Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

**MarrasKuiset VIIKKOON 12**

20.03.2006 |

[color=pink][size=6]♥[/size][/color] [color=red][size=5]♥[/size][/color] [color=pink][size=6]♥[/size][/color] [color=red][size=5]♥[/size][/color] [color=pink][size=6]♥[/size][/color] [color=red][size=5]♥[/size][/color]

[color=pink][size=6]♥[/size][/color]

[color=DarkOrange2]

eli joskos pinouduttais tällä viikolla yhteen pinoon ?

Kommentit (50)

Vierailija
21/50 |
21.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taustailtu ollaan, mutta lapsukaiset ovat pitäneet sen verran kiireisenä, ettei ole kirjoitustoimiin asti päästy.

Meillä siis on marraskuussa syntynyt poika ja hänellä isoveli 09/04 ikäeroa heillä siis 1 v 2kk- tämä tietää että äiti on kovinkin kiireinen tällä hetkellä. Nämä hetket kun molemmat nukkuvat ovat päivän voimalähde.

Meillä mennään edelleen täysimetyksellä ja viel olis näin tarkoitus jatkaakin. Ehkä joskun 5kk iässä sitten aloittelemme. Meidän reisana vain on ollut korvatulehduskierre. ELi eka alkoi 2kk iässä ja se on sitten jatkunut tähän päivään asti. Ollaan käyty nyt joka viikko korvalääkärissä tarkistuksella mutta toisessa korvassa sitä ei saada millään pois. Tämän viikon perjantaina lääkäri ehdotti et puhkaistaan jos ei ole parantunut. Olenkin tässä kahden vaiheilla mitä tehdä. Olen jo kovasti kysellyt olisiko mahdollista laittaa putket kun niiden avulla saatiin esikoinen kuntoon. Mutta lääkäri on sitä mieltä ettei näin pienelle voi laittaa. Toisaalta on musta niin väärin et poika on syönyt puolet elämästään antipioottia ja kaiken huipuksi tämä ei ole auttanut.

Olenkin tässä metsästämässä vielä toisen lääkärin mielipidettä ennen perjantaita...no onneksi tulehdus ei ole niin paha että vaikuttais yöuniin tai et olis muuten itkuinen. Surkuttaa vain pienen puolesta.

Mukavaa kevätpäivää marrasmammoille!

Tuikku + lapsoset

Vierailija
22/50 |
21.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensiksi tervetuloa Tuikku, kiva kun saadaan uusia mukaan.

Mun mielestä ei ole väärin poistaa kasvupinosta niitä, jotka eivät päivittele tietojaan. Piankos sieltä pudonnut taas mukaan pääsee halutessaan, odottaa vaan seuraavaa päivitystä.Eikös vaan?

Äitykälle tsemppiä allergisen lapsen kanssa, toivottavasti myöhemmin alkaa ruoat sopia paremmin. Kyllä siinä tosiaan joutuu miettimään, että miten saa vaihtelua sapuskoihin. (Täällä palstalla tosiaan on paljon fanaattisia ja kärkevästi kirjoittelevia ihmisiä, jotka ajavat omia näkemyksiään miettimättä, että on muitakin tapoja tehdä asioita, kuin heidän oma.)

Hmm, mitäs muuta.. juu tuuli on kova ja kylmä tääläkin, mutta hyvin näyttää uni ulkona maistuvan tytölle. Meidän pitäis mennä huomenna avoimeen päiväkotiin vähän ihmisten ilmoille. Ei olla vielä siellä käyty ennen. Saa nähdä viihdytäänkö.

Tyttö nukkui viimeyön huonosti, jouduin ottamaan viereeni yöllä, kun vaan huusi sängyssään. Heti kun pääsi äidin kainaloon niin tuli uni. Tänään syödään taas perunaa, kunhan herää päikyiltä. Mun mielestä tyttö ei puklaile enää niin paljoa, kun saa pottuakin. Teettekös/aiotteko väsätä itse soseet vai syötellä valmiita? Meillä varmaan tullaan syömään sekä-että.

