Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Apuja vatsan kanssa! Teen kuolemaa

ongelmatapaus
09.03.2017 |

Nyt kaikki viisaat auttakaa! Mä en enää pysty googlailemaan, ja seuraavaksi on mentävä lääkäriin, mutta tiedän mitä ne sanoo (puoli vuotta pitää odottaa plaaplaa).

Eli ongelma on seuraava:

Vatsa ei toimi ollenkaan, yhtään, koko ajan kauhea olo, vatsa on turpea, täynnä ilmaa, ainoastaan limaa ja verta tulee ulos.

Ongelma alkoi parisen kuukautta sitten täysin yllättäen. Sitä ennen vatsa on toiminut joka aamu (tai joka toinen), enkä ikinä ole kärsinyt vatsavaivoista, ilmavaivoista tai ummetuksesta.

Tässä elämäntapani, jotka eivät ole muuttuneet yli vuoteen mitenkään, paitsi nyt olen tiukentanut IBS ruokavaliota.

- Minulla on IBS ruokavalio, ja pidän siitä tiukasti kiinni. Varsinkin näiden parin kuukauden aikana olen ollut erittäin tarkka sen kanssa.
- En juo mitään hiilihapollisia
- Juon ainoastaan vettä, jota menee 2-3 litraa päivä
- En syö karkkia, sipsiä, roskaruokaa tms. Ainoastaan paljon vihanneksia, proteiinia (yleensä kalaa), ja riisiä.
- En juo alkoa, enkä polta
- Päivittäin kävelen ainakin 5km
- Pellava rouhetta nautin joka ilta puuron kanssa 2 lusikallista
- Kahvia juon 1-2 kuppia aamuisin, sen pois jättäminen ei tehnyt ololle mitään (kokeilin kuukauden)
- Olen yrittänyt laksatiiveja (tulee ainoastaan ripuli, ja silti suoli ei tyhjene)
- Peräruiskeet eivät saaneet mitään liikkeelle (laitoin 3 peräkkäin).
- Vatsa jos toimii - vessaan on mentävä HETI ja sieltä tulee pieni papana ja limaa - ja tämä voi toistua 20 kertaa päivän aikana.

Apua! Mikä mulla on :( Miksei tuo vatsa toimi? Olen tehnyt KAIKKENI. Tässä kahden-kolmen kuukauden aikana suoli toimi KERRAN hyvin, ja sen jälkeen meni taas todella pahasti umpeen. Ikinä en IKINÄ ole kärsinyt mistään tälläisestä.. Ja ikää siis yli 30v.

Ja jos joku kysyy stressistä - mulla stressi on aina tehnyt löysän vatsan.. Ei kovaa, ja ei, stressi ei ole lisääntynyt vuoden kahden aikana kyllä oikeastaan yhtään. Aina yhtä kiireinen olen ollut.

Kommentit (106)

Vierailija
1/106 |
09.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuskin tuossa tilanteessa oleva joutuu tutkimuksia odottaman. Mene lääkäriin.

Vierailija
2/106 |
09.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene ihmeessä lääkäriin, tuskin käskevät seurata noin pitkään ensin.

Tähystys, keliakiatestit, allergiat... näillä vois jo päästä jäljille.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/106 |
09.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viittaisi peräsuolisyöpään. Mene suoraan gastroenterologille. Mitä pikimmin, sitä parempi.

Vierailija
4/106 |
09.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauanko on jo tullut pelkkää limaa ja verta? Paljonko sitä verta tulee?

Mene lääkäriin ja äkkiä, kunnon tutkimuksiin. Toivottavasti syy selviää ja saat avun! <3

Vierailija
5/106 |
09.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyt ensitöiksesi hakemassa apteekista suolihuuhtelupussin. Ja teet sen kotona. Voi olla että joudut parina päivänä tekemään jos suoli on  täynnä tavaraa.

Vierailija
6/106 |
09.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Magnesium oksidia voisit kokeilla suurella annostuksella. Toki lääkäri on myös hyvä vaihtoehto.

Vierailija
7/106 |
09.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käyt ensitöiksesi hakemassa apteekista suolihuuhtelupussin. Ja teet sen kotona. Voi olla että joudut parina päivänä tekemään jos suoli on  täynnä tavaraa.

Sehän sanoi kokeilleensa kolme kertaa peräkkäin.

