**MarrasKuiset VIIKKOON 12**
[color=pink][size=6]♥[/size][/color] [color=red][size=5]♥[/size][/color] [color=pink][size=6]♥[/size][/color] [color=red][size=5]♥[/size][/color] [color=pink][size=6]♥[/size][/color] [color=red][size=5]♥[/size][/color]
[color=pink][size=6]♥[/size][/color]
[color=DarkOrange2]
eli joskos pinouduttais tällä viikolla yhteen pinoon ?
Kommentit (50)
Sina on jo 4kk ja 6pvää vanha...
Meillä kärsitään oksentelusta, joten kaikki aika menee lähes tulkoon pyykkiä pestessä.
Pikkuhiljaa ollaan aloiteltu kiinteitä. Velliä on kyllä mennyt joreilu kuukausi ja rintamaitokin loppui, kun tyttö täytti 3kk.
Tänään keitin riisipuuroa veteen, jonka notkistin Nan-maidolla, hyvin maistui! Hedelmät ei meillä mene alas, joten taidan aloittaa kasvisten kokeilun bataatista. Perunaa on maistanut kerran...
Juu, ja kokoa meillä on 65cm ja 6930g. Pipo 42cm.
Sina on kääntynyt viikon ajan selältä masulle, muttei jaksa olla kuin hetken siinä ja siten tulee itku.
Mutta nyt flunssainen äiti menee päikkäreille ja haaveilemaan häistä... (toukokuussa rouviinnun :) )
eve ja Sina
Mulla on aitettu vissiin joku apinasuodatin päälle kun yritin eilen kirjoittaa kahteenkin kertaa, mutta viesti ei vaan koskaan tule perille. Niin kuin itsekin huomaatte, näyttäisi keskustelussa olevan enemmän viestejä kuin mitä todellisuudessa on. Katotaan miten tämän käy.
Mitään ihmeitä ei kuulu. Viikon aikana oon ekan kerran onnistuneesti syöttänyt bataattia ja päärynää. Luumu ja porkkana ei kelvannu. Porkkanatahroja en myöskään saa pesussa pois. Tosi ikävä juttu.
Vieläkään ei käännytä, aina on kädet kääntymisen tiellä ja sitten palaa päreet. Muutenkin aikan himskatin temperamentinen tyttö on. Taipuu äiti ennemmin kuin lapsi :))
Sunnuntaina myin vauvasängyn pois kun neiti muutti pinnikseen viikko sitten. Itku tuli. Joku asia jää nyt historiaan, nimittäin lasten teko meikäläisen kohalta. Käytiin sitten maanantaina törsäämässä rahat lastenturvassa. Ostettiin mm. isosiskolle sellainen Britax Hi-Liner istuin. Ihan kivan oloinen.
Meillä on Teutonian Primus Country yhdistelmät vm 2000. Ostettiin uutena esikoiselle. Todella hyvät vaunut. Sitten matkarattaina sellaset Marco Polo sateenvarjorattaat, jotka mun mielestä aika syvältä.
No nyt täytyy rientää. Toivotaan että tämä tallennus onnistuu .)
Kiitos kannustuksesta tuossa kiinteidensyömisasiassa! Ehkä uskaltaudun huomenna taas kokeilemaan pottua.
Vaunugallup: Meillä on esikoiselle aikoinaan käytettyinä ostetut Brio Aluminat (yhdistelmät), vm 2001. Olen ollut niihin tosi tyytyväinen; ovat kestävät ja käytännölliset. Näiden viiden vuoden aikana olen kuskannut niissä ruokakasseja varmaan satoja kiloja yhteensä :D Nyt olisi kuitenkin matkarattaiden hankinta harkinnassa. Eli kehukaahan tai haukkukaa omianne, olisi kiva kuulla kommentteja ja hankintahintoja!
Kiitos nimittäin sinulle, 10kaks, kun olet päivittänyt tällä viikolla listan! Mä lupaan jatkaa ensi viikolla! Kyselen sulta vaikka meilitse, jos tulee ongelmia värien yms kanssa ;) Katsotaan, miltä eka lista näyttää!