Taas kotihommat odottais tekijää ja mua ei huvita...plääh.. huomiseen!

Vilma ja typy.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/50 |
21.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siivota pitäisi kun neiti nukkuu, mutta en ole vielä saanut mitään aikaan. Ei vaan jaksaisi aloittaa. Meillä mennään ihan täysimetyksellä yhä ja toivottavasti jatkossakin vielä aina sinne puolivuotiaaksi saakka. Hyvin tyttö nukkuu yöt pelkän maidon voimalla. Viime yönä neiti nukkui heräämättä välillä syömään 9 tuntia ja useimmiten vain tunnin vähemmän. Ei tuota helpompaa lasta voi varmasti ollakaan... Itse asiassa minä en edes tiedä yövalvomisista mitään.

Tyttö on osannut kääntyä selältä mahalleen noin kolme viikkoa ja yrittää kovasti kääntyä toisinkin päin, mutta se ei vielä onnistu kuin vahingossa. Tuntuu että neiti yrittää ryömiäkin. Eteenpäin meneminen ei vaan ota onnistuakseen ja hirveällä ähkinällä noin vartissa tyttö pyörähtää ehkä täyden kierroksen lattialla kuin kellon viisari. Tuntuu että tuo lapsi on päivä päivältä isompi ja osaa vaikka mitä uutta. Todella äkkiä aika menee.

Kirjan kuvia tyttö tykkää katella paljon ja leluista kiinnostaa kaikki mikä kädessä pysyy. Peilikuvaansa neiti tuntuu ihmettelevän välillä suu pyöreänä ja välillä sille peilin vauvalle nauretaankin. Kutittaminen tai hypittäminen on ihan varma konsti saada tyttö nauramaan ja hyväntuulinenhan tuo on suurimman osan ajasta muutenkin. Mutta tarvittaessa kyllä osoitetaan selvästi jos joku harmittaa. Eilen neiti kiukustui hirveästi, kun ei saanut otettua kirjan kuvaa käteensä. Yritti siis ottaa sen kuvan kirjasta ei kirjan sivua ja kun se ei tietenkään onnistunut, niin kiukkuhan siitä tuli. Ilkeä äiti kun ei pienelle anna mitä toinen tahtoo... :)

Ei kai se auta muuta kuin alkaa siivota.

-agifan ja Isla 3 kk 3 vk-

Vierailija
24/50 |
21.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taisin saada pojan juuri nukkumaan ja sen kunniaksi säntäsin luonnollisesti koneelle. ;-) Veikkaan kyllä että poika nukkuu tapansa mukaan tasan puoli tuntia ja herää sitten vielä kukkumaan. Vaunulenkeilläkin herää lähes aina puolen tunnin kuluttua nukahtamisesta, pari kertaa rääkäisee protesteja " kuka mut oikein herätti" ja sitten nukahtaa uudelleen. Sisällä päikkärit on melkein poikkeuksetta tasan puoli tuntia. Kellosta pystyy aina katsomaan milloin poika herää, kätevää.

Sitten uteluita ja kommentteja...

Nillanalle: Mites teidän neitokaiselle maistui pottu? Meillähän oli ensimmäiset perunan maistelusessiot aikamoista yökkimistä, onneksi ei enää.

Äitykkä: Voin vaan kuvitella miten hermoja raastavia nuo teidän pojan allergiat on, mä kun oon ollut välillä ihan ahdistuksissa meidän pojan atooppisesta ihosta mikä on sentään paljon helpompi juttu kuin nuo ruoka-aineallergiat. Koitahan jaksaa ja koita lohduttautua vaikka sillä että nuo allergiat yleensä helpottaa / katoaa lapsen ikääntymisen myötä. Ja toisten arvostelut kannattaa jättää omaan arvoonsa. Aivan varmasti haluat lapsellesi vain parasta, tuntuu ihan hölmölle jos joku jotain muuta ajattelee tai väittää. Eli se suodatin on hyvä olla olemassa näillä palstoilla. :-)

