Tuksulle tuomio eläinsuojelurikkomuksesta
https://www.seiska.fi/Uutiset/Elainlaakari-Johanna-Tukiaisen-koirakaraj…
Ja tässä vähän taustatietoja https://www.seiska.fi/Uutiset/Johanna-Tukiainen-oikeudessa-vaaditaan-el…
Kommentit (15)
Törkeää että sai pitää koiransa. Eläinparat.
"Tarkastuksissa Johannan asunto on todettu sotkuiseksi, ilmanlaadultaan huonoksi ja koirien sängyiltä sekä asunnon lattioilta on löytynyt koirien virtsaa ja kuivunutta ulostetta."
:O :O Miten joku voi elää noin?
Oikeuden mukaan viimeisimmissä eläinsuojelutarkastuksissa ei ollut enää mitään huomautettavaa ja hänen koiransa olivat jokaisessa tarkastuksessa hyväkuntoisia, hyvinvoivan oloisia ja hyvin ravittuja. (Viimeisin seiska)
Varmasti liittyy tuo Johannan raitistumiseen ja uskoon tuloon. Johanna on ihan eri ihminen nyt kuin vuonna 2015.
Vierailija kirjoitti:
Oikeuden mukaan viimeisimmissä eläinsuojelutarkastuksissa ei ollut enää mitään huomautettavaa ja hänen koiransa olivat jokaisessa tarkastuksessa hyväkuntoisia, hyvinvoivan oloisia ja hyvin ravittuja. (Viimeisin seiska)
Varmasti liittyy tuo Johannan raitistumiseen ja uskoon tuloon. Johanna on ihan eri ihminen nyt kuin vuonna 2015.
Eri ihminen, salli mun nauraa :D Asunto oli yhden kerran puhdas sen takia, kun sai houkuteltua muutaman kiltin uskovaisen tytön siivoamaan törkyisen asuntonsa. Sen jälkeen ystävällisesti haukkui ja halveksi näitä tyttöjä.
Säälittävä päihdeongelmainen ihminenhän tuo on. Harmi että pitää eläimiä, jotka joutuvat asiasta kärsimään.
Johannan raitistuminen ja uskoon tulo - no, tosi hienoa jos kestää. Ja varmaan pitää eläimiäkin asiallisemmin jos päihdeongelma poistuu. Mutta valitettavasti näitä päihdeongelmaisia ja niiden uskoontuloja ja ikuisia raittiuksia olen nähnyt niin paljon, että kovin kova luottamus ei ole että muutos on pysyvä.
Samasta lehdestä "Lähes puoli vuotta raittiina ollut Johanna näyttää silminnähden pirteämmältä ja vuosia nuoremmilla kuin vielä vähän aikaa sitten"
Ja vielä Marja-äidin kommentti "Se on ihan mahtavaa. Johanna on muuttunut ulkoisesti takaisin kauniiksi nuoreksi naiseksi, tullut Jumalan omaksi ja nyt elämä luistaa. Hän kävi pahimmillaan lähellä pohjaa ja kuolemaa"
Täällä vaan ei haluta uskoa mitään hyvää Johannasta. Kun hänet on kerran sylkykupiksi keksitty niin siitä halutaan pitää kiinni.
Prototyyppi kirjoitti:
Kuka vatipää tuolle edes myy eläimiä vai ostaako pentutehtailijoilta, jotka myyvät kenelle vain?
Ei käsittääkseni itse osta, ainakin pari koiraa miesystävänsä on ostanut hänelle lahjaksi, näin on itse tainnut somessa kertoa.
Jos Johanna olisi saanut eläintenpitokiellon niin siinä olisi ollut suuri riski luista takaisin alkoholistiksi.
Oikeutta siis käytiin vuonna 2015 nostetuista syytteistä. Ja tilanne siis todettu muuttuneen parempaan suuntaan.
Elämä raitistuneena rakkaiden koirien tukemana vai uudestaan alkoholisoituneena kun koirat viety? Kas siinäpä kysymys jota soisi kaikkien miettivän.
Vierailija kirjoitti:
Elämä raitistuneena rakkaiden koirien tukemana vai uudestaan alkoholisoituneena kun koirat viety? Kas siinäpä kysymys jota soisi kaikkien miettivän.
Ei eläviä eläimiä, samoin kuin ihmislapsiakaan, saa hankkia tueksi ja turvaksi päihdevieroitukseen. Varsinkin kun tuo menetelmä ei aina todellakaan toimi. Itselläni on sukulainen, jolla on aina ollut koira tai pari, ja on myös näitä jotka tempoo AA-kerhon ja raittiuksien ja yhä uusien juomalankeemusten välillä. Ei ole koirat estäneet menoa mitenkään. (Tämä tyyppi ei tosin alkoholiongelmastaan huolimatta pidä eläimiä huonosti, vaan koirien ruoat, ulkoilut jne hoidetaan aina silloinkin kun itse on surkeassa jamassa.)
Vierailija kirjoitti:
Täällä vaan ei haluta uskoa mitään hyvää Johannasta. Kun hänet on kerran sylkykupiksi keksitty niin siitä halutaan pitää kiinni.
Itse en ole todellakaan Johannan vihaaja ja toivon hänelle kaikkea hyvää. Mutta olen myös koirankasvattaja ja sellaisena on pakko sanoa, että jos minulta pentua kyselisi, en myisi. En vaan pystyisi luottamaan hänen tämänhetkisen raittiutensa ja uuden elämänsä kestävyyteen riittävästi, että uskaltaisin myydä hänelle 10-15 vuotta elävän koiran.
Kuka vatipää tuolle edes myy eläimiä vai ostaako pentutehtailijoilta, jotka myyvät kenelle vain?