Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuunteletko metalli musiikkia? Jos kyllä, niin miksi pidät siitä?

Vierailija
07.03.2017 |

Selittäkää ihmeessä jos kuuntelette metalli musiikkia

Kommentit (46)

Vierailija
1/46 |
07.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuuntelen. Miten sitä voisi muuten selittää kuin että tykkään siitä?

Vierailija
2/46 |
07.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vahva ääni miellyttää. Esim Robbie Halford.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/46 |
07.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kuuntelen sitä koska tykkään.

4/46 |
07.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuuntelen, bläkkiä ja deathia. Olen jo keski-ikäinen eli metallihan on nimenomaan vanhemman kansanosan musiikkia, sitä kuunneltiin silloin aikanaan minun nuoruudessa. Varmaan nykynuorten on vaikea ymmärtää tätä keski-ikäisten naisten tarvetta käydä keikoilla ja Tuskassa. Mutta tällaisia me tädit vaan ollaan.

🇺🇦🇮🇱

Vierailija
5/46 |
07.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kos ka seon niin vi tunhyvää.

Vierailija
6/46 |
07.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sitä oikein osaa selittää :D se vain tuo minulle sellaisen olon, kuin mieleni olisi ikään kuin "tankattu", ja se tuntuu hyvältä. Metallin lisäksi vain klassinen musiikki vaikuttaa minuun niin vahvasti.

Vierailija
7/46 |
07.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinä on niin paljon voimaa

Vierailija
8/46 |
07.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuuntelen vähän sekalaisesti erilaista metallia, mutta mielenkiintoista kyllä useimmiten progressiivinen metalli (esim. Between the buried and me, Devin Townsend Project) iskevät heti ensikuulemalla. Tykkään siitä, että musiikki ei ole liian ennalta-arvattavaa ja toista koko ajan samaa kehää.

Kuitenkin rakastan death metallin (Paradise Lost, Soilwork) tyyppisen musiikin voimaa. Se viehättää melankolista puolta ja erityisesti melodiaa säestävä huuto/örinä tuo musiikkiin sitä pontta, mitä musiikissa kaipaan.

Saan energiaa siitä, että musiikki ilmaisee tunnetiloja ja raakuutta. Se voimaannuttaa ja herättää minussa niin paljon enemmän kuin mikään lattea iskelmä tai pop. En saa niistä juuri mitään irti, ellen ole kaatokännissä ja huvittaa tanssia vähän kavereiden kanssa. Sen sijaan metallin parissa totesin ensimmäisen kerran ihastuneesti: "Tämä on oikeaa musiikkia!". En minäkään kaikesta metallista pidä, mutta on innostavaa, miten oma maku laajenee vuosi vuodelta.

Lällympääkin musiikkia kuuntelen välillä, esimerkiksi Wye Oak, Mogwai, Carbon Based Lifeforms, Anathema, Jesu, Steven Wilson... Riippuu ihan siitä, millainen musakausi o milloinkin päällä.

N24

Vierailija
9/46 |
07.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En, mutta metalli_musiikki onon yhdys_sana

Vierailija
10/46 |
07.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuuntelen metallia ja kuuntelen paljon muutakin. Metalli on voimakasta ja jotenkin "täyteläistä", ei sellaista onttoa kuten pop esimerkiksi. Pidän erityisesti melodisen death metallin kontrastista. Joistain lajeista en sitten välitä ollenkaan. Aika laaja genre kuitenkin kyseessä...

Vierailija
11/46 |
07.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidän vahvaäänisistä laulajista, pidän raskaasta menosta ja melodioista.

Inhoan kevyttä musiikkia, en kuuntele koskaan radiota (pl. Radio City ja ulkomaiset nettiradiot, jotka soittavat heviä) ja joku räp on ihan paskaa (kuten myös nu-metal).

Kuuntelen kuitenkin muutakin, grunge on teinivuosien ensirakkaus, ja punkin olen löytänyt näin vanhemmiten. Joskus kun kuu on oikein ja sopiva määrä punaviiniä juotuna, fiilistelen Baddingin, Irwinin, Juicen ja Topi Sorsakosken tahtiin.

