nin95

Hei!
Olen 23-vuotias nainen,ja olen ollut naimisissa mieheni kanssa vuoden.Ennen naimisiin menoa hänellä puhkesi paha fobia seksitauteja kohtaan.En tiedä mitä voin tehdä auttaakseni häntä sillä hän luulee hiv:n ja hepatiitin tarttuvan jo mikrobien kautta,eikä faktatiedot auta häntä uskomaan.Tämä fobia vaikuttaa pahasti suhteeseemme sillä emme voi käydä kaikissa julkisissa paikoissa yms. sillä siellä on likaista hänen mukaan.En voi käydä julkisissa vessoissa yms koskea mihinkään ulkona kun olen hänen kanssaan.Riitelemme paljon aiheesta sillä hän saattaa suuttua koska olenkin sitten koskenut johonkin tai astunut jonkun likapaperin päälle.Hän käy terapeutilla ja syö lääkkeitä,mutta ne eivät ole auttaneet. Mitä voin tehdä onko kellään muulla kokemusta fobioista ja kuinka läheistä voisi auttaa pääsemään sen yli :-(

• ylös 1
  • alas 1

Kommentit (2)

Vierailija

Myötätuntoa sinulle! Olet vaikeassa tilanteessa. Voisitko pari kolme kertaa mennä terapeutille yhdessä hänen kanssaan, niin että tapaamisen aihe olisi juuri tuo miehesi fobian vaikutukset parisuhteeseenne?

Tai tällainenkin asia: ehkä terapeutti ei osaa auttaa miestäsi. Olisiko terapeutin vaihto paikallaan?

Kamppaileva

Moips!
Olen tilanteessa itsekkin, mutta pelkääjän housuissa ja mies myöskin joten voin sanoa jotakin asiaan. Itsellä pelkoon tai omassa tapauksessa fobiassa liittyy syy/syitä, joita ei välttämättä muista menneisyydestä. Itsellä pelot äityneet välillä niin pahaksi että pyörryn/alan yökätä. Et ole varmasti tilanteessa yksin ja kirja nimeltä Pelkoa päin voisi antaa työkaluja ainakin joidenkin "riski"tilanteiden hoidossa. Itselläni diagnosoitiin myös ocd jonka sisään omat pelkoni myös sisältyvät, lääkkeet eivät tunnu juurikaan auttavan. Myös vertaistukiryhmistä voisi löytyä apua, jolloin saa nähdä ettei ole kanssa yksin. Jos olet kristitty niin usein myös luottamus Jumalaan voi olla heikentynyt ja pelko omakohtaiseen onnettomuuteen on suurempi. Myös itsetunnolla on vaikutusta asiaan, joka myös voi tehdä kyseisiä ongelmia.

Toivottavasti oli jotain apua, vastaan mielelläni kysymyksiin jos jotain herää

Sisältö jatkuu mainoksen alla
* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.