Appelsiinie: Tässä ilmoittautuu myös yksi vaunuihin kurkkija! :-) Kyllä mun tulee edelleen ravattua parvekkeella katsomassa onko kaikki hyvin tai jos nyt en vaunuihin saakka kurki niin ainakin käyn ovella kuulostelemassa onko hiljaista. Itkuhälytintä meillä ei ole ja vaikka oliskin, luulen että kävisin silti kurkkimassa. ;-) Tänään poika ei nukkunutkaan partsilla kun mä sain navakasta tuulesta huolimatta hillittömän ulkoiluinspiksen ja reippailin vaunujen kanssa kolmisen tuntia. Naama punotti aika mukavasti lenkin jälkeen. :-)

Vilma: Meillä on toistaiseksi maisteltu kaupan soseita (pelkän perunan sentään keittelin ja soseutin itse :-) ja veikkaan että kaupan soseilla mennäänkin vielä jonnin aikaa. Sitten kun poika alkaa syömään reippaampia määriä, olisi tarkoitus alkaa itse kokkailemaan. Saapa vaan nähdä kelpaako pojalle sitten enää äidin keitokset kun on tottunut piltteihin. Noh, murehdin sitä sitten aikanaan... :-)

Agifan: Kuulosti kovin tutulta tuo että kirjoista pitäisi saada kuvat käteen, oikein nauratti kun luin juttuasi. :-) Meillä poika yrittää myös repiä omaa peilikuvaansa peilistä, samoin Nalle Puhia julisteesta jne. Sitten kun nuo jutut ei luonnistu, revitään kostoksi äidin hiuksia, nenää ja huulia. Hiuksia mulla lähtee nykyään muutenkin ihan kauheasti päästä joten eipä oo pojalla kohta enää revittävää. Paitsi ehkä peruukki. ;-)

Vierailija
25/50 |
21.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=blue] täällä taas :)

Olipa mukavasti tullu viestejä, hyvä hyvä! Huomenna varmaan täytyy laittaa uusi pino, kun näin aktiivisiks rupesimme.

JA tervetuloa tuikulle (muistinkohan oikein, mutta tietänette ketä tarkoitan)

En ole aiemmin afgin, kamalan vaikea näitä näköjään muistaa näitä nimimerkkejä, sinunkaan kirjoituksia nähnyt.

Eli tänne vaan, meidän joukkoomme mahtuu :)

Kyllä täällä tarttee juu olla se suodatin päällä, kun lueskelee juttuja. Terveydenhoitaja sanoi ensimmäisillä äitiysneuvola käynneillä että täällä ei sitten saa käydä. Tai ainakin jos käy niin ei ota tosissaan puheita täällä.

Yritetään pitää meijän pinot siis puhtaina näistä. Mielipiteet ovat salittuja joka suuntaan. Mutta mutta.. ei jyrätä toisiamme!

Puklailu on meilläkin vähentynyt huomattavasti. Ennen saattoi tunnissa mennät kolmet vaatteet vaihtoon puklailun takia. Se oli siis todella runsasta ennen.

mutta jatkanpa tv:n katselua!

10kaks ja Jere 3kk3vk

Vierailija
26/50 |
21.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=blue] piti tuohon sose-hommaan vastailla.

Hamstrattiin eurosparista tänään soseita (ne kymmenen mitä siellä vielä oli) ja suunnitelmissa on käydä pääkaupunki-seudun halvemmissa kaupoissa ostoksilla. Mutta tästä huolimatta menemme sekoituiksella :) Eli, omatekemiä ja kaupan valmiita!

kyllä mun piti johonkin muuhunkin vastata.. nyt en vain muista!

Hellurei!

auringonkukka: tänne myös tuota liikuntainspiraatiota!!

Vierailija
27/50 |
21.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos teille kannustavista kommenteista vauvan allergioiden suhteen. en koe tätä vielä hirveän raskaaksi, koska tiedän että näillä eväillä pärjätään vallan hyvin! Mutta kyllä tuo tulevaisuus vähän hirvittää..No katsellaan miten meidän käy!

Tervetuloa munkin puolesta uusille tänne pinoilemaan!

