hyvä kirjoitus siitä mitä tulisi ajatella kristittynä homoseksuaaleista
https://www.seurakuntalainen.fi/blogit/saako-kirkko-kirkko/
Kahden samaa sukupuolta olevien keskinäisestä rakkaudesta puhuttaessa vedotaan usein luomiseen. Sanotaan, että koska Jumala on heidät sellaisiksi tehnyt, meillä ei ole oikeutta pitää sitä elämäntapaa vääränä. Tässä unohdetaan muuan luomisen jälkeinen pieni yksityiskohta: syntiinlankeemus. Raamatun valossa on kristallinkirkas opetus, että alussa ”Jumala loi ihmisen kuvakseen, Jumalan kuvaksi hän hänet loi, mieheksi ja naiseksi hän loi heidät” (1. Moos. 1:27). Sukupuoli-identiteetin hämärtyminen on syntiinlankeemuksen seuraus, sitä samaa seurausta jota ovat meidän kaikki muutkin synnilliset taipumuksemme. Jokaisella meistä on taipumus monenlaisiin vääriin asenteisiin, motiiveihin, mielitekoihin ja vähintään itsemme korottamiseen muiden yläpuolelle.
On tosiasia, että useimmat ihmiset, jotka tuntevat vetoa samaan sukupuoleen, eivät ole tätä taipumusta tietoisesti valinneet. Siksi tähän taipumukseen tulee suhtautua ymmärtämyksellä. Samalla on totta se, että sekä luonto itse että Jumalan ilmoitus puhuvat sen puolesta, että avioliitto on miehen ja naisen välinen liitto. Sen alkuperäinen tarkoitus on suvun jatkaminen. Sen tähden kirkko tekee oikein edellyttäessään, että se solmii kristilliseen avioliittoon miehen ja naisen.
Kommentit (46)
Vierailija kirjoitti:
Rakasta syntistä, vihaa syntiä. Tässä oikea tapa suhtautua homoseksuaaleihin.
Synti on mielikuvituksen tuotetta, ei sellaista kannata vihata.
Se mua näissä "homous on synti"-uskiksissa ihmetyttää on se, että miksi heitä kiinnostaa inhoamiensa ihmisryhmien mahdollisen tomumajan loppusijoituspaikka? Luulisi että ovat vaan innoissaan siitä että saavat tyytyväisinä olettamassaan taivaassa hymistellä menemään yhtenä laumana, ilman soraääniä.
Raamattu on kokonaisuudessaan Jumalan sanaa. Paitsi, jos joku ihmettelee uhrivaatimuksia, jalkavaimoja ja omien tyttärien luovuttamista seksiorjiksi. Silloin onkin kyse vain sen aikaisista tavoista. Kun puhutaan homoudesta, se on selkeästi Jumalan ilmoittama synti. Mutta esiaviollinen seksi ja avioerot ovat taas vain jonkin ihmisen omia mielipiteitä. Siis miten nyt itselle sopii, voi poimia syntejä. Eikö pitäisi olla kaikki tai ei mitään, jos ko kirja on totuus. Minun Jumalani on armollinen ja rakastava eikä ole koskaan vaatinut uhreja eikä määrännyt ihmisiä tapettavaksi vääristä kuiduista tehtyjen vaatteiden takia.
Kirkoille kuitenkin kelpaa homojen ja lesbojen kirkollisverorahat.
Vierailija kirjoitti:
Se mua näissä "homous on synti"-uskiksissa ihmetyttää on se, että miksi heitä kiinnostaa inhoamiensa ihmisryhmien mahdollisen tomumajan loppusijoituspaikka? Luulisi että ovat vaan innoissaan siitä että saavat tyytyväisinä olettamassaan taivaassa hymistellä menemään yhtenä laumana, ilman soraääniä.
Katsos kun jumala on äärimmäisessä sadismissaan säätänyt että ei riitä vaikka itse eläisit kuin pyhimys, mutta jos et saa tehtyä naapurin pakana-homoista tehtyä uskovaisia himoheteroja (=lähetyskäsky) olet siltikin huono ihminen.
Jumalan joukkueessa ei voittajia ole.
Rakasta syntistä, vihaa syntiä. Tässä oikea tapa suhtautua homoseksuaaleihin.