poikaystäväni käyttää hänen entisiltä tyttöystäviltä saamiaan koruja ja esineitä vaikka tietää etten pidä siitä yhtään
Miten minä saisin minun poikaystävän lopettamaan hänen exiltään saamien esim korujen tai tavaroiden käytön? Hän pitää edelleen esim. Joitakin paitoja ja koruja mitä hän on saanut entisiltä tyttöystäviltään. En itse pidä ajatuksesta ollenkaan, sillä ne tavarat ovat entisen kumppanin antamia ja tavaroiden mukana elää aina muisto sen antajasta. Minä olen monta kertaa koittanut suostutella poikaystävääni lopettamaan käyttämästä hänen eksiltään saamiaan lahjoja mutta, hän vain väittää että ne ovat niin kivoja, hyödyllisiä, käyttökelpoisia jne kne, ettei hän tahdo luopua niistä. Minusta tuntuu, että poikaystäväni ei osaa päästää eksistään irti kun hän säilyttää heidän antamiaan lahjoja ja olenkin selittänyt tämän hänelle monesti. Mutta turhaan.
Miten minä voisin saada poikaystäväni lopettamaan kyseisten esineitten käytön? Minusta ei vain ole enää ollenkaan soveliasta käyttää entisten rakastajien lahjaksi antamia esineitä, siinä tulee vain semmoinen fiilis ettei osaa päästää heistä irti ja mennä eteenpäin.
Kommentit (33)
Exän kanssa ärsytti, kun se käytti sivusuhdenaisiltaan saamiaan koruja ja vaatteita, kun sivusuhde oli päällä. Sen omilta meidän suhdetta edeltäviltä exiltä saadut tavarat ei kyllä haitanneet.
No ohhohhoo, ikää on varmaan alta 25 ja yhteisiä vuosia alle 2 sekä edellisessä suhteessa että uudessa? Oma mies joutuisi heittämään käytännössä kaikki vaatteensa, varsinkin alusvaatteensa roskiin jos erottaisiin ja uus emäntä olis noin hankalana asian kanssa. Tosin tuskinpa se mainostaisi uudelle naiselle että "nää bokserit on muuten exän ostamat!.
En mäkään käytä ex-miehen antamia koruja, ihan siksi, että on niin paskat muistot miehestä. Tallessa ovat kuitenkin. Vieläkin, vaikka aikaa on kulunut jo varmaan ap:n iän verran.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko poikaystävä selittänyt joka tavarasta/paidasta, että tää on lahja siltä ja siltä? Miksi ihmeessä?
Ei ole ennen kuin olen itse kysynyt asiasta. En edes tiennyt että hänen jotkut käyttämänsä tavarat on hänen eksiltään ennen kuin ehdin kerran kehua erästä hänen koruaan ja kysyin, että mistä hän on sen hankkinut. Sanoi suoraan että se on hänen eksältään.
Voit ajatella mitä tahansa poikaystävästäsi. Totuus on poikaystäväsi ei petä käyttää exänsä annettuja lahjoja itsellään. Toki mustasukkaisena tulee kaikenlaista mieleen mutta se ei oo rikos tai laitonta.
Siinä vaiheessa, kun uusi kumppani alkaa olla sairaanloisen mustasukkainen mun tavaroista, sanon adios ja suosittelen terapiaa.
Niijoo eipä munkaa ukolla taitais olla kamalasti vaatteita enää eron jälkee jos sen pitäis heittää KAIKKI menee mitä mä oon sille ostanu. Taitais jäädä jotai pari ikivanhaa t-paitaa ja verkkarit sille kaappii :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap tuo on aika lapsellista. Mulla on käytössä paljonkin astioita jotka oon saanut ex-mieheni äidiltä, samoin ex-mieheni mummon kutomia villasukkia, on paljonkin itse exän ostamia koruja ja vaatteita. Roskiinko pitäisi hyvät tavarat heittää? Ei nykyistä miestäni haittaa. Ja varmaan tuolla miehelläkin on exien ostamia vaatteita ja tavaroita, en edes tiedä mitä eikä kiinnosta.