Olen tässä ollut myös kursseilla pari iltapäivää plus kotitöitä kertyi viikossa aika kiva määrä... Mä olin siis itsekin yötä sairaalassa (imetin), ja mies tuli aina illaksi päästämään mut kotiin pesulle & vaatteiden vaihdolle. Mutta kyllä arki tästä nyt taas lähtee rullaamaan...
KASVULISTASTA: onko väliä, mikä päivä sitä päivitetään? Ja mun mielestä voi napsia pois ne, jotka eivät ole päivittäneet. Lisätään sitten taas, jos innostuvat uudelleen.
Kyllä RIPULIN tunnistaa... meillä ainakin haisi aivan julmetun kitkerän pahalta. Plus tietysti että oli sellaista liejua ja imeytyi vaippaan.
MARRASPORUKKA on mun mielestä myös tosi mukavaa & leppoista! Toivottavasti kukaan ei täällä pahoita mieltään. Mehän olemme kaikki erilaisia, ja se on vain hyvä! Toinen tykkää imettää, toinen ei - tyyppisistä asioista on ihan älytöntä alkaa vääntää kättä!!! Netissä tarvii kyllä pitää suodatin päällä, vaikka suurin osa on varmasti ihan ok. Löysinhän miehenikin netistä vuonna -99! :))
SOSEISTA & IMETYKSESTÄ: meillä olis tarkoitus aloittaa soseet nyt myös vkonloppuna, kun tulee 4kk täyteen. Olisin kovasti halunnut jatkaa täysimetyksellä, mutta kun tuli tuo sairastaminen & painonlasku, niin neuvolan mukaan nyt olisi hyvä. Onko teillä silti riittänyt maitoa hyvin? Mä tykkään kovasti imettää, ja tunnen pientä haikeutta... Mutta lapsen parasta tietysti ajateltava.
Itse sain vinkin ystävältäni, että peruna kannattaa muussata vain haarukalla. Heillä ainakin maistui myöhemmin kaikenlainen ruoka, kun ei aloitettu liian pehmoisella.
VAUNUISTA; meillä on myös Gessleinit (n.700e) ja olen tykännyt kovasti. Paitsi tänään napsauttaessani jarrua päälle joku muoviosa halkesi ja lensi hankeen. Täytyy selvittää, onko takuuta. Halusin sellaiset vaunut, joita voin ajatella seuraavallekin. Silloin en tajunnut, että vauvakuume voi yllättää, kun toinenkin vielä tarvitsee vaunuja/rattaita... :))) NO, vielä meillä EI tehdä kakkosta.
PEUKUN IMEMISESTÄ: imetäänkö teillä muilla peukaloa? Yritättekö jotenkin estää sitä? Meillä poju unissaankin välillä imee peukkua. Nyt kyllä tuntuu siltä, että imekööt, kunhan on terve :)
Olikohan jotain vielä... No, jatketaan tästä! Huomenna taas neuvolaan punnitukselle. Pitäkää peukkuja, että nousussa on!
Terkuin
Näätä77 & äidinkultapoju 3kk ja 4 pvää
Hitsi kun nuo päivät menee niin vauhdilla, ettei enää ehdi kirjoittelemaankaan tänne..
Meillä on kyllä juu mukava porukka ja kiva lueskella ja kirjoitella tekstiä ;) jatkakaa ;)
Ja tervetuloa uusille !
Meillä mies ollu tämän viikon iltavuorossa, niin päivät menee niin nopsaa ja iltaisin on kaiken maailman menoa. Tänäänkin oltiin kirjastossa runoillassa pojan ja anopin kanssa. Poika käyttäytyi niin hyvin.
Meilllä kans aloitettu maistamiset. Perunaa jo syöty muutama päivä. Mä soseutan perunan sauvasekoittimella. Ja aika paljon on keitinlientä. Huomenna lisään porkkanan. Iltapäivällä hedelmää. Ruusunmarjalla aloitettiin. Ja tuntuu poika tykkäävän. Ainakin suu aukeaa ja älämölö alkaa ku lusikka ei lappaa tavaraa sisään.