Vierailija
8/106 |
09.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kauanko on jo tullut pelkkää limaa ja verta? Paljonko sitä verta tulee?

Mene lääkäriin ja äkkiä, kunnon tutkimuksiin. Toivottavasti syy selviää ja saat avun! <3

Noin kuukauden :/ Kai mä varaan ajan.. Jotenkin oletin ja odotin että tämä menisi itsekseen ohi.

Vierailija
9/106 |
09.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä tämä suolihuuhtelupussi on?

Vierailija
10/106 |
14.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitenköhän meni ap.lla?

Vierailija
11/106 |
12.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä nyt nostan tätä, kun muistin tämän ketjun.

Eli kuulumisia.:

Vointi mennyt todella huonoksi. Pyörryttää jatkuvasti ja olen todella väsynyt (nukahtelen joka paikkaan). Päivät menee vessassa juostessa ja käytännössä mitään en voi syödä, kun tekee niin pahaa. Tai no ruokahalu on kokonaan kylläkin poissa. Yleisvointi siis mennyt alas. Aamut alkaa sillä, että tyhjennän suolen limasta ja ilmasta, mikä on jo ihan sairasta, että alan pitämään sitä normaalina asiana... Verta tulee todella paljon ja uloste hyvin tummaa.

Soitin lääkäriajan ja kävin siellä. Lääkäri ei oikein ottanut vakavissaan - niin kuin epäilin. Sanoi heti että stressi ja se, että olen IBS ruokavaliolla aiheuttaa kaikki vatsavaivat. Veri ei huolettanut häntä ja limaan ei puuttunut. Tai no sanoi että pellavarouhe aihettaa sitä limaa (söin sitä pari viikkoa, ja en ole syönyt nyt muutamaan viikkoon edes..), joku ruoka tekee ulosteesta tummaa kuulemma. Juon myös liikaa vettä (n. 2 litraa) ja aiheuttaa pyörrytystä. Ja siis se etten syö leipää on isoin ongelma.

Mutta kun nämä oireet tuli niin vauhdilla, ja kuukauden päästä siitä aloitin IBS ruokavalion? En ymmärrä :/ Olen aina syönyt niin terveellisesti ja tasapainoisesti, eikä ikinä ole ollut vatsassa mitään.

Sisätutkimuksen teki - ei ole peräpukamia, eikä haavaumia.

Mä oikeasti lähdin itkien pois. Mä tiesin etten saa apua. Mä tiesin sen. Siksi en ole mennyt sairaalaan. Siksi olen kärvistellyt. Ja mä yritin puhua, mä yritin selittää, mutta musta tuntuu ettei oikein edes kuunnellut..

Vierailija
12/106 |
12.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitkä ohjeet hän antoi? Syö leipää vai? Apteekissa on aineita, jotka lisäävät ulostemassan vesipitoisuutta. Osta sellaista ja käytä pitkään. Toisissa on lääkeaineita, mutta toisissa ei. Ne ei aiheuta sitä pakottavaa ulostuksen tunnetta. Älä muuta ruokavaliota radikaalisti kerralla, vaan pikkuhiljaa. 

Vierailija
13/106 |
12.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sulla on nyt kehittynyt selvästi anemia verenvuodon vuoksi.Nyt kiireesti erikoislääkärille, joka erikoistunut gastroentrologiaan.Varaa aika heti, katselu ei nyt auta.tilanteesi kuulostaa pahalta.

Vierailija
14/106 |
12.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitkä ohjeet hän antoi? Syö leipää vai? Apteekissa on aineita, jotka lisäävät ulostemassan vesipitoisuutta. Osta sellaista ja käytä pitkään. Toisissa on lääkeaineita, mutta toisissa ei. Ne ei aiheuta sitä pakottavaa ulostuksen tunnetta. Älä muuta ruokavaliota radikaalisti kerralla, vaan pikkuhiljaa. 

Siis että pitää juoda maitoa ja syödä leipää. Ne ovat syyt miksi vatsani ei toimi, tulee verta ja limaa ja en voi käydä töissä koska pyörryttää niin paljon. Mulla ei ole mitään outoa ruokavaliota. En vain syö mitään mikä ärsyttäisi vatsaa yhtään enempää - voimakkaita mausteita, chiliä, sipulia, papuja, viljoja välttelen, mutta syön kauraa, syön paljon kasviksia, ja säännöllisesti 3h välein.

