Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voinko matkustaa Abu Dhabiin ja Dubaihin poikaystävän kanssa?

Vierailija
09.03.2017 |

Lehdessä oli juttu parista joka ei ollut naimisissa, nainen tulikin raskaaksi ja pari joutui siksi vankilaan. Ja vankeus vain siksi, että pariskunta ei ollut naimisissa.

Kysymys siis kuuluu, uskallanko matkustaa Abu Dhabiin poikaystäväni kanssa? Entä raskaana ollessa, jos en ole naimisissa? Koskeeko nämä lait siis myös turisteja, vai vain paikallisia?

Kommentit (46)

Vierailija
21/46 |
09.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän minä olen viinaa juonut molemmissa paikoissa ämpärillisen

Vierailija
22/46 |
09.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi kukaan haluaa matkustaa tuollaisiin paikkoihin? Sorretaan naisia, siirtolaisia pidetään orjatyöläisinä sit vielä tuollaiset naurettavat lait siihen päälle. Tukekaa rahoillanne jotain sivistysvaltiota mieluummin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/46 |
09.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä en lähtisi ollenkaan. Ihan vaan siksi koska ihmisoikeudet ja naisten oikeudet on olemattomia. Kuka haluaa tukea tuollaista?

Eikö kannattaisi käydä edes katsomassa, ennakkoasenteesi voisi muuttua. Itse olen jonkun verran matkustanut UAE ja Omanissa, enkä osaa allekirjoittaa kumpaakaan väitettäsi.

Tunnetko aasialaisia vierastyöläisiä UAE:ssa? Tiesitkö että työnantaja takavarikoi heidän passinsa ja kontrolloi sitä että saavatko poistua maasta vai eivät? Vierastyöläiset työskentelevät 6-7 päivää viikossa ja tienaavat 70 euroa kuukaudessa.

En tunne henkilökohtaisesti kuin yhden. Tiedän kuitenkin, että siellä on tosi paljon työläisiä esim. Pakistanista. Yleensä elintaso on korkeampi kuin kotimaassa (siksihän sinne lähdetään), he ovat siistejä, asiallisia hyvin pukeutuvia. Rikollisuutta tai muuta kurjuutta on hyvin vähän. Itse kyllä olen taipuvainen kuvittelemaan, että kurjuus näkyisi myös päällepäin.

Aasialaiset vierastyöntekijät ovat kakkosluokan kansalaisia. He eivät saa kunnollista terveydenhoitoa, esimerkiksi jos saavat sydänkohtauksen niin ambulanssilla ei ole kiire paikalle tai lähetetään joku puoskari paikalle. Dubaissa on todella suuri ero turistien suosimilla alueilla ja vierastyöläisten asutusalueilla. Tuota passien takavarikoimista tapahtuu yhä edelleen, minulle on asiasta kerrottu ja tunnen vierastyöläisiä. Oletko käynyt tutustumassa heidän elinolosuhteisiinsa tarkemmin?

En ole. Tämä tuntemani mies matkustelee kyllä paljon, esim. Suomessa ja Pakistanissa. Mutta miksi nuo ihmiset lähtevät sinne, jos siellä on niin kurjaa? Luulisi, että jäisivät mieluummin sinne Pakistaniin.

olisikohan kuitenkin tämä mies se joka kusettaa muut työskentelemään orjina??   eli olet ihmiskauppiaan kaveri

Vierailija
24/46 |
09.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä en lähtisi ollenkaan. Ihan vaan siksi koska ihmisoikeudet ja naisten oikeudet on olemattomia. Kuka haluaa tukea tuollaista?

Eikö kannattaisi käydä edes katsomassa, ennakkoasenteesi voisi muuttua. Itse olen jonkun verran matkustanut UAE ja Omanissa, enkä osaa allekirjoittaa kumpaakaan väitettäsi.

Tunnetko aasialaisia vierastyöläisiä UAE:ssa? Tiesitkö että työnantaja takavarikoi heidän passinsa ja kontrolloi sitä että saavatko poistua maasta vai eivät? Vierastyöläiset työskentelevät 6-7 päivää viikossa ja tienaavat 70 euroa kuukaudessa.

En tunne henkilökohtaisesti kuin yhden. Tiedän kuitenkin, että siellä on tosi paljon työläisiä esim. Pakistanista. Yleensä elintaso on korkeampi kuin kotimaassa (siksihän sinne lähdetään), he ovat siistejä, asiallisia hyvin pukeutuvia. Rikollisuutta tai muuta kurjuutta on hyvin vähän. Itse kyllä olen taipuvainen kuvittelemaan, että kurjuus näkyisi myös päällepäin.

Aasialaiset vierastyöntekijät ovat kakkosluokan kansalaisia. He eivät saa kunnollista terveydenhoitoa, esimerkiksi jos saavat sydänkohtauksen niin ambulanssilla ei ole kiire paikalle tai lähetetään joku puoskari paikalle. Dubaissa on todella suuri ero turistien suosimilla alueilla ja vierastyöläisten asutusalueilla. Tuota passien takavarikoimista tapahtuu yhä edelleen, minulle on asiasta kerrottu ja tunnen vierastyöläisiä. Oletko käynyt tutustumassa heidän elinolosuhteisiinsa tarkemmin?