Ai lapsellista vai, en minä ainakaan käytä yhtään mitään exiltäni saamia tavaroita enää. Olen heittänyt kaikki roskiin, jotta voisin unohtaa eksäni. Minusta entisiä kumppaneita on turha muistella enää ollenkaan myöhemmin, kyllä minä haluan mennä elämässäni ihan kunnolla eteenpäin.
Kyllä, lapsellista. En minä ainakaan erityisesti muistele exääni, ja olen mennyt elämässä eteenpäin, vaikka käytänkin joitakin exän ostamia astioita, vaatteita, cd-levyjä, pyyhkeitä, joskus jopa koruja tms. Kuitenkin melkein 10 vuotta oltiin yhdessä, ja erotessa jaettiin tavarat n. puoliksi sen mukaan mitä kumpikin halusi/tarvitsi, riippumatta siitä kumpi ne oli alunperin maksanut. Lahjaksi annetut tavarat sai tietysti saaja halutessaan pitää, ja mieluisia kun ovat edelleen, niin joskus ovat käytössäkin. Olisihan se nyt hullua heittää käyttökelpoiset, kivat tavarat roskiin, kun kuitenkin vastaavat olisi pitänyt tilalle ostaa. Eikä minun miestäni häiritse tippaakaan noiden tavaroiden alkuperä. Hän tietää ja hyväksyy sen että minulla on ollut elämää ennen häntäkin.
T: Ohis
Entäs jos omistaa exän ostamia huonekaluja tms? :D Kaikki pois vaan?
Tuolla perusteella mulla ei olisi autoa, koska on exän ostama. Tyytyväisenä tuo nykyinenkin sillä ajaa. Anna olla, ne on vaan tavaroita. Eri asia jos säilöisi exänsä vaatteita ja hajuvesiä.
Muistaa hän ne hetket mitä haluaa muistaa ilmankin. Ei ne muistot katoa tavaran myötä :::D Miksi heittää pois koru tai vaate vain siksi, että mustasukkainen, nykyinen niin haluaa. Se on hänen korunsa/vaatteensa, ei sen exän.
Vierailija kirjoitti:
Olet oikeassa ap. Minä roudaan aina suhteen päätteeksi kaikki tavarat vaatteita ja huonekaluja myöten pihalle, ettei uudelle kumppanille vaan tule paha mieli. Kalliiksi tulee, mutta minkäs teet.
Niin... ajattele nyt vaikka sitä sohvaa, että kuinka monta kertaa siinäkin on exän kanssa halipussailtu tai vielä pahempaa.. Ei kestä ees ajatella.. Kyllä se pitää polttaa exän muisto pois :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olet oikeassa ap. Minä roudaan aina suhteen päätteeksi kaikki tavarat vaatteita ja huonekaluja myöten pihalle, ettei uudelle kumppanille vaan tule paha mieli. Kalliiksi tulee, mutta minkäs teet.
Niin... ajattele nyt vaikka sitä sohvaa, että kuinka monta kertaa siinäkin on exän kanssa halipussailtu tai vielä pahempaa.. Ei kestä ees ajatella.. Kyllä se pitää polttaa exän muisto pois :D
Entäs lakanoita.
Voi taivas ap, ne on koruja. Mä sulatutin vihkisormukseeni kaikki kotoa löytyneen romukullaan, siinä meni muutama exältä saatu korukin. Ei haitannut puolisoa lainkaan, säästettiin exän takia/avulla monta sataa euroa :D
Miksi exän kanssa eletty elämä pitää heittää roskiin, mites jos vaikka on sattunut siunaantumaan yhteisiä lapsia? Ja muutenkin, tuntuu hassulta, että ne vuodet pitäisi itseltäkin "mitätöidä" ettei uudessa suhteessa toiselle tule paha mieli. Sen kyllä ymmärrän, jos niistä itselle tulee vain huonoja muistoja ettei silloin niitä säilytä.