Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Voi hemmetti miten aikuiset ihmiset voi olla tämmösiä???!!?!!!

Vierailija
09.03.2017 |

Olen ollut kuukauden verran töissä yhdessä metallifirmassa keittiöllä. Työhöni kuuluu päiväkahvien keittäminen ja vieminen halliin. No, päiväkahvit pitäisi olla puoli kaksi katettuna. Tänään mulla hommat venyi enkä päässyt viemään ihan niin aikaisin kun yleensä, aiemmin olen vienyt jo 25 yli 1. Lähdin kuljettamaan kahveja kärryllä halliin niin, että olin n. 13.28 siellä ja siellä odotettiin jo kärsimättömänä ja joku vielä sanoikin ettei ollut paljoa etuajassa. No mitä vittua, jos on sovittu että kahvit siellä puoli kaksi niin mitä kitisee.

Mukit, sokerit, lusikat ym muut pitää nostaa alakaapista pöydälle tarjolle. No, ekaksi laitoin termoskannut pöydälle ja ensimmäinen henkilö hyökkäsi jo ottamaan kahvia, vaikken ollut saanut edes kaikkea vielä katettua. Sitten koko hallin väki parveilee ympärillä niin yritä siinä nyt laittaa muutakin esille. Miten aikuiset ihmiset voi käyttäytyä kuin malttamattomat pikkukakarat?? Odottaisi vittu että saa kaiken laitettua ennen kun tulee ottamaan. Olisi kohteliasta minua ja kaikkia muitakin kohtaan, kun odotettaisiin nätisti että kaiken saa tarjolle ja sitten jonotettaisiin siististi ottamaan sitä kahvia. Toihan opetetaan jo pikkulapsille, miksi ei aikuiset tota tajua?? Teki mieli huutaa että odottakaa että kaikki on pöydässä ennen kimppuun hyökkäämistä.

Anteeks vuodatus eikä ketään varmasti kiinnosta mut helpotti ärsytys :D

Kommentit (31)

Vierailija
1/31 |
09.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siellä oli kiire sorvin ääreen. Ei metalliduunarilla ole aikaa odottaa. Kalliit laitteet seisoo. Kyllä kahvin pitää tulla 25 yli kuin manulle illallinen. Hidasteleva keittering voi laittaa vipinää esiliinaan, että kahvit on seuraavalla kerralla ajoissa. Iso raha ei odota.

Vierailija
2/31 |
09.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En osaa sanoo mitään, oon hämmästyny kuinka lapsellisia ihmisiä voi olla, jos oikeesti joku käyttäytyy noin..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/31 |
09.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisko niillä siellä hallissa 15 minuutin kahvitauko ja v-mäinen kelloontuijottaja työnjohtajana?

Suomeksi: Jos työnantaja nipottaa taukoajoista, että niitä pitää noudattaa tismalleen, niin silloin ne työntekijät myös haluaa ne kaffinsa silloin puolelta.

Mutta jos ne toisaalta oli siellä jo koko lössi istumassa ennen puolta, niin tuskin niiden taukoaikoja sitten kukaan niin kovin tarkasti vahtii.

Olisivat voineet toki malttaa odottaakin. Käytöstavat ikävä kyllä ovat mitä ovat nykypäivänä.

Vierailija
4/31 |
09.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

money talks, business is business kirjoitti:

Siellä oli kiire sorvin ääreen. Ei metalliduunarilla ole aikaa odottaa. Kalliit laitteet seisoo. Kyllä kahvin pitää tulla 25 yli kuin manulle illallinen. Hidasteleva keittering voi laittaa vipinää esiliinaan, että kahvit on seuraavalla kerralla ajoissa. Iso raha ei odota.

Just, aikaa on kyllä tutkia kännykkää koko päivän, mut kahveja ei voi odottaa siihen asti mihin on sovittu :D ja olin sitä paitsi kuitenkin ajoissa, kun puoli kaksi pitäisi olla kahvit. Sit ymmärtäisin jos veisin niitä varttia vaille kaksi.

Vierailija
5/31 |
09.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No melkosia lapsia jos niille pitää kahvitkin keittää ja roudata nokan alle. Miehiä oletan, ei naisia kukaan palvele.

Vierailija
6/31 |
09.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kahvitauko on 12 min. Kortti leimataan kun lähdet toimipisteestä alkaa aika juoksemaan, jos meinaat kahvin saada juotua ilman, että liukuma miinustetaan olisi kiva kahvin olla ajoissa.

Vierailija
7/31 |
09.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kakaramaista touhua. Vaikka kahvihammasta kolottaa, ei se oikeuta käyttäytymään lapselisesti. Jollain tyypeillä kofeiinin vieroitusoireet selvästi pinnassa. Hiekkalaatikkomeininkiä.

Vierailija
8/31 |
09.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisko niillä siellä hallissa 15 minuutin kahvitauko ja v-mäinen kelloontuijottaja työnjohtajana?

Suomeksi: Jos työnantaja nipottaa taukoajoista, että niitä pitää noudattaa tismalleen, niin silloin ne työntekijät myös haluaa ne kaffinsa silloin puolelta.

Mutta jos ne toisaalta oli siellä jo koko lössi istumassa ennen puolta, niin tuskin niiden taukoaikoja sitten kukaan niin kovin tarkasti vahtii.

Olisivat voineet toki malttaa odottaakin. Käytöstavat ikävä kyllä ovat mitä ovat nykypäivänä.