En ole. Tämä tuntemani mies matkustelee kyllä paljon, esim. Suomessa ja Pakistanissa. Mutta miksi nuo ihmiset lähtevät sinne, jos siellä on niin kurjaa? Luulisi, että jäisivät mieluummin sinne Pakistaniin.

Pakistanilaisilla on vaikea saada viisumia Suomeen vaikka olisi varakaskin. Miten tuttavaltasi se onnistuu? Pakistanin passi on matkustamisen kannalta maailman huonoin, sillä ei pääse helposti paljon mihinkään. Monet ovat velkaantuneet lähtiessään Dubaihin ja heillä on perhe elätettävänään. He eivät voi palata kotiin ennen kuin työvelvoite on täytetty ja velat kuitattu. Osa palaa Pakistaniin arkussa.

Vierailija
25/46 |
09.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka älykääpiö edes haluaa matkustaa tuollaiseen takapajulaan? Mua ei saisi tuonne kilon palasinakaan.

Vierailija
26/46 |
09.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

olisikohan kuitenkin tämä mies se joka kusettaa muut työskentelemään orjina??   eli olet ihmiskauppiaan kaveri

Samaa ajattelin, tuntemillani vierastyöläisillä ei olisi pääsyä Suomeen.

Vierailija
27/46 |
09.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä uutisoidussa tapauksessa oli hyvin konkreettiset todisteet esiaviollisesta seksistä. Kannattaa suorittaa paneminen lukitussa hotellihuoneessa verhot kiinni niin ei jää todisteita että on tehty rikos.

En uskalla edes kuvitella mikä olisi rangaistus jos jäisi kiinni esiaviollisen seksin harrastamisesta esim. uimarannalta tai vaatekaupan pukukopista.

Ilman öljyä Emiraatit olisi samanlainen köyhä takapajula kuin Jemen.

Vierailija
28/46 |
09.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis miksi hitossa ihmiset edes viitsii matkustaa tuommoisiin maihin, joiden lait on syvältä. Kuten se eräs turistinainen: tuli joukkoraiskatuksi ja meni lääkäriin -> pääsi vankilaan istumaan kakkua! :D EI helvetti mikä maa, ja ihmiset vielä matkustaa tuonne?! xD Ja ne lait koskee jokaista, joka sen maan rajojen sisällä liikkuu. MYÖS TURISTEJA!

Vierailija
29/46 |
09.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ette esitä olevanne naimisissa, niin kannattanee ottaa ainakin erilliset huoneet, etenkin jos yövytte muussa kuin jonkun länsimaalaisen ketjun hotellissa.

Vierailija
30/46 |
09.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Amerikkalainen opettaja puukotettiin Abu Dhabissa ostoskeskuksen wc:ssä.

http://www.dailymail.co.uk/news/article-2859095/Woman-burqa-lay-wait-Am…

Vierailija
31/46 |
09.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naiset houkuteltiin työn perässä Dubaihin mutta pakotettiin prostituutioon, lopulta onnistuivat pakenemaan.

http://m.gulfnews.com/women-escape-from-forced-life-as-prostitutes-1.26…

Vierailija
32/46 |
09.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Länsimaalaiset huolissaan heihin kohdistuvasta terroriuhasta Abu Dhabissa. Amerikkalaisopettaja puukotettiin ja amerikkalaislääkärin kodin eteen asennettiin pommi.

http://time.com/3618155/abu-dhabi-american-murdered/

Vierailija
33/46 |
09.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Amerikkalainen opettaja puukotettiin Abu Dhabissa ostoskeskuksen wc:ssä.

http://www.dailymail.co.uk/news/article-2859095/Woman-burqa-lay-wait-Am…

Vanha juttu jo, ei liity tapaukseen mitenkään. Tässä taustalla oli siis ihan mielisairaus ja kiihkomielisyys, mistä tekijä sai tuntuvan rangaistuksen.

Vierailija
34/46 |
09.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi helvetissä matkustaisit noihin maihin? Herätkää nyt jo vihdoin vitun idiootit, tajuatteko te että noissa maissa on ORJUUTTA? Siis kirjaimellisesti siellä on orjia töissä. Ja toki muutenkin täysin keskiaikainen meno.

Vierailija
35/46 |
09.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tästä sotkusta selviää helpostikin olemalla heti aidon rehellinen ja sanomalla olevansa kristitty ja sanovansa luopuvansa mieluummin hengestään kuin mukana olevasta Raamatusta. Tämä siis mieluummin kahden kolmen virkailijan läsnäollessa.