Nyt mä taidan lähtee nukkumaan..Toi kello kulkee niin pirun nopeesti kun tähän koneelle istahtaa..No mut palataanhan taas asiaan!!

Vierailija
28/50 |
21.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä aloitettiin tänään soseiden maistelu! perunaa maiskutettiin niin, että oli paidat ja kaikki ihan soosissa :) Onni kiljui, nauroi, huusi, maiskutti ja yökkäili. Aika temperamenttinen poika. Soseilun jälkeen lohdutustissiteltiin.

VAUVAUINNISTA: Onni tykkää kanssa hurjasti. Viimeksi sukellettiin ekaa kertaa ja poika ei ollut moksiskaan. Ohjaaja sukellutti ja sitten kun oli aika vanhempien itse sukelluttaa, meillä meni pupu pöksyyn. Ensin iskä kokeili ja aina kun olisi pitänyt panna vauvan pää veden alle, hän lopetti. Minä siinä sitten rehvakkaasti, että etkö sä uskalla.. Sitten yritin itse sukelluttaa ja jokin tosiaan pisti vastaan niin voimakkaasti, etten pystynyt siihen itsekään. No, ehkä se ajan kanssa. Hassua kun 4 kk innoissaan ja porukoilla loppuu uskallus. Tuntuu jotenkin hurjalta ajatukselta painaa oman vauvan pää veden alle.

TÄYDELLISISTÄ ÄIDEISTÄ: Niitä löytyy tosiaan.. Uskon, että näillä ihmisillä on jokin itsetunto-ongelma, jota he hoitavat haukkumalla muita ihmisiä huonoiksi vanhemmiksi virtuaalisesti. Eihän kukaan terve ihminen arvioi tuntemattoman ihmisen kykyjä aitinä sen perusteella, että täysimettääkö hän, käyttääkö hän kestovaippoja, onko hän synnyttänyt alakautta tai käyttääkö hänen leikki-ikäiset lapsensa Reima teck-haalareita.

Meillä kanssa kääntyillään innokkaasti ja ryömitäänkin jo. Ryömimisen keksi pari päivää sitten. Kerää jalkansa mahallaan maatessaan pyllyn alle ja sitten työntää itseään eteen päin. Toisinaan repii käsillä itseään eteen päin, mutta suurimmaksi osaksi käden ovat vartalon myötäisesti ja naama laahaa maanmyötaisesti. Hauska näky kun pörrää sängyllä.

Oon aika väsynyt. Mulla on iso tentti perjantaina. 5 ov. Oon nostanut opintotukia ja nyt on tehtävä 15 ov kevään aikana. Aika duuni, mutta sisulla siitä selviää ja eihän mulla ole valittamista, kun meillä nukutaan yöt läpeensä!

Noema ja Onni kaksi päivää vajaa 4kk

Vierailija
29/50 |
22.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hetken jo mietin, et mikäs viikonpäivä tänään onkaan kun tahtoo nämä päivät mennä välillä sekaisin. Ei oo juuri eroa onko arki vai viikonloppu, paitsi ettei mies oo viikonloppuna töissä.

Täytyy kans kommentoida, et musta on kans kiva tämä meidän marraskuisten poppoo. Hyvä fiilinki on aina pinoissa, mielipiteet sallitaan mut ei jyrätä niillä toisten yli niinkuin joku kirjoittikin. Usein tuntuu et päinastoin täällä ihmiset kannustaa ja tsemppaa toisiaan. Hyvä hyvä! :) Tervetuloa mukaan kaikki uudemmat kirjoittelijat!

