Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten kerron isälleni?

09.03.2017 |

Olen nyt seurustellut useamman kuukauden ulkomaalaisen miehen kanssa. En ole vielä kertonut miehestä isälleni, koska hän on rasisti.
Pakkohan minun on se jossain välissä kertoa, mutten tiedä miten. En voi yhtään tietää mikä isän reaktio on; suuttuuko hän, ottaako asian lunkisti vai kieltääkö minut tyttärenään?
Äidille olen kertonut jo aikaa sitten. Äitini on varsin suvaitsevainen, mutta silti se oli hänelle shokki. Mutta nyt muutaman kuukauden jälkeen, äiti on alkanut olla sitä mieltä että tämä miesystäväni on aivan normaali.

Onko kenelläkään vastaavaa kokemusta? Onko mitään vinkkejä miten asiaa voisi alustaa?

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
09.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yrität keskustella isäsi kanssa ja koitat saada hänet tapaamaan miesystäväsi. Isäsi mieli saattaa muuttua kun huomaa että on ihan kunnon kansalainen ihonväristään riippumatta.

Vierailija
2/19 |
09.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä maassa miehesi asuu? Kuinka usein olet ylipäätään hänet näiden muutaman kuukauden aikana tavannut? Tapaatteko Suomessa vain hänen asuinmaassaan? Kuinka varma olet yhteisestä tulevaisuudestanne?

Ei ehkä kannata ruveta häntä esittelemään vanhemmille ennen kuin olette vähän pidemmällä ja vakaammalla pohjalla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
09.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikeita asioita. Jospa isäsi suostuisi tapaamaan tämän ihmisen ja tajuaisi, että hän tekee sinut onnelliseksi. Jos olisin mies ja isä niin tämä riittäisi minulle. Kaikkea hyvää.

Vierailija
4/19 |
09.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko isäsi todellakin rotuennakkoluuloinen rasisti? Vihaako hän varakasta lääkäriä vain siksi, että tämä on musta? Tai arabitaustaista lentokapteenia? Vai vihaako isäsi islamin uskoa, epätasarvoisen kulttuurin hyväksymistä ja muuta suomalaisuuteen vierasta?

Vierailija
5/19 |
09.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi pilaa oman ja isäsi elämän?

Vierailija
6/19 |
09.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vedit hieman sieltä, mistä aita on matalin. Onko kyseessä elintasopakolainen, potentiaalinen terroristi vai omillaan toimeentuleva veronmaksaja. Voisit hieman tarkentaa.

Kun nyt noin pelkäät, veikkaan kyseessä olevan sinun lompakollasi loisiva torakka.

Vierailija
7/19 |
09.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies on saksalainen. Hän puhuu jonkin verran suomea, mutta keskustelemme aina englanniksi.

Isäni ei puhu ollenkaan englantia, joten vähän hankala olisi tutustuttaa heidät.

Isä pelkää ulkomaalaisia, ihan kaiken maalaisia. Hän vauhkoaa toisinaan kun uutisissa puhutaan ulkomaalaisista, kuinka he tulevat ja vievät työn suomalaisilta. En osaa sanoa onko se ollenkaan vihaa, hän vain pelkää että ulkomaalaiset satuttavat häntä tai hänen läheisiään.

Isäni on muutenkin vanhanaikainen ihminen. Hän ei tykkää kun meikkaan, eikä hän olisi antanut minun ottaa edes korvakoruja. Mutta koska kunnioitan isääni, en meikkaa kun käyn tervehtimässä vanhempiani, koska muulloinkin meikkaan vain juhliin tms.

Hän on myös todella jääräpää. Hän ei ole esim. Koskaan maistanut kanaa, koska on päättänyt että se on pahaa, ja hänen lapsuudenkodissa sitä ei syöty.

Mies ei todellakaan ole lompakkoloinen. Päinvastoin. Hän haluaa aina maksaa ruuat puolestani, joten olemme tehneet jaon, että hän ostaa ruuat ja minä muut asumiseen tarvittavat asiat. Vessapaperit, tiskiaineet jne.

Näemme lähes joka päivä ja vietämme viikonloput yhdessä. Haluamme muuttaa yhdessä toiselle paikkakunnalle, kunhan valmistun ensin koulusta. Minulla on enää vain vähän koulua jäljellä. Kotikaupungissani vain ei ole tällä alalla töitä.