Vierailija
36/46 |
09.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä tulin tähän maahan työn perässä. Korkeat palkat, verottomuus ja hyvä palvelukulttuuri ovat saaneet minut ja monet muut pitämään tästä paikasta. Joskus töiden takia pitää matkustaa, ja jos minä en olisi lähtenyt, niin joku kollegoistani olisi. Sille minä en mahda mitään, millaiset lait täällä on, tai millaista kohtelua ihmiset kokevat. Huonoa kohtelua on joka puolella maailmaa, mutta ei se tarkoita, että täällä kohtelu olisi kokoaika mitenkään huonoa. Ne työläiset tulevat rahan perässä, ja ihan oikeasti pärjäävät paremmin kuin kotimaissaan. Moni täällä oleva todella pitää olostaan, eikä haluaisi työskennellä muualla.

Vierailija
37/46 |
09.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun eräs kaveri asuu tuolla Emiraateissa. Ne on nuori pari ja olivat naimisissa kun sinne muuttivat, mutta jutuistaan käy kyllä ilmi, että lakeja tulee maassa noudattaa myös turistien. Moni tuttu on käynyt Dubaissa ja eivät ainakaan he olleet naimisissa, eikä mitään ongelmia ollut. Lisää tietoa löytyy blogista http://yourstrulyannaa.blogspot.ae/

Käytännössä turisteilla kaikki ok, jos pitää matalaa profiilia ja JOS vaan ei joudu mihinkään tekemisiin poliisin tai muiden viranomaisten kanssa vaikkapa tarvitsemalla heidän apuaan. Jälkimmäisessä tapauksessa jo sitten ensin tarkastetaan paperit ja kaiken on oltava kunnossa itsellä, vaikka siis olisi esim. joutunut rikoksen uhriksi. Hyvin pian tilanne muuten kääntyy niin, että ilmoittaja itse on rikollinen.

Miettikää tilanteet ja strategiat etukäteen, jos jotain tulee. Leikkisormus sormessa hämää ehkä hetken jotain, jolla ei ole viranomaisasemaa, mutta tositilanteessa sillä ei tee mitään.

Vierailija
38/46 |
09.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meni jotenkin sotkuksi, mutta tässä uudestaan ja pitkän asuinkokemukseni pohjalta:

Käytännössä aviotta yhdessä elävillä turisteilla kaikki ok, jos pitää matalaa profiilia ja JOS vaan ei joudu mihinkään tekemisiin poliisin tai muiden viranomaisten kanssa vaikkapa tarvitsemalla heidän apuaan. Jälkimmäisessä tapauksessa jo sitten ensin tarkastetaan paperit ja kaiken on oltava kunnossa itsellä, vaikka siis olisi esim. joutunut rikoksen uhriksi. Hyvin pian tilanne muuten kääntyy niin, että ilmoittaja itse on rikollinen.

Miettikää tilanteet ja strategiat etukäteen, jos jotain tulee. Leikkisormus sormessa hämää ehkä hetken jotain, jolla ei ole viranomaisasemaa, mutta tositilanteessa sillä ei tee mitään.

Vierailija
39/46 |
09.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä tulin tähän maahan työn perässä. Korkeat palkat, verottomuus ja hyvä palvelukulttuuri ovat saaneet minut ja monet muut pitämään tästä paikasta. Joskus töiden takia pitää matkustaa, ja jos minä en olisi lähtenyt, niin joku kollegoistani olisi. Sille minä en mahda mitään, millaiset lait täällä on, tai millaista kohtelua ihmiset kokevat. Huonoa kohtelua on joka puolella maailmaa, mutta ei se tarkoita, että täällä kohtelu olisi kokoaika mitenkään huonoa. Ne työläiset tulevat rahan perässä, ja ihan oikeasti pärjäävät paremmin kuin kotimaissaan. Moni täällä oleva todella pitää olostaan, eikä haluaisi työskennellä muualla.

On ihan järjetöntä lukea noita kummasteluja siitä, miten toiset voivat matkustaa tai työskennellä täällä. Jos haluaa tehdä töitä ja edetä urallaan, pitää välillä lähteä Suomesta pois. En lähtisi tuomitsemaan niitä, jotka matkustavat tänne lomalle tai tulevat työn perässä. Maassa on paljon nähtävää ja koettavaa.

Vierailija
40/46 |
09.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli jos joutuu esim. ryöstetyksi, raiskatuksia tai tulee muuta kärhämää, ei parane poliisin lähteä. Jes heti tuonne! Niin tai jos puhelimestasi löytyy tietyntyyppistä videomateriaalia.

Vierailija kirjoitti:

Meni jotenkin sotkuksi, mutta tässä uudestaan ja pitkän asuinkokemukseni pohjalta:

Käytännössä aviotta yhdessä elävillä turisteilla kaikki ok, jos pitää matalaa profiilia ja JOS vaan ei joudu mihinkään tekemisiin poliisin tai muiden viranomaisten kanssa vaikkapa tarvitsemalla heidän apuaan. Jälkimmäisessä tapauksessa jo sitten ensin tarkastetaan paperit ja kaiken on oltava kunnossa itsellä, vaikka siis olisi esim. joutunut rikoksen uhriksi. Hyvin pian tilanne muuten kääntyy niin, että ilmoittaja itse on rikollinen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme kolme