Mulla olisi kysyttävää kiinteitten antamisesta. Me ei olla vielä soseita annettu, mutta nyt on niiden aloitus harkinnassa kun epäillään refluksivaivaa. Eli tuhat ja yksi kysymystä: ootteko ostaneet kaupan soseita vai tehneet ite? Miten ootte esim. perunasta tehneet itse sosetta? Laitatteko maitoa sekaan vai miten? Entäs kun ekat annokset aloitellaan teelusikallisesta jne...ei kai niin pientä määrää oo järkee muussata, eli ootteko tehnyt enemmän kerralla ja sit pakastanut? Missä pusseissa/rasioissa tms. ois helppo pakastaa? Miten sulatetaan, vesihauteessa niinkuin maitokin vai miten? Entäs kaupan piltit yms. voiko niitäkin pakastaa? kun ei kai se jääkaapissa säily avattuna niin kauaa jos vain teelusikan/pari aluksi päivässä antaa?

tässä nyt alkuun mitä tuli mieleen =)

t. Gerda

Vierailija
30/50 |
22.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=blue] soseilut näyttää olevan meillä monella ajankohtainen homma.

Olin ihan varma että meijän poju " saa syödä yksinään" soseita vielä kauan.

Oliskohan näistä Gerdalle apua:

Luin jostain että pelkän perunan pakastaminen tekee siitä sitkoista tms. En ole itse pakastanut, meillä poju syö sen verta paljon.

Jostain taas lukeneena että jääpalapussit vois olla hyvä pakastamiseen tai sitten semmoinen muovinen jääpala juttu. Siinä olisi ainakin pieniä annoksi helposti saatavilla.

Kahdesta keskikokoisesta perunasta riittää 4 syöntikertaa. Niistä tulee suunnilleen kaksi pilttipurkillista.

Ite kuorin potut ensin ja sitten keitän. Jauhoset perunat on ollu parhaita! Muussaantuu helposti ja menee sileäksi. Muussaan ensin haarukalla potun, sitten semmoisen siivilän läpi muutaman kerran. Näiden jälkeen lisään tuttelia sopivaksi katsomani määrän. Olen tehnyt aika löysää " perunamuusia" .

Kerran laitoin lisänä porkkanaa, se ei vain mennyt kovin sileäksi.

Justiin tuli postissa Nestlen mainos. Niillä näkyy olevan pelkkää maissia.

Maissivellikin on ihan kiva ollut.

Porkkanaa&perunaa on Piltillä. Sitä kulutetaan meillä paljon. Nyt ostin Nestlen kasviksia (maissia, perunaa, porkkanaa). Uskalsin ostaa tämän sekoituksen, koska noita kaikkia on jo totuteltu.

Omenaa ja mangoakin kokeilin.

Pitäydymme vielä jonkin aikaa silti pelkillä kasviksilla. (Äiti syö ne hedelmä soseet, nam!)

Noista kaupan soseiden pakastamisesta en kyllä osaa sanoa.

Sitten päivän muihin aiheisiin.

No, niitä nyt ei kovin paljon ole. Jere on alkanut tylsistymään jos joutuu olemaan yksin.

Meillä saa myös takuuvarmat naurut a) katselemalla pelistä yhdessä pojan kanssa b) hyppyyttämällä c) isi tulee kotiin.

Jatketaan taas, Jere nukkuu ulkona niin äiti surffailee netissä :)

10kaks ja Jere 4pvä vajaa 4kk

Vierailija
31/50 |
22.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

No niin, siis tällä palstalla on harvinaisen mukava käydä, ei mollata ja täydelliset mammatkaan eivät ole tänne pesiytyneet. Eli siis jatketaan samaan malliin!

Gerda: meillä ei vielä kiinteät ajankohtaisia, mutta perunan soseuttamisesta olen korvantaa seuraavan vinkin laittanut. Eli keitetään suolattomassa vedessä. Muusataan haarukalla siivilän läpi ja jatketaan keitinliemellä (liemessä vitamiinit? kun kuorittu peruna keitetään) ja pakastetaan jääpalarasiassa. Sulatetaan sitten tarpeellinen määrä kuutioita lautasella mikrossa ja korvikkeella tai tissimammalla löysennetään sopivaksi. Pakastettaessa peruna menee kuulema kokkareiseksi, mutta voipi muusata uudestaan. Sain neuvolasta nestle bonan opaskirjasen jossa on hyviä vinkkejä samoin kuin äitiyspakkauksessa ollut imeväisikäisen rouka kirjanen. Niinnsä on soseohjeita ja muuta tietoa. Niin ja siten kun peruna on jäätynyt pakkasessa, voipi siirtää vaikka minigrip pusseihin odottamaan käyttöä.

