Epäsosiaalinen työkaveri närkästyttää.
Meidän tiimissämme on eräs tyyppi, joka kyllä tekee työnsä hyvin meidän kanssa ryhmässä mutta ei sitten kuitenkaan ikinä puhu meille mitään kahvitauoilla eikä suostu ikinä esim. lähtemään lounaalle meidän kanssamme. Hän ei myöskään halua puhua meidän kanssamme työn ulkopuolella eikä mistään muusta kuin pelkästään työasioista. Ei osallistu mihinkään afterworkkeihin tai firman virkistyspäiville vaan eristäytyy työn ulkopuolella meistä muista ihan täysin. Tämä on nyt vaikuttanut negatiivisesti meidän tiimimme ilmapiiriin.
En oikeasti tajua, miten tuollaisia ihmisiä voi edes olla olemassa. Kyllä hän pystyy meidän kanssa työskentelemään tosi tehokkaasti ja saa suunsa auki kun teemme töitä, mutta muuten hän tyyliin välttelee meitä kuin mitäkin ruttoa. Tämän takia hänen kanssa työsketely ei tunnu yhtään hyvältä enää. Huoh.
Kommentit (59)
Mä olen tuollainen kuin kuvaat. En voi muuta sanoa kuin että olen mikä olen, ja se on sinun ja kaltaistesi ongelma jos se aiheuttaa teille epämukavia tunteita. Teidän täytyy sitten vaan elää niiden tunteidenne kanssa.
Onneksi ihmisiä on erilaisia... eikö?
Olette ilmeisesti turhanpäiväistä seuraa. Itse välttelen myös töissä typeryksiä. Heidän seurassaan aika menee hukkaan.
Ihmisiä on erilaisia, tuskin työkaverilla on mitään teitä vastaan. Jos hän on erityisen introvertti, hän saattaa väsyä sosiaalisissa työtilanteissa (vaikka toteuttaisikin ne hyvin) ja kaivata vastapainoksi aikaa itsekseen, jotta pystyisi lataamaan akkuja. Hän saattaa olla myös vähän ujo- itsekin ujona ihmisenä olen huomannut, että on paljon helpompaa jutella työasioista kuin ns. jostain henkilökohtaisesta.
Älkää nyt vitussa ainakaan kunnioittako ihmistä sellaisena kuin hän on. Jos hän hoitaa työnsä, ei ole pakko olla seurallinen.
Mulla ei ole leskenä (yksinhuoltajanana kahdelle lapselle) juurikaan mahdollisuuksia osallistua mihinkään afterworkkeihin ja muihin ellen palkkaa lastenhoitajaa. Työn perässä muutin toiselle paikkakunnalle. Kun en ole osallistunut työajan ulkopuolisiin toimintoihin, koen olevani vähän porukan ulkopuolella. En halua sen vuoksi jakaa elämääni työkavereille. En halua sitä voivottelua, että voi, olet jäänyt leskeksi jo noin nuorena jne.
Vierailija kirjoitti:
Ihmisiä on erilaisia, tuskin työkaverilla on mitään teitä vastaan. Jos hän on erityisen introvertti, hän saattaa väsyä sosiaalisissa työtilanteissa (vaikka toteuttaisikin ne hyvin) ja kaivata vastapainoksi aikaa itsekseen, jotta pystyisi lataamaan akkuja. Hän saattaa olla myös vähän ujo- itsekin ujona ihmisenä olen huomannut, että on paljon helpompaa jutella työasioista kuin ns. jostain henkilökohtaisesta.
No eipä hän kyllä vaikuta yhtään miltään introvertiltä vaan töissä on välillä enemmänkin äänessä kuin me muut. Ja olen sattumalta törmännyt häneen pari kertaa yöelämässä ja ihan hauskaa hänellä näytti olevan kun kavereidensa kanssa jutteli. Ei siis yhtään mikään ujo tapaus ollenkaan. Mutta miksei hän sitten vain voisi olla meidänkin kanssa en tajua.
Ap
Kappas, siinä taas uliseva ekstrovertti, joka ei käsitä kuinka jotain ei vaan kiinnosta seurustella tylsien tyhjännaurajien kanssa palkattomasti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No eipä hän kyllä vaikuta yhtään miltään introvertiltä vaan töissä on välillä enemmänkin äänessä kuin me muut. Ja olen sattumalta törmännyt häneen pari kertaa yöelämässä ja ihan hauskaa hänellä näytti olevan kun kavereidensa kanssa jutteli. Ei siis yhtään mikään ujo tapaus ollenkaan. Mutta miksei hän sitten vain voisi olla meidänkin kanssa en tajua.
Ap
Ei introvertti ja ujo ole sama asia. Esim. itse olen ihan ääri-introvertti, siihen asti että olen valinnut pysyvästi parisuhteettomuuden ja ystävättömyyden koska en jaksa juuri yhtään ihmissuhteita. Mutta silloin kun minun pitää kommunikoida ihmisten kanssa, esim. työasioissa, minä olen kyllä ihan kaikkea muuta kuin hiljainen ja ujo. Olen äänekäs, rohkea, se joka sanoo sen mitä kaikki ajattelee mutta kukaan muu ei saa suutaan auki. Mutta tämän vastapainoksi tarvitsen täydellistä yksinäisyyttä esim. ruokatauoilla, olen jo ylikuormittunut muusta sosiaalisuudesta voimieni äärirajoille.
Tämä yksinäisyyteen vetäytyvä ja ei-seurallinen työkaverinne vain on eri tasolla.
Hohhoijaa, 0/5. Vähän oli liian läpinäkyvä.
eri taso = ei-wt kirjoitti:
Tämä yksinäisyyteen vetäytyvä ja ei-seurallinen työkaverinne vain on eri tasolla.
Kyllä! Paremmalla ja korkeammalla tasolla, kuin aloittaja ja tyhjänräkättäjä kaverinsa.
Ehkä te olette ihan erilaisia ihmisiä, joiden kanssa ei ole muuta yhteistä kuin työ. Itsellä on joidenkin työkavereiden kanssa näin ja ei siten oikein mitään juteltavaa.
Työkavereiden kanssa ei tarvi olla mikään BFF. Mulla on kivat työkaverit, mutta en mä silti halua olla vapaa-ajalla niiden kanssa.
Jotkut ihmiset haluavat pitää työnsä ja yksityiselämänsä erillään. Ei minua kiinnosta hengailla vapaa-ajalla työkavereiden kanssa, kataelen niiden naamoja aivan tarpeeksi työpaikalla.
Siellä voi olla joku, jonka seuraa se ei siedä.
Mulla on vapaa-aikanani mm. harrastukset, matkustelut ja muut menot. Harvoin edes jäisi aikaa osallistua minnekkään työpaikan rientoihin t: Introvertti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Töissä ollaan töissä. Ja en kyllä yhtään ihmettele ettei halua olla esim aloittajan kanssa vapaa-aikana.
Apn työpaikalla on hankalia ihmisiä eikä hankala ole se joka ei vietä vapaa-aikaa työkavereiden kanssa vaan ne jotka jaksaa käyttää aikaa siihen että miettii miksi joku ei vietä vapaa-aikaa hänenlaisten kanssa.
Outoja tyyppejä olette. Kyllä aikuisten ihmisten pitäisi pystyä hoitamaan työnsä ilman että ollaan kavereita muuten. Meilläkin, it-firmassa, on useita hyvin sulkeutuneita nörttimiehiä jotka koskaan ei osallistu mihinkään työajan ulkopuoliseen, jotka koskaan ei puhu kuin työasiaa, mutta ei tämä ole koskaan ketään haitannut.