Onko kukaan kokeillut bataattia ?
Pitääkö sitä keittää kauan ?
PORKKANATAHROIHIN oon kuullu sellaista, että mikäli mahdollist niin kuivattaa pyykit ulkona auringonvalossa, niin tahrat haalistuu. Ainakin valkoisista vaatteista. Taitaa värilliset haalistua auringosta.
Perunasta mä kans oon kuullu, että menee vetiseksi pakkasessa. Mutta joka toinen päivä kun keittää kasviksia ja säilyttää niitä tosiaan pilttipurkeissa jääkaapissa, niin säilyy. Ja pilttipurkissa mä lämmitän mikrossa.
Meillä ei vieläkään käännytä. Ei aikomustakaan. Sen sijaan sitterissä punnataan istuma-asentoon jo aika hyvällä tuloksella.
Ja päivärytmistä on tullu ihanan säännöllinen. Iltaisin mennään nukkumaan klo 20 ja aamulla herätään klo 7.
Vaunuista; meillä on teutonian mistralit 2004 mallia. Ostettiin huuto.netistä käytettyinä. Maksoi 350e. Ollaan oltu tyytyväisiä. Heittoaisa on tosi hyvä. Meillä ei ajateltu ostaa matkarattaita.
Huomenna on sitten 4kk neuvola, niin taas näkee paljonko poika on kasvanu. Ainakin se syö niin paljon enemmän kuin ennen ;)
Lukiko jouku ilta-lehdestä siitä ku se vauva kuoli ku lääkäri lähetti kotiin ?
Just sillo su tai ma iltana luin tuolta aihe vapaa -palstalta, siellä oli puhetta siitä. Se oli kait se vauvan äidin sisko, joka kirjoitti siellä. Siellä sitä luultiin provoksikin. Ihan kamalaa kun tuollaista sattuu.
Non niin, palaillaan taasen!
-marica
meillä kans jätkä meinaa laittaa peukkua suuhun jatkuvasti. Meillä mies on syöny peukkua pitkälle kouluikään ja tietää kuin vaikea siitä on päästä eroon, joten ollaan yritetty, että peukkua ei söis. Mummut osti sen jääkaappiin laitettavan purulelun, niin sitä se nyt järsii. Mutta kyllä se peukkukin välillä sinne menee, joskus on koko nyrkki suussa ;)
Noh kirjottelen kuitenkin..
VAUNUT: meillä on Emmaljungan Ceroxit, makso Oulun Lastentarvikkeen loppuunmyynnissä jotain mitä en muista... 399? 499?
SOSEET: tänään keittelin bataattia pakkaseen, porkkanaa ajattelin huomenna tehä. Mä keittelen tosiaan ite, lantraan sillä keitinvedellä ja pakastan jääpalarasiassa. Siitä irrotan ja laitan pakastepussiin ja lappu vaan kylkeen että mitä paloja pussissa on. Ei mee paljoa hukkaan kun alkuun vaan lusikallisia maistellaan. Annoin maistaa bataattisosetta ja kyllä oli ilme =D Ei vissiin kummosta herkkua =D Mä syön ite niitä kaupan soseita, joten oon säilöny lasipurkit talteen ja myöhemmin pakastan niissä reilumpia annoksia. Musta soseen teko ei oo suuri vaiva kun tosiaan kerralla keittää koko kattilallisen josta sitten riittää kauan.
MAIDOSTA: olen maistanut omaa maitoani. HYI KUN ON PAHAA! Oikeasti. Samaan aikaan sekä sokerista että suolaista, ei todellakaan tuu mitään mielleyhtymää lehmänmaitoon!!! Jos joku miettii että raaskiiko Jekovitia antaa suoraan suuhun sen järkyn maun takia, voin lohduttaa ettei sen maku paljoa äidinmaidosta poikkea...