Tuntuu väärältä salailla. Olen kyllä kertonut hieman miehestä. En ole maininnut mistä maasta hän on, ja kutsun häntä lempinimellä, joka voi ihan hyvin olla suomalaisen lempinimi.

Olen ajatellut jos ensin kerron isälleni normaaleja asioita miehestä, niin hänen kansallisuutensa ei tule niin isona shokkina. Mutta tämä salailu on todella kuluttavaa, enkä voi tehdä niin loputtomiin.

Vierailija
8/19 |
10.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi pilaa oman ja isäsi elämän?

Pitäisikö sitten jättää kertomatta?

Etkö haluaisi itse tietää jos tyttäresi seurustelisi?

Suosittelen ap:lle että otat itseäsi niskasta kiinni ja kerrot asian pian. Koskaan ei tule hyvää hetkeä kertoa siitä.

Vierailija
9/19 |
10.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asia ei kuulu isällesi millään tavalla jos olet aikuinen ja elätät itsesi. Ulkoista isäsi elämästäsi.

Vierailija
10/19 |
10.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta kirjoittajan oma suunnitelma on hyvä. Pikkuhiljaa kertoilet miehestä asioita, kyllä ne vanhat jäärätkin pystyy muuttumaan..ottaa vain aikaa. Ole onnellinen,sinua kohdellaan ilmeisen kivasti.

Vierailija
11/19 |
10.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta kirjoittajan oma suunnitelma on hyvä. Pikkuhiljaa kertoilet miehestä asioita, kyllä ne vanhat jäärätkin pystyy muuttumaan..ottaa vain aikaa. Ole onnellinen,sinua kohdellaan ilmeisen kivasti.

Vierailija
12/19 |
10.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuule, kaikki jäärät ei todellakaan muutu. Se on ota tai jätä isä/mies.

Vierailija
13/19 |
10.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerro asia hänelle nykytanssin keinoin. Tai maalaa aihetta käsittelevä maalaus menkkaverelläsi.

Vierailija
14/19 |
10.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ulkomaalaisia on syytäkin pelätä tässä yksi Kumma juttu, kun mies Marco deWitt on raiskattu, niin siitä ei saa puhua. Keskiviikko ja torstai välisenä yönä viisi irakilaista mat*a raiskasi Marcon ja tämän toverin jotka oli jätetty pitämään leiriä kahdestaan rautatientorille. Tämä on loputtava nyt ei enään miehetkään uskalla kulkea yksin Hesan asemalla.

Vierailija
15/19 |
10.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Amerikkalainen sydänkirurgi mahdollisesti? Miksi arastelet kertoa asiasta,isäpappa saattaa tykätä!

Vierailija
16/19 |
10.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entinen mieheni (kuoli auto-onnettomuudessa, emme eronneet) oli britti. Tienasi tuplasti enemmän kuin minä (olen aineenopettaja). Silti monet sukulaiseni olivat sitä mieltä, että ei meistä voi mitään tulla tms. Asuimme Suomessa ja mies osasi hyvin suomea. Ennakkoluuloja riittää.

Vierailija
17/19 |
10.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elättääkö mies itsensä työllä? Onko hän kantasaksalainen vai jostain muusta kulttuurista? nämä asiat saattavat olla isälleni tärkeitä. Toisaalta mikä kiire sinulla on esittelemään vielä poikaystävääsi.

Vierailija
18/19 |
10.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä lisäänny raiskarineekereiden kanssa.

Vierailija
19/19 |
10.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asia ei kuulu isällesi millään tavalla jos olet aikuinen ja elätät itsesi. Ulkoista isäsi elämästäsi.

Normaalit ihmiset välittävä vanhemmistaan ja heidän tunteistaan, vaikkei välttämättä tarvitsisi. En ymmärrä millaisista perhetaustoista av-mammat tulee kun niin moni on todella pienestä hylkäämässä vanhempansa, mummonsa, anoppinsa, sisarensa ym.

Monille se perhe on kuitenkkn tärkeä ja heidän mielipiteellään on väliä. Sellaista on normaalin epäitsekkään ihmisen tapa toimia. Erikseen nämä otan tuomitun pedarin mieheksi, vaikka siskot ei antaskaa enää minun tätinä tavata siskon lapsia

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan neljä