Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tyksin sairaanhoitajat vetoavat käsityöharrastajiin: Syöpäosastolla huutava pula sytomyssyistä

Vierailija
07.03.2017 |

http://yle.fi/uutiset/3-9495501

Järkyttävää. Eikö valtio voi edes syöpää sairastaville kustantaa myssyjä ja vastasyntyneille sukkia. Miksi suomalaisten pitää aina lahjottaa kaikkea. Tai voisko joku poliitikko ja tai muu rikas ihminen ostaa sinne niitä. :( Tai nipistää niiden palkasta sen verran. Naurettavaa ettei suomessa ole muka varaa sairaaloista ja sen potilaista pitää hyvää huolta. Ärsyttää maksaa veroja ja kaikki menee vaa rikkaiden sikailuun eikä mihinkään oikeaan. Voisko tälle alkaa tehdä jotain! Nyt ryhdistäydytään kaikki ja aletaan miettiä mihin Suomen asiat on menossa!

Kommentit (32)

Vierailija
21/32 |
07.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä sain tuollaisen myssyn. Nyt kun olen voimissani, teen itse myssyjä seuraaville tarvitseville. Hieno ele mielestäni. Perustuu ihmisten hyväntahtoisuuteen, ei siihen tarvitse kylmää valtiota sotkea.

Vierailija
22/32 |
07.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä ottaisin henkilökohtaisesti mieluummin valtion tarjoaman sytomyssyn kuin värikkään neulomuksen, jonka joku on säälistä kutonut. T. Syövän sairastanut

No sinun ei varmaan olisi pakko ottaa kenenkään kutomaa myssyä vastaan. Jos myssystä olisi pulaa, varmasti saisit toimeentulotukea pipon ostamiseen marketista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/32 |
07.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä ottaisin henkilökohtaisesti mieluummin valtion tarjoaman sytomyssyn kuin värikkään neulomuksen, jonka joku on säälistä kutonut. T. Syövän sairastanut

Sunhan ei ole pakko ottaa myssyä vastaan, mutta ilmeisen moni ottaa koska niistä on pulaa. Itse en osaa neuloa tai virkata, mutta kaivoin jo esiin edellisen myssyrupeaman jälkeen kertyneet jämätrikoot ja vietän huomenna illan ommellen.

Vierailija
24/32 |
07.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisiko jollain hyvä ohje millä tämmöisen pipon voisi neuloa/virkata?

Vierailija
25/32 |
07.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taidankin käydä ostamassa pari kerää kashmir lankaa ja kudon pari myssyä

Vierailija
26/32 |
07.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taysissa ainakin ne tarjolla olleet myssyt oli kuin papukaijan oksentamia. Ei kai mun tarvi syövän lisäksi kärsiä vielä jostain pätkäräätystä langasta räpelletystä myssystäkin?! Oikeasti en ole ikinä nähnyt yhtään fiksua yksiväristä lahjoitusmyssyä.

Vierailija
27/32 |
07.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taysissa ainakin ne tarjolla olleet myssyt oli kuin papukaijan oksentamia. Ei kai mun tarvi syövän lisäksi kärsiä vielä jostain pätkäräätystä langasta räpelletystä myssystäkin?! Oikeasti en ole ikinä nähnyt yhtään fiksua yksiväristä lahjoitusmyssyä.

a) Kuka pakottaa ottamaan lahjoitusmyssyn vastaan? Ei kukaan

b) Kaikki, jotka pitävät muiden tekemiä lahjoitusmyssyjä rumina, voivat itse kutoa tyylikkäämpiä myssyjä. Kutominen on oikeasti todella helppoa ja rentouttavaa.

Vierailija
28/32 |
07.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sunhan ei ole pakko ottaa myssyä vastaan, mutta ilmeisen moni ottaa koska niistä on pulaa. Itse en osaa neuloa tai virkata, mutta kaivoin jo esiin edellisen myssyrupeaman jälkeen kertyneet jämätrikoot ja vietän huomenna illan ommellen.

No ei, mutta kun jotkut sanoivat että myssy piristää tai lohduttaa - ei mua siinä yhtään piristä joku myssy, jos lapseltani on äiti kuolemassa, vaan edelleen vituttaa olla siellä

Vierailija
29/32 |
07.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ei, mutta kun jotkut sanoivat että myssy piristää tai lohduttaa - ei mua siinä yhtään piristä joku myssy, jos lapseltani on äiti kuolemassa, vaan edelleen vituttaa olla siellä

Puhu vain omasta puolestasi, älä muiden. Jokainen syöpäpotilaskin on yksilö, ja osaa lahjoitusmyssyt ilahduttavat, osaa ei. Olennaista tässä kai on se, että myssyjä kaivataan lisää, joten käsityöharrastajat tekevät niitä. Ei kai se ole keneltäkään pois, ei edes heiltä jotka eivät halua myssyä?

Vierailija
30/32 |
07.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jossain sattuikin silmään, että toivotaan myös tummia ja neutraaleja sävyjä, sekä myös miehille sopivia myssyjä.

Vierailija
31/32 |
07.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne varmaan ihan innoissaan kutoo niitä sukkia. Ja oliskai vanhemmilla varmaan varaa muutenkin sukkia ostaa lapsilleen. Miks yhteiskunnan pitäis jotkut sukat kustantaa? Asia jota ilman ihmiset hyvin pärjää ilmankin!

Vierailija
32/32 |
07.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun kerrankin käsityön tekijä ja sellaista tarvitseva kohtaavat, kun kerrankin tehdään pyyteettömästi jotain toisen hyväksi, kun ei kuluteta senttiäkään verorahoja, kun tehdään yhdessä eikä olla byrokratian varassa... niin tämä on sitten väärin ja ollaan jo vaatimassa yhteiskuntaa apuun. Sori, mutta en ymmärrä. Kenenkään elämä ei ole niistä pipoista kiinni, ketään ne pipot eivät pelasta, kaikki niistä eivät edes tykkää, mutta kai niille silti oma paikkansa on. Tämä kansa osaa totta tosiaan olla masentavaa sakkia.