Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millainen on hyvä työhakemus? Kertokaa esimerkki!

työnhakijaaaaaaaaa
08.03.2017 |

Olen lähettänyt lukuisia hakemuksia, mutta saan tosi harvoin kutsun haastatteluun. Netistä löytää lähinnä vaan ympäripyöreyksiä hyvistä hakemuksista. Kiinnostaisi nähdä konkreettisia esimerkkejä.

Siispä, ihmiset joiden on helppo saada töitä (tai ainakin päästä haastatteluihin) aloilta, joissa ei vaadita spesifiä erityisosaamista: kopsatkaa tähän esimerkki hakemuksestanne (vähän muutetuilla tiedoilla toki).

Jos olette jo mukavassa vakityössä, niin tuskin menetätte mitään näyttämällä meille muillekin vähän mallia :)

Kommentit (1)

Vierailija
1/1 |
08.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen työssä, jossa nimenomaan vaaditaan spesifistä erityisosaamista, joten en ehkä ole hakemasi henkilö. Vastaan kuitenkin. Ymmärsin, että haet työtä, jota voi hakea suunnilleen kuka vaan reipas ja ahkera henkilö ilman erityisiä osaamisvaatimuksia.

Älä tee hakemuksesta liian pitkää, 1 sivu + 1 sivu CV riittää lähes aina.

Älä listaa ihan kaikkea mahdollista, mitä olet tehnyt, siis tyyliin jokaista sataa pikku asiaa, jotka liittyivät tiettyyn toimenkuvaan. Tämä siis ainakin silloin, jos työkokemusta on reippaasti. Yritä miettiä, mikä kokemuksessasi on sellaista, että se kelpaa näytöksi siitä, että pärjäät haettavassa tehtävässä. Korosta sitä. Yritä kertoa tehtäväsi yrityksen tavoitteiden kautta. Jos olit kauppakeskuksessa siivojana, älä listaa, että tehtäviini kuului lattioiden pesu, vessojen siivous, roskisten tyhjennys, käsipapereiden lisääminen vessan automaattiin jne. Sano ennemmin siihen tyyliin, että tehtäväni oli varmistaa, että asiakaskokemus on positiivinen ja huolehtia siitä, että ympäristö pysyi siistinä ja puhtaana.

Yleisesti on hyvä, jos urassa ei ole pitkiä aukkoja ja selittämättömiä taukoja.

Älä tee kirjoitusvirheitä. Ole selkeä ja johdomukainen. Tee hakemus huolellisesti.

Äläkä masennu, jos et tule valituksi. Kun hakijoita on paljon, myös hyvällä hakemuksella voi jäädä rannalle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän seitsemän