Eipä ole täällä firmassa niin tarkkaa. Työnantajaa ei hallissa näy kuin ehkä kerran kahdessa viikossa. Ehtivät vaikka koko päivän lusmuilemaan ja valittavat mulle mun työstäni jos joku ei olekaan just täsmälleen. Se tässä ärsyttääkin kun voivat koko päivän istua vaan mut se on suuri ongelma jos kahvit ois pari minuuttia myöhässä.

Vierailija
9/31 |
09.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen h'mm'stynyt, että firmassanne on oikein tarjoilija päiväkahveja varten. Sekin on jo melkoista, että on päiväkahvit ylipäätän.

Meidän firmassa on aamulla mahdollisuus saada 1 kuppi kahvia, jos pomo sattuu olemaan hyvällä päällä ja itse viitsii keittää.

Päiväkahveja on ehkä kerran kuukaudessa jos pomo on hyvällä tuulella. Silloinkin se kahvi pitää itse keittää ja hakea eikä työnteko saa kärsiä kahvin takia.

Vierailija
10/31 |
09.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä valita vaan tee hommasi. Jos haluat arvostetumman ammatin niin mene opiskelemaan tai perusta yritys. On turha odottaa jonain keittiötyöntekijänä kunnioitusta ihmisiltä.

Vierailija
11/31 |
09.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiire on kiire. Sain kerran töissä nyrkistä kun narkki jostain suuttui. Himpun järkyttyneenä etsin puhelinta taskusta että saan poliisin paikalle niin asikas kaupassa huusi mulle että v*ttu palvelua, hänellä on kiire.

Terveisiä vihreän älämmän naisostajalle!

Vierailija
12/31 |
09.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, metallifirma... Mitä odotit henkilöiltä joiden mielestä piereminen ja muu sikailu on parasta huumoria.

Vierailija
13/31 |
09.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja alle 10 minuutissa olet jo kitisemässä av-palstalla? Ei ole ihme jos sulla hommat venyy.

Vierailija
14/31 |
09.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen h'mm'stynyt, että firmassanne on oikein tarjoilija päiväkahveja varten. Sekin on jo melkoista, että on päiväkahvit ylipäätän.

Meidän firmassa on aamulla mahdollisuus saada 1 kuppi kahvia, jos pomo sattuu olemaan hyvällä päällä ja itse viitsii keittää.

Päiväkahveja on ehkä kerran kuukaudessa jos pomo on hyvällä tuulella. Silloinkin se kahvi pitää itse keittää ja hakea eikä työnteko saa kärsiä kahvin takia.

On meilläkin kahvinkeittäjä erikseen palkattuna. Ja firman maksamat sumpit/teet/kaakaot.

Mutta riippuu varmaan teollisuusfirmastakin. Teillä ei varmaan ole niin väliä, vaikka keittelisittekin itse kahvinne josssain hallinnurkassa ja kaatelisitte mokkaa ympäriinsä työpisteillänne?

Meillä tuo ilmainen, valmiiksi keitetty kahvi johtuu todennäköisesti siitä, ettei työnantaja halua mitään kahvirinkejä ympäri taloa joka nurkkaan, koska:

A) Helpompi valvoa kahvitauon pituutta, kun kaikki käyvät keskitetysti yhdessä paikassa

B) Elektroniikkakomponentit tms. osat eivät ole rikkoontumisvaarassa, kun kahvien kanssa ei heiluta varsinaisella työmaalla.

C) Tulipaloriskikin on pienempi, kun joka nurkassa ei käryä jonkun porukan -75 ostettu kahvinkeitin.

Vierailija
15/31 |
09.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älä valita vaan tee hommasi. Jos haluat arvostetumman ammatin niin mene opiskelemaan tai perusta yritys. On turha odottaa jonain keittiötyöntekijänä kunnioitusta ihmisiltä.

No mä alan sylkemään ruokaan ja viemään kahveja oikeesti myöhässä, tekemään kaikki huonosti niin sit alkaisi varmaan arvostus?

Vierailija
16/31 |
09.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kahvitauko on 12 min. Kortti leimataan kun lähdet toimipisteestä alkaa aika juoksemaan, jos meinaat kahvin saada juotua ilman, että liukuma miinustetaan olisi kiva kahvin olla ajoissa.

Ei meillä leimata kahvitauolle, safkikselle vain. Ja jos on noin tarkkaa, niin miksi menevät etuajassa? Eikö kannattaisi ottaa varman päälle ja mennä puolelta?

Vierailija
17/31 |
09.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja alle 10 minuutissa olet jo kitisemässä av-palstalla? Ei ole ihme jos sulla hommat venyy.

Kahvinviennin jälkeen ei ole enää kiire aikataulu kun täytyy vaan puolen tunnin päästä hakea kahvit pois. Enpä näe ongelmaa tässä

Vierailija
18/31 |
09.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Provoillessakin kannattaisi olla hiukan tarkempi.

Vierailija
19/31 |
09.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työnantajan vika, silloin kaffeet pitäisi olla 13.15 valmiina. 

Vierailija
20/31 |
09.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Metallifirman haalariduunareilta? HAHHAHHAHHAHHHHAAAA!

Olen pahoillani asiattomasta kohtelustasi, ap. Olisiko kuppeja ja lusikoita mahdollista kattaa pöytään jo ennen kahvitusta ja vaikka peittää niitä liinalla, ettei niihin mene pölyä tms. Sinulla olisi paremmin aikaa kahvitukseen.