Itse meinaan olla niin reipas, että värkkään soseet itse, mutta aika näyttää...

Hankalaa tämä neiti sylissa kirjottaminen, palailen kun tytsi menee unille!

Hertta ja Anni 4,5kk

Vierailija
32/50 |
22.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=blue] hertta05:

Enpä ajatellutkaan että ne vitamiinit jää siihen keitinveteen. Kiitos, taas vähän viisaampi. Kuorineen keitettäessä ne kait sitten pysyy perunassa, enpä tiedä.

Päivitän muuten tuon kasvupinon (eipä tässä muutakaan tekemistä ole, tai no.. on mutta .. :)

Vierailija
33/50 |
22.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=coral] tulipa sitten yksi välilyönti liikaa tuonne päivitykseen.

Agifan: asia on korjattu mutta en viitsi laittaa uutta listaa samantien.

Näätä77: toimitan sulle tuon uuden päivityksen s-postiin. Se on kohta ihan täynnä mun laittamista päivityksistä :DD

Vierailija
34/50 |
22.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään käytiin ensimmäistä kertaa perhekerhossa, ihan kiva reissu. Neitiä ei vielä kauheasti muut lapset kiinnostaneet, mutta jahka muutama kuukausi kuluu, niin varmaan ihan mukava tavata muita vauvakavereita.

Auringonkukka05 (menikö oikein..?): Kiitos kysymästä, eka maistelu meni ihan ok. Tosin laimensin perunamössöä äidinmaidolla aika paljon, ettei olisi niin suuri järkytys tuo eka kerta :) Hieman oli epäuskoinen ilme tytöllä, kun lusikkaa tarjosin suuhun. MUTTA...ilta menikin itkua vääntäen! En muuta syytä keksi, kuin että perunasta olisi tullut vatsanväänteitä, kun niin kitisi tyttö koko illan ja nukkumaan menokin siirtyi melkein kahdella tunnilla (ei osannut rauhoittua). Että en tiedä, uskallanko tänään kokeillakaan, vai pitäisikö pitää vähän taukoa.

Noema: Se sukelluksiin laittaminen tuntuu tosiaan aika hurjalta!No, ehkäpä tässä harjaannutaan itse kukin..

Vierailija
35/50 |
22.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

nillanalle: Meijän poju sai myös kamalat itku-huuto-mahanvääntö huudot ensimmäisistä lusikallisista. Seuraavana päivänä urhoollisesti annoin lisää, ja eipä enää tullutkaan niin pahoja huutoja. Muutaman päivän jälkeen pottu maistua erittäin hyvin!

Annoin annokset aina aamupäivällä 10-11 aikaan.

Mutta kannattaa pitää taukoa jos itestä siltä tuntuu.

[color=red] tyhjanpäiväistä galluppia pukkaa:

Millaiset vaunut teillä on? Paljonko maksoivat, mistä? [/color]

Meillä on Jovi Airit, 399,- vauvatar.net (babyshop.fi nykyään)

Olen tykännyt kaikesta paitsi huonosta kuomusta.

10kaks

Vierailija
36/50 |
22.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon muussannu perunan haarukalla, en pistäny siivilän läpi. Ja siihen rintamaitoa niin maistuu tutulle. On kyl aika huvittava homma, kun keittää ja muussaa potun ja lypsää maitoo, sitten syöttää teelusikallisen, joka sekin on rinnuksilla.. Kun mäkään en oo viitsiny perunaa pakastaa. Porkkanaa laitoin niihin jääpalakuutioihin pakkaseen, mutta ensi viikolla aloitetaan ne. Tänään annoin teelusikallisen maissi-perunasosetta ja ihan raakana, kun en jaksanu lypsää siihen maitoa. Korvikkeet tyttö sylkee pois niin ei sitä kannata soseeseen tuhlata. ihan sama sitten jos antaa raakana. Mun mielestä muuten toi maissi-perunasose maistu järkylle. Hyh.. Kyllä meinaan pakastaa kaupan soseita, muuten menee kovasti hukkaan.