TERVETULOA KAIKKI UUDET JOUKKOON MUKAAN =)))) Kyllä meitä tänne mahtuu =) Musta marraksissa on ollu tosi hienoa se että erilaiset ihmiset hyväksytään. Asioista ollaan toki eri mieltä mikä on ihan luonnollista kun tämmönen ihmisjoukko on kasassa, kunhan ei vaan henkilökohtaisuuksia aleta haukkumaan niin hyvin menee =)
Jotain muutakin oli vaan empäs muista mitä...
PORKKANATAHRAT: niiden ei kannata antaa kuivaa tai tahra voipi olla toooodeeella hankala! Eli suojaa ettei tahroja tulis, jos ja kun kuitenkin tulee niin sitten huuhtelu, tahranpoistoainetta ja mieluusti likoon oottamaan pesua. Sappisaippuaa on kehuttu että ois toimiva ja sehän on ihan luonnontuote ettei ees mikään kemikaali. Auringonvaloon sitten kesällä ulos niin se haalistaa loput tahrat.
Meillä lutkutti poika peukaloaan ihan antaumuksella vielä pari viikkoa takaperin mutta nyt on vihdoinkin oppinut syömään tuttia peukun sijaan. Sen myötä myöskin nukuttaminen muuttui paljon helpommaksi, ei olla jouduttu vähään aikaan turvautumaan edes hiustenkuivaajaan. ;-) Nykyään nukuttaminen menee hienosti niin että väsynyt poika sänkyyn, uniriepu kainaloon, tutti suuhun ja soittorasia soimaan ja sieltä se uni tulee ennemmin tai myöhemmin. Parasta on että nukkumaan päästään ilman sen suurempia itkuja tai kitinöitä.
Päivisin syö kyllä sormiaan ja nyrkkiään heti kun silmä välttää. Annan silloin yleensä purulelun, helistimen tai jonkin muun lelun pojan käteen niin unohtuu se nyrkin nakertaminen ainakin vähäksi aikaa. Kädet kun ovat välillä ihan kuivat ja punaiset.
Peukun ja nyrkin syömisestä bataattiin. Anoppi kiikutti meille pari päivää sitten yli kilon painoisen bataatin (älkää edes kysykö miksi ;-) joten sitä olisi tarkoitus maistattaa pojalla viikonloppuna. Oon itsekin miettinyt kauanko sitä pitää kypsentää kun se yksittäinen bataatti täyttää koko kattilan. :-) Nooh, tarvii vaan tökkiä haarukalla välillä niin eiköhän se siitä selviä.
Kittykatti: Kiva kun olet koemaistanut rintamaitoa puolestani. Noiden sun " kehujen" jälkeen en taida vaivautua itse maistelemaan. ;-P
Jaahans, nyt olisi taas edessä yksi näistä elämän suurista päätöksistä. Meniskös sitä pesemään hampaat ja nukkumaan vai syömään vielä vaniljajäätelöä ja pipareita... :-)
[color=blue] agifan: ripulikakka on semmoista mikä imeytyy vaippaan, eli on melkein kuin pissaa. Eiköhän sen erota. Kannattaa silti seurata, kerta on noin tavallisesta muuttunut.
Teijän vaunut on varmaankin Orat. Niitä valmistettiin ainakin 90-luvulla Suomessa.
[color=green] PORKKANATAHRAT: meillä ei ainakaan ole lähtenyt täydellisesti tahrat. Yhdetkin bodyt pesin 3kertaa. Ensin 40 asteessa, sitten 60asteessa. Ei irronnu tahrat.
Sen jälkeen käsittelin Ta Bort:illa (annoin vaikuttaa 1h) ja sitten 40-pikapesu. Sitten olikin jo vähän erinäköistä.
Meillä on n.3vuotta vanha kone, eli ei siitäkään pitäisi niin olla kiinni,vai?
Nyt tein sitten semmoisen kompromissin että. Porkkana tahrat huuhtelen heti pois ja pukluliinat laitan ämpäriin likomaan.
En ollut muuten montaa päivää antanut vaatteiden olla, pesin 40asteessa samana päivänä.
Kummallista :)
10kaks, jälleen kerran