Mistä merkeistä olet huomannut puolisosi aikovan erota sinusta?
Siis ne merkit ,ettei enää halua olla kanssasi mutta esittää vielä muuta. en oikein ota tuosta miehestä enää selkoa ja haluaisin kuulla kokemuksia.
Kommentit (28)
Ei ilmoitellut menemisistään, tai mihin aikaan on tulossa. Monet kerrat tein ruokaa turhaan odottamaan.
Avovaimo alkoi etsimään itseään. Kaikki oli elämässä huonosti. Lapsuuden traumat pulpahtivat pintaan, työpaikka harmitti ja koko elämä oli kuulemma pysähtynyt. Piti löytää elämälle uusi suunta. Helpoiten se tietysti hetkellisesti löytyi uudesta miehestä ja erosta. Uusi suunta oli kuitenkin kai väärä, koska halusi vuoden päästä takaisin, mutta silloin minulla oli jo uusi suunta.
Alkoi treenaamaan tosissaan ja kun kroppa oli rikki, vaihtoi minulle kertomatta fb:n suhde statuksen epäselvään. Viihtyi myös omissa menoissa.
Mä olen ollut aina se jättäjä, mutta lopulta ero on ollut molemmille Ok. Henkisesti mies oli kaukana ja meni omissa menoissaan kertomatta mulle mitään, tai kysymättä mun menoista mitään. Kosketti vain kun halusi seksiä.
Vierailija kirjoitti:
Mä olen ollut aina se jättäjä, mutta lopulta ero on ollut molemmille Ok. Henkisesti mies oli kaukana ja meni omissa menoissaan kertomatta mulle mitään, tai kysymättä mun menoista mitään. Kosketti vain kun halusi seksiä.
Mies ei ole henkisesti yhtään läsnä ,ei ole kiinnostunut minun päivästäni ja asioistani ,ei edes vastaa jos kysyn jotain tai vaan mumisee.
Ei puhu minulle oikeastaan mitään. Ei suunnittele mitään perheenä eikä "parina".
Naimisiinmenopuheet ovat jääneet jo ajat sitten.
Ainoa kosketus on ollut kun on halunnut seksiä , mutta nykyään ei ole enää sitäkään.
Olen kysynyt syytä käytökseen /puhumattomuuteen/henkisen läsnäolon puutteeseen , vastaus on aina "väsymys".
Mutta ei se taida olla ainoa syy.. jotenkin vaan en haluaisi uskoa totuutta. Ovatko merkit nyt selvät?
Ap
Mies aloitti stressaamaan omaa ulkonäköään, töihin laittautuminen rupesi kestämään enemmän. Piilotteli puhelintaan ja piti äänettömällä.
Oli henkisesti etäällä, kyllä. Alkoi kritisoimaan minua enemmän, asioista jotka oli aiemmin ollut ok. Iltaisin alkoi ottamaan enemmän omaa aikaa, valvoi pidempään ja muutenkin omaa aikaa tarvitsi enemmän kuin tavallisesti.
Kyllä sen vain vaistoaa.
Olisi pitänyt nähdä siitä, että nainen ajeli autolla ties missä iltakaudet eikä paljon liikkeistään ilmoitellut. Tiedä sitten, mitä siellä touhusi. Whatsapp-viesteistä katosi lämpö.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mies ei ole henkisesti yhtään läsnä ,ei ole kiinnostunut minun päivästäni ja asioistani ,ei edes vastaa jos kysyn jotain tai vaan mumisee.
Ei puhu minulle oikeastaan mitään. Ei suunnittele mitään perheenä eikä "parina".
Naimisiinmenopuheet ovat jääneet jo ajat sitten.
Ainoa kosketus on ollut kun on halunnut seksiä , mutta nykyään ei ole enää sitäkään.
Olen kysynyt syytä käytökseen /puhumattomuuteen/henkisen läsnäolon puutteeseen , vastaus on aina "väsymys".
Mutta ei se taida olla ainoa syy.. jotenkin vaan en haluaisi uskoa totuutta. Ovatko merkit nyt selvät?
Ap
Ovat.
Meillä on lapsiia ,niin miehen on tavallaan pakko ilmoitella menoistaan ja olla kotona paljon. Mutta se läsnäolo kotona onkin sitten todella tunnekylmää ja tylyä, epäkohteliasta.
Ap
Menot kavereiden (?) kanssa, etäisyyden ottaminen. Yhteydenpito jäi. Ahdistus kotona. Ei yhteisiä menoja eikä suunnitelmia. Piti piikana kotona, epäystävällinen ja epäkunnioittava käytös. Ei sillä, olin itsekin kyllästynyt ja kävin salaa asuntoesittelyissä. Olisin vain halunnut saada kaiken järjestettyä ennen miehelle kertomista. Yksi ilta vain tuli fiilis etten jaksa enää enkä edes viitsinyt tervehtiä miestä kun tulin illalla kotiin. Sen jälkeen mies totesi että josko erottaisiin. Ja yksi klassinen: en tiedä haluanko enää lapsia.
Yhtenä iltana lähti viemään roskapussia, sen jälkeen ei ole näkynyt eikä kuulunut....
Vierailija kirjoitti:
Yhtenä iltana lähti viemään roskapussia, sen jälkeen ei ole näkynyt eikä kuulunut....
Tämä taisi olla yleinen vitsi jo 70-luvulla.
En mistään. Tai huomasin, että mies kriiseili työtään. Pohti pitkään, mitä pitäisi työn kanssa tehdä, alkoi miettimään, että elämään pitäisi saada jotain uutta ja virkistävää. Minua tai avioliittoa hän ei potenut. Ajattelin sen olevan keski-iän kriisiä, kyllähän ihmisen pitää uudistua.
Hän sitten päätti uudistua nuoremman naisen kanssa. Erosimme 20 vuoden jälkeen.
Yhteydenpidon hiipumisesta. Näiden kanssa en siis asunut yhdessä. Ei tullut enää soittoja, ei tekstiviestejä, kuin harvakseltaan. Kaikesta hohkasi etäisyys. Puhelimessa puhuessa hiljaiset hetket pitenivät.
Ei kannata ylitulkita, minun mieheni on vähän " asperger " joten hän ihan oikeasti tarvitsee omaa aikaa usein eikä silloin ole niin juttelu tuulella kun uppoutuu omiin juttuihin. Tosin epäystävällinen ei ole koskaan.
Ei enää vastannut viesteihin tai s-posteihin. Ihan kuin niitä ei olisi saanutkaan. Jos kysyi niin totesi jotain ympäripyöreetä kuten ei sitä nyt kaikkia viestejä huomaa tai ehdi katsoa. Oikeastiko?