Te, jotka annatte jo porkkanaa niin lähteekös se pesukoneessa vaatteista? Ei oo kiva, jos kaikissa paidoissa rinnukset porkkanassa. Kun ruokalappukaan ei kaikkeen pysty..

Me oltiin tänään avoimessa päiväkodissa, kun siellä on lauluhetki keskiviikkoisin. Meidän typy katseli lauluhetken vetäjätätiä herkeämättä, nyrkki suussa. Ihan mukavaa (lähinnä nyt vielä äidin mielestä) käydä jossain. Sinne päikkyyn tulee valokuvaajakin ja aion viedä tytön kuvattavaksi niin saadaan jo tarrakuvat pienestä :)

Sitten tultiin kotiin päikystä niin tyttö alkoi varsinaisen shown; kääntyi selältä mahalle noin 15 kertaa. Siis aikaisemmin kaksi kertaa kääntynyt, mut tänään hokas asian kunnolla. Ihanaa, kun melkein joka päivä tulee uusia ääniä ja taitoja kehiin.

Täytyy mennä syömään.

Vilma

Vierailija
37/50 |
22.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Gessleinit meillä ja maksoin niistä 700e. Tosi tyytyväisiä ollaan ja ovat kovassa käytössä. Matkarattaita emme hanki näillänäkymin.

Vierailija
38/50 |
22.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täältä saa kyllä arvokkaita vinkkejä, kiitoksia kaikille jotka jaksaa kirjoitella! En esimerkiksi itse tajunnut soseuttaa perunaa siivilän läpi, soseutin vaan haarukalla äidinmaidon sekaan. Siivilän läpi kun olisi vielä survonut niin veikkaan että pojan kakomiset olisi jääneet vähemmälle. Noh, oppia ikä kaikki. :-)

Oon itsekin miettinyt pitäisikö soseita pakastaa mutta oon ainakin toistaiseksi ollut liian laiska siihen hommaan. Oon sitten itse syönyt pojalta jääneet piltit ettei vaan menisi mitään hukkaan. En ole kuitenkaan Laihialta kotoisin. ;-) Pelkkä maissisose oli kylläkin niin pahaa että siitä meni jämät viemäristä alas, mutta maissi-perunasta ja peruna-kukkakaalista jopa vähän tykkäsin. :-)

Äidinmaitoperunaa en ole uskaltanut edes maistaa saati sitten että olisin syönyt pojan jämiä. En tiedä mikä siinä on kun se oma rintamaito niin " pelottaa" . Raskaana ollessa vielä mietin että tottahan mä sitä sitten maistan, mutta ei vaan pysty vaikka utelias olisinkin. Onko joku muu rohkaistunut maistamaan omaa maitoaan? Miltä maistui? (onpahan taas kiva kysymys ;-)

Nillanalle: Meilläkin tuli jonkin verran kitinöitä sinä iltana kun ekan kerran pottua maisteltiin mutta nyt nuo soseet ei tunnu enää pojan vatsaa ärsyttävän. Aloitat vaan maltillisilla annoksilla ja kasvatat määrää pikkuhiljaa niin vauvan maha ehtii tottua. Kyllä se siitä. :-)

Vaunugalluppiin: Meillä on käytettynä ostetut Teutonian yhdistelmät, löytyi täältä vauvalehden osta & myy-palstalta ja maksettiin niistä 260¿. Oon ollut aivan järjettömän tyytyväinen noihin vaunuihin, niissä on sellainen kätevä kurkistusluukku kuomussa ja kuomun saa vedettyä ihan alas asti tuulen suojaksi, ei tarvi käyttää harsoja tms. Enkä muutenkaan keksi mitään valittamista, pyörät rullaa hyvin lumessakin ja vaunut on sirot ja kevyet.

Vierailija
39/50 |
22.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olihan muuten kirjotusvirheitä edellisessä viesitissä. Sen siitä saa kun yhdellä kädellä kirjottaa laps sylissä!

