Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi jotkut eivät uskalla ajaa automaatilla?

Vierailija
08.03.2017 |

Kaksi työkaveria valittelee välillä, kun heidän miehillään on automaattivaihteiset autot ja he eivät sitten uskalla ajaa niillä. Pitäisi kuulemma opetella mutta kun pelottaa. Mikä siinä pelottaa? Vuosia olen automaatilla ajanut, enkä enää vaihtaisi manuaaliin.

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
08.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska ne on naisia eikä tajua ja uskalla. Paljon helpompaahan se on.

Vierailija
2/22 |
08.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen hyvin arka naiskuski, ja tosiaan automaatilla on helpompi ajaa. Helppoa se on se manuaalinkin käyttäminen, ei minun auto-ongelmani vaihteistoihin liity.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
08.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän se edes ola ajamista, ohjaamista vain :)

Vierailija
4/22 |
08.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nainenhan minäkin olen. No, vastapainoksi edellisessä työpaikassa yksi miespuolinen työkaveri väitti että vain naiset ajaa automaateilla koska naiset eivät osaa vaihtaa vaihteita...

Vierailija
5/22 |
08.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kyllä arvaa syytä moiseen. En ole kyllä koskaan tuollaiseen törmännytkään. Mitäköhän mahtavat jännittää, onhan automaatilla ajo paljon helpompaa ja tasaisempaakin kuin manuaalilla?

Itse ajan mieluummin manuaalilla koska siinä on enemmän sellainen ajamisen meininki, veljeni sanoja lainatakseni.

N24

Vierailija
6/22 |
08.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla se toisesta toiseen vaihtaminen lisää onnettomuusriskiä. Meillä myös automaatti jolla pääosin ajan ja kakkosautona manuaali, ja  satunnaisesti manuaalilla ajaessa vaan unohdan että tässähän piti itse ne vaihteet vaihtaa. Siis joudun ajamaan kuin autokoulussa silloin joskus, ajatellen jokaista seuraavaa siirtoa, se on aika ärsyttävää.

Ja se vasen jalka meinaa automaatilla väkisinkin tulla mukaan ajoon ja käsi vemputtaa vaihdekeppiä,  kun on taas vaihtaa manuaalista automaattiin.

Vierailija
7/22 |
08.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nainenhan minäkin olen. No, vastapainoksi edellisessä työpaikassa yksi miespuolinen työkaveri väitti että vain naiset ajaa automaateilla koska naiset eivät osaa vaihtaa vaihteita...

Naurettava vaite. Suomalaiset vaan ovat yli 40 vuotta kehityksesta jaljessa, USAssa kaikki ajavat automaateilla. Automaatteja ihmetellaan niinkuin ennenvanhaan hoyryjunaa.

Vierailija
8/22 |
08.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuuluuko uusissa (max 5v vanhoissa) autoissa nykyään vielä moottorin kierrokset sisälle?

Vierailija
9/22 |
08.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tjaa'a. Itse en aja automaatilla samasta syystä kuin en aja mopoautolla.

Vierailija
10/22 |
08.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta on kummaa, että meillä niitä stick shiftejä edes on suurin osa edelleen. USAssa normaalikuski ei sellaisella aja ikinä ja niin päinhän siinä on opettelemista.

Vierailija
11/22 |
08.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, kyllä minä myönnän, että eka kerta erilaisella autolla hirvittää vähän. Täytyy tutkia, miten ne erilaiset vaihteet oikein toimii. En usko, että se pikeasti on vaikeaa tai edes hankalaa, mitta kun ei ole kokeilut, niin sitä ekaa kkeilua ei kannata tehdä kiireessä.

Vierailija
12/22 |
08.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tjaa'a. Itse en aja automaatilla samasta syystä kuin en aja mopoautolla.

Karvanopat ja hajukuuset hakkaa ajaessa ohimoon?

Vierailija
13/22 |
08.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne naiset sanoo noin, koska kuvittelevat automaattivaihteisen auton olevan jotenkin hienompi ja parempi ja haluavat leuhkia miehensä autolla.

Vierailija
14/22 |
08.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Provohan tuo aloitus, mutta vastataan.

Jos on tottunut normaaliin autoon, ja jos automaatilla ajaa eikä halua yllätyksiä, niin kytkinjalka pitää kiinnittää  jesarilla tai nippusiteellä tai niittaajalla tai pikaliimalla  johonkin.  Tulee meinaan aikamoinen äkkijarrutus kun kytkinjalkaa käyttää vanhasta muistista automaatissa.

Nimim: kokemusta on

Vierailija
15/22 |
08.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pelkää, mutta en ole ikinä ajanut automaatilla. Ei ole mitään hajua miten sellaiset toimii, ja ainoa automaattivaihteinen auto mitä voisin testata on kaverin ja niin kallis, että hikoilen kun ajattelenkin sillä ajamista.

Vierailija
16/22 |
08.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on kaksi autoa, toisessa on manuaalivaihteisto ja toisessa automaatti. Kumpaakin ajan ihan sujuvasti mutta manuaalilla mieluummin.

Vierailija
17/22 |
08.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei mulle tuota vaikeuksia kumpikaan, ei manuaali eikä automaatti. Ei edes vaihdetyypistä toiseen vaihtaminen. Nykyisillä automaateilla on helppo ajaa verrattuna niihin 80-luvulla olleisiin, joissa piti nopeuden mukaan vaihtaa D1 ja D2-vaihteita.

Manuaalista automaattiin siirryttäessä pidetään vasen jalka tiukasti lattiaan painettuna ja molemmat kädet ratissa. Automaatista manuaaliin päin laitetaan oikea käsi vaihdekepille jotta muistetaan vaihtaa ja hivutetaan vasen jalka ihan siihen polkimen viereen.

Monilla naisilla on kummallisia ajatuksia autoilusta yleensä koska ajavat aivan liian vähän. Kun ajaa vähintään 100 km joka päivä kelissä kuin kelissä, ei ole enää niin hirveästi väliä sillä millaiset vaihteet siinä autossa on.

Vierailija
18/22 |
08.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole uskaltanut kokeillakaan miehen automaattivaihteista autoa, joka on miehellä ollut nyt kolme  tai neljä vuotta. Mulla on ollut ajokortti 39 vuotta ja kytkimen ja vaihteiden käyttö on niin lihasmuistissa, etten usko pystyväni automaattivaihteista ajamaan. 

Vierailija
19/22 |
08.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei pysty samaistumaan. Mulla on ajokortti, ajan kaikkia autoja. Myös ystäväni saavat ajaa meidän autoja vehkeistä riippumatta, jos tarve vaatii. Lähipiirissäni ei ole "naiskuskeista" puhuvia eikä tule. Joskus kuskia jännittää esim. meidän pihasta peruuttaminen, silloin tarjoan apuani, ihan ilman kettuilua.

Vierailija
20/22 |
08.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi, muuten muijilla usein huonompi auto. Ajetaan lapset kyydissä renkaat sileänä, miehet ajaa kodin ykkös autolla ettei tahrata vai? Olen mies ja ihmettelen vain.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi kahdeksan