan korjauksista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
09.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entä kun olen asunnon vuokratakuun saanut sosiaalitoimesta? Voinko muuttaa ilman mitään todistusta etten halua asunnossa asua sillä epäilen hometta.. Vai voiko sosiaalitoimiston vuokra vakuuden siirtää toiseen asuntoon?

Vierailija
4/12 |
09.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Entä kun olen asunnon vuokratakuun saanut sosiaalitoimesta? Voinko muuttaa ilman mitään todistusta etten halua asunnossa asua sillä epäilen hometta.. Vai voiko sosiaalitoimiston vuokra vakuuden siirtää toiseen asuntoon?

Mikset ensin tutkituttaisi asiaa? Laita viestiä vuokranantajalle ja isännöitsijälle.

T: 1

Vierailija
5/12 |
09.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuta. Me muutettiin valitettavasti liian myöhään kun oli oma, perään seurasikin sitten neljä muuttoa kun yliherkkyys oli jo kova. Nyt ollaan vuokralla tässä hyvässä, mut jos alkaa oireilu niin nostetaan kytkintä taas.

Vierailija
6/12 |
09.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikset ensin tutkituttaisi asiaa? Laita viestiä vuokranantajalle ja isännöitsijälle.

T: 1

Pakkohan se on, muuten jää seuraavalle asukkaalle jos siis homeessa on. Eli Tampereella kun asun niin otan ekana vuokranantajaan yhteyttä ja jos eivät asialle mitään tee niin kaupungin ympäristökeskukseen?

Vierailija
7/12 |
09.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, oletko siivonnut asuntoa? Pilkkuja tulee ja ilma ummehtuu, jos et tee normaalia viikkosiivousta. Kylppäri pitää pestä ihan pesuaineilla, lattiat imuroida ja pyyhkiä, tuulettaa joka päivä. Mutta älä unohda ikkunaa päiväksi auki, sieltä sataa räntä sisään ja tekee pilkkuja karmeihin.

Terv. Vuokraisäntä

Vierailija
8/12 |
09.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Munkin kämpässänon mustia pilkkuja kaakelien saumoissa.

Vierailija
9/12 |
09.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuta pois.

Vierailija
10/12 |
09.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne kaakelit pitää pestä. Se "vaarallinen" home tulee rakenteisiin ja ulkopuolelle saattaa näkyä kosteusvauriota tai ei mitään.

Vierailija
11/12 |
09.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap, oletko siivonnut asuntoa? Pilkkuja tulee ja ilma ummehtuu, jos et tee normaalia viikkosiivousta. Kylppäri pitää pestä ihan pesuaineilla, lattiat imuroida ja pyyhkiä, tuulettaa joka päivä. Mutta älä unohda ikkunaa päiväksi auki, sieltä sataa räntä sisään ja tekee pilkkuja karmeihin.

Terv. Vuokraisäntä

Arvaa vaan. Kyllä nyt osaan hygieniasta huolta pitää. Mutta pilkut ilmaantuvat aina takaisin vaikka ne pesee pois..

Vierailija
12/12 |
09.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän neljä