Jos vatsa toimii - se on melkein mustaa, joko nauhamaista tai pieni palloja. Ulostelääkkeilläkään en saa vatsaani toimimaan normaalisti. Ei tämä johdu siitä että en syö leipää... Kyllä kuituja saa muistakin tuotteista.

Vierailija
15/106 |
12.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sulla on nyt kehittynyt selvästi anemia verenvuodon vuoksi.Nyt kiireesti erikoislääkärille, joka erikoistunut gastroentrologiaan.Varaa aika heti, katselu ei nyt auta.tilanteesi kuulostaa pahalta.

Mä jotenkin kuvittelin että saisin ajan sellaiselle, mutta haluttiin että tulen päivystykseen ja siellä vain heti tokaistiin "et sä näytä kipeältä". Ois ollut kiva, jos edes hemoglobiini tai verenpaine olisi mitattu, mutta :/

Vierailija
16/106 |
12.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene yksityiselle heti tänään. Saat lähetteen kiireellisen kolonoskopiaan. Kun olet saanut itsesi parempaan kuntoon (syy selville, hoito) teet valituksen tuosta ensimmäisestä lääkäristä (tutkimusten laiminlyönti ym) ja tarvittaessa nostat hemmetinmoisen mekkalan.

Vierailija
17/106 |
12.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No joo. Luin justiinsa omakannasta diagnoosia ja keskittynyt siihen, että epäilee että olen masentunut. MÄ OLIN SURULLINEN ja mua pyörrytti todella paljon.

Kirjoittanut siihen että vatsan toiminta heikentynyt jaj ummetusta alkanut kehittyä. - ei vaan kaikki alkoi kun mulla tuli niin paha suoli tukos 4 kk sitten, etten saanut sitä toimimaan millään..

Myös kirjoittanut että veden juontia pitää rajoittaa.

Jatkoseuranta - ei. Käynti - kertaluonteinen - jatko - masennuksen hoito.

Mä olen mykistynyt.

Ap

Vierailija
18/106 |
12.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

joko menet yksityiselle nyt heti tai tai soitat huomenna terkkariin ja sanot että haluat ajan toiselle lääkäri. Ja teet valituksen tuosta ekasta tollosta. Nuo kaikki oireet viittaa suolistosyöpään ja jo pelkät mustat ulosteet vaatii vähintään hemoglobiinin ja ulosteen veren tutkimisen.

Joskus täytyy suuttua saadakseen äänensä kuuluviin. Nyt lakkaat säälimästä itseäsi ja uikuttamasta. Jos et uskalla puhua lääkärin vastaanotolla, näytä vaikka tuo kirjoittamasi teksti siellä.

Vierailija
19/106 |
12.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En uskalla puhua? Mä yritin, mutta kun se lääkäri ei kuunnellut mitään! Kysyi "juotko vettä" "juon" "paljonko" "noin pari litraa päivässä" "aaaaah joo kato kun se aiheuttaa pyörrytystä monesti, kun natriumtaso laskee". Ja koko reissu meni noin - jokainen mun oire on täysin selitettävissä. Se lääkäri näki miten paha olla mulla on ja sanoin monta kertaa ettei mussa ole ikinä ollut mitään vikaa ja nyt kaikki on huonosti ja se vain voivotteli etten ole käynyt lähiaikoina labrassa ja kirjaa mulle masennus epäilyn.

Yksityinen maksaa aika paljon kuulkaa. Pelkkä kolonoskopia rapiat 500e. En mä pysty juoksemaan sinne heti. Ja ensinnäkään ei nekään anna mitään iltahätäaikoja..

Vierailija
20/106 |
12.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei välttämättä ole syöpä, vaan esim. Crohnin tauti voi olla tuollainen. Joka tapauksessa diagnosoiminen vaatii kolonoskopiaa. Jos et oikeasti saa apua tk:sta, niin mene yksityiselle, sieltä saa mitä haluaa. Jotenkin kuulostaa oudolta, että tuollaiset selkeät oireet olisi joku lääkäri uskaltanut suoralta kädeltä tyrmätä. Ja vaikka olisikin, niin turha heittäytyä maahan makaamaan, sillä sinä olet tässä häviäjäpuolella, ei se lääkäri.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi seitsemän