Vierailija
12/46 |
07.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuuntelen mieluummin punkia ja skata

Vierailija
13/46 |
07.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo. Mulle tulee siitä hyvä fiilis ja se genre ei ala ärsyttämään niin kuin kaikki muut.

Vierailija
14/46 |
07.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Metalli on monipuolisempaa ja haastavampaa kuunneltavaa kuin monet muut musiikkityylit. Biiseissä on vaihtelua, variaatiota ja metallibändit myös keskittyvät tekemään koko levyllisen hyvää musiikkia. Isoille artisteille taas kirjoitetaan valmiiksi yksi radiohitti jota soitetaan puoli vuotta, mutta uuden levyn loput biisit ovat nopeasti sohaistua täytettä.

Vierailija
15/46 |
07.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siksi, että kaikki muu on pääosin liian hidasta mun aivojen kellotaajuudelle.

Vierailija
16/46 |
07.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Metallimusiikki on saatanan luurankojen kalistelua kristittyjen komeroissa. Siinä on sodan kaiku . Se nousee siitä mutta jalostuneemmassa muodossaan musiikkina. Siksi Saksa ja Suomi . Se on mielenreaktio sodan luonteeseen.

Vierailija
17/46 |
07.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidän metallista samoista syistä kuin ylemmissäkin kommenteissa on sanottu: voima, lataus mikä musiikissa on. Se antaa niin kokonaisvaltaisen tunnekokemuksen. Olen aika viileä ja hitaasti syttyvä ihminen, ja jollain lailla musiikkia kuunnellessa saan sen avulla kokea intensiivisiä tunteita. Lisäksi siinä on niin paljon rytmillisiä ja melodisia koukkuja ja monipuolisuutta. Kun muusikot ovat hyviä niin sielu nauttii siitä, miten oikein ja kohdalleen kaikki menee. Ymmärrän metallin aika laajasti, myös hard rock ja sen semmoiset luen siihen.

Kaikki ne täydellisesti ajoitetut rumpujutut ja kitarasoundit ja eri genrejen jutut kuten nyt vanha kunnon thrashtilutus, teknisen black metallin sydäntäraastavat kitarakuviot ja uudemmista jopa metalcore (joskus, mutta sen pitää olla hyvää) saa minut innostumaan ... ja kaikki ne muusikot joiden elämäntyötä ja heidän musiikissaan kuuluvaa sieluaan rakastan, esim. Chuck Shuldiner, Peter Steele, Marilyn Manson. Kaikki se pitää minut elossa niin, että myös tunnen olevani elossa :). 

Vierailija
18/46 |
07.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

tappakaa vittu itsenne kaikki naiset

vituttaaa naiset

naiset saatanaa

Sami koeta rauhoittua.

Vierailija
19/46 |
07.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voimakas musiikki on vaikuttavaa, tiedetään myös jo samantien ettei se ole autotunepaskaa mitä on suurimmaksi osaksi teidän iskelmät ja popi ovat. Metal musiikki vaatii solistilta oikeasti lauluääntä, muuten ei sitä voi laulaa. Tykkään myös elokuvamusiikista, mutta Nightwish on pääosin soittolistalla. Mielialan mukaan kuuntelen Turusen, Olzonin ja Jansenin biisejä. System of a downilla on muutama hyvä biisi vaikka en itse laulajasta niin välitä.

Kuuntelen toki myös muuta, esim. bileissä en paljoa metallia kuuntelisi koska se ei sovi tilanteeseen :D silloin tykkään ihan konemusasta ja esim. jvg on ihan jees ja Teflon Brothers. Kuuntelen myös Bon Jovia.

Olen vuosimallia -99 eli kyllä metallia nuoretkin kuuntelee, vähemmistö kylläkin ikäluokassaan ollaan musamaun kanssa mutta hyvin olen sekaan mahtunut.

Vierailija
20/46 |
07.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Metallimusiikki on saatanan luurankojen kalistelua kristittyjen komeroissa. Siinä on sodan kaiku . Se nousee siitä mutta jalostuneemmassa muodossaan musiikkina. Siksi Saksa ja Suomi . Se on mielenreaktio sodan luonteeseen.

Tuolla perusteellahan siitä voisi jo moni tykätä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi seitsemän