Kela kehottaa kiirellisissä tapauksissa ottamaan yhteyttä puhelinpalveluun - puhelimessa automaattinen viesti ilmoittaa ruuhkasta, soittopyyntöä ei voi jättää ja puhelu katkeaa
Että hyvin menee. Kehoitetaan soittamaan myöhemmin uudelleen. Eipä se mitään auta kun tulee sama kehoitus joka kerta.
Kommentit (6)
Soita kelan ruotsinkieliseen palveluun. Siellä ei ole ruuhkaa ja puhuvat myös Suomea:)
Joo on ollut vuoden alusta asti ruuhkautuneena koko puhelinpalvelu. Se että pääsee edes jonottamaan on jo suuri ihme.
Itse olen tässä joutunut sairaspäivärahan takia soittelemaan pariin otteeseen, vaatii soittelua heti aamusta yhtäjaksoisesti että edes pieni mahdollisuus päästä jonoon. Ja sitten se jonotus, kalliiksi on tullut. Viime kuussa tuli laskua kelaan soittamisesta 9e. Itse puheluthan (2kpl) ovat kestäneet n. 5 min.
Joo, ei saanut puhelussa jonotusmahdollisuutta EIKÄ voinut jättää soittopyyntöä. Kehoitettiin vaan yrittämään uudelleen. Aiemmin on sentään voinut jättää soittopyynnön jos jonossa on liikaa ihmisiä.
Vierailija kirjoitti:
Soita kelan ruotsinkieliseen palveluun. Siellä ei ole ruuhkaa ja puhuvat myös Suomea:)
Tackar och pockar. Det ska jag göra. Talar svenska lite gran, men vistt kan vi byta språket. Kan dom hantera läkemedel osv?
Kela on vitsi. Pahoitellaan joka palvelussa ettei nyt vaan ehdi ja ymmärtäkää kun on ruuhkaa. Mikäs on ymmärtäessä, voinhan minäkin syödä vaikka kynsiä niin kauan että Kelassa ruuhka helpottaa.
Kun minulla oli kiireinen tapaus, marssin suoraan palvelupisteelle. Parikymmentä minuuttia sai jonottaa, mutta asia hoitui heti paikan päällä.