Ottihan kuulkaas taas viikonloppuna päähän kun käytiin neitin mummolassa niin anoppi oli kokoajan neuvomassa tytön hoidossa. Neitille kun sormet maistuu niin heti oli muka nälkä. Kun sanoin ettei ole on just syönyt. Niin johan alko utelut että moneltako, eikö ollut nukkumassa kun tänne lähitte. Ja sitten jatkoo, kerrankin olin neitille mekon päälle laittanut ja puolipotkarit alle, niin sitten arvosteltiin sitä, kun ei ole jaloilla kuin yks kerros... olis siis pitänyt olla kahdet potkarit päällekkäin!!! Ja kun tuli väsy (jonka myös minä huomasin) niin siihenkin piti opastaa että nyt on väsy, syömään ja nukkumaan. Ja sitten mies ihmettelee kun olen kiree kuin viulunkieli kun kotiin lähetään. Haluu varmaan vaan autaa ja sanon turhankin kärkevästi ite takas mutta minkäs teet!

Vaunugallup: meillä on Boran yhdistelmät maksovat alle 300 egee tarjouksesta. Tyytyväinen olen muuten, paitsi vievät julmetusti tilaa autossa ja työntöaisan korkeudensäätö on ihan syvältä. Sen kun joutuu kääntämään ääriasentoon kun vaunut lastaa autoon, että ylipäänsä mahtuvat, niin sitten jumittaa, eikä aisaa saa lukittua. Tarpeeks kun takoo niin johan toimii :)

10kaks: niin siis en muista oliko just vitamiinit vai mitä siitä perunasta liukes keitinliemeen kun ilman kuoria keittää, niin sen takia keitinliemi kannatti hyödyntää. Ja tokihan kuorineen keitetyn perunan ravinteet pysyy perunassa...

Nyt neiti kutsuu!

T: Hertta kera Annin 4,5kk

Vierailija
40/50 |
22.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

10kaks: En minä montaa kertaa ole vielä tänne kirjoitellutkaan, joten ei ihme jos ei nimimerkki ole tuttu. Tunnustaudun enemmän taustalta teidän muiden juttuja lukevaksi. Syytä kyllä lienee myös vähän tuossa tytössä, kun jotenkin se aavistaa aina koska äiti meinaa hengähtää hetken ja käydä vähän nettailemassa :) Saas nähdä kuinka kauan neiti tällä kertaa nukkuu kun tänne taas ajauduin..

vaunugalluppiin: vaunut on tutulta käytettyinä ostetut yhdistelmävaunut. Maksoin kai 20 euroa niistä. Merkistä en itseasiassa ole varma, kun lapusta saa selvän vain made in finland kohdasta. Ihan toimivat ja todella hyväkuntoiset (säilytetty sisällä ja pidetty hyvin) vaikka valmistusvuosi on 90-luvun puolella, ehkä uudet pyörät voisi ostaa, mutta ihan hyvin nuo ovat liikkuneet kelillä kuin kelillä.

Meillä viime yö oli aika lailla levoton, kun yön aikana jouduin vaihtamaan neidille kaksi kertaa vaatteet ja kerran lakanan. Eipä vaippa oikein pitänyt ja kakkaa oli sitten enemmän ja vähemmän joka paikassa. Tunnistaako ripulin varmasti jos se sellaista olisi? Ei tuo kakka mitenkään löysempää kuin yleensä ollut eikä oudon väristä eikä hajuistakaan, mutta kun sitä tuli niin paljon! Yleensä tyttö on kakannut ehkä joka kolmas päivä, mutta eilen ja siis yölläkin tavaraa tuli monta kertaa ja hirmuisia määriä.

On tosi mukava lukea teidän kaikkien juttuja mitä muut suurinpiirtein samanikäiset touhuilevat. Monta juttua mitä olen vähän ihmetellyt on selvinnyt ihan vain lukemalla näitä keskusteluja. Mutta toki oman järjen käyttö on sallittu ja jopa suotavaa ettei nyt ihan mitä vaan internetistä luettua usko ainoana oikeana asiana.

Mutta ei nyt sitten tällä kerralla enempää.

-agifan-