Mahdollista jopa todennäköistä että mulle rakas ihminen joutuu vankilaan Kreikassa.
Millaiset vankilaolot Kreikassa on? Mitkä mahdollisuudet mulla on saada hänet Suomeen?
Kommentit (40)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jonkun tutkimuksen mukaa 5% voi olla syyttömiäkin. Ottamatta kantaa aloitukseen. Osa joka tapauksessa on myös väärin tuomittuja.
Juuri näin. Hänet lavastettiin koska on ulkomaalainen. Ei ole tehnyt mitään väärää. Mulle on kertonut todisteet kirjeitse. Ja uskon häntä. Eli kun asia tapahtui hän oli Suomessa. Silläkin perusteella yritän saada hänet Suomeen, kun täällä olisi lyhyempi tuomio.
Ap on tosi sinisilmäinen tai sitten tää on provo. Jos ap uskoo todisteet, miksei oikeus uskonut?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko vankilaan joutuja Suomen kansalainen?
Ei ole eikä EU -kansalainen mutta asunut Suomessa jonkin aikaa.
Jos ei ole EU-kansalainen, niin et saa häntä Suomeen mitenkään.
EU-mailla on sopimus vankien vaihdosta, eli pyynnöstä voi päästä kotimaansa vankilaan lusimaan. Mutta jos hän on muualta niin ei Suomi häntä vankilaturistiksi tänne ota. Pahoittelen.
🇺🇦🇮🇱
Seuraavaksi ap:n pitää lähettää Nigeriaan 100 000 euroa oikeudenkäyntiä varten ja lavastettu uhri palauttaa ne sitten heti, kun pääsee Suomeen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jonkun tutkimuksen mukaa 5% voi olla syyttömiäkin. Ottamatta kantaa aloitukseen. Osa joka tapauksessa on myös väärin tuomittuja.
Juuri näin. Hänet lavastettiin koska on ulkomaalainen. Ei ole tehnyt mitään väärää. Mulle on kertonut todisteet kirjeitse. Ja uskon häntä. Eli kun asia tapahtui hän oli Suomessa. Silläkin perusteella yritän saada hänet Suomeen, kun täällä olisi lyhyempi tuomio.
Ja siis se tuomiohan on jo langetettu, eli vaikka hän tulisi Suomeen lusimaan, se tuomion pituus ei siitä muuttuisi miksikään.
🇺🇦🇮🇱
Kaffepulla kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja siis se tuomiohan on jo langetettu, eli vaikka hän tulisi Suomeen lusimaan, se tuomion pituus ei siitä muuttuisi miksikään.
Ei ole tuomiota vielä. Juuri siksi yritämmekin saada hänet Suomeen, koska oli rikoksen tapahtumahetkellä Suomessa eli Suomi on tekopaikka ja täällä pitää tuomita. Mutta jos tämä ei mene läpi, niin todenmäköisesti joutuu vankilaan Kreikassa! Ja se on mun suuri huoli ja suru!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko vankilaan joutuja Suomen kansalainen?
Ei ole eikä EU -kansalainen mutta asunut Suomessa jonkin aikaa.
Eli kyseessä on siis kreikasta Suomeen salakuljetettu pakolaislapsukainen. Ethän vaan ole sekaantunut alaikäiseen?
Varmaan av-mamman uusi miesystävä joka rakastui tähän Facebookin kuvan myötä, kirjoittelee translatorilla rakkauskirjeitä ja lupaa päästää mamman loisimaan lompakolleen kunhan saa "varat" käyttöönsä (tässä kohtaa mamma lähettää muutaman tonnin kuluihin). Tuskin mitään todisteita edes on, kunhan valehtelee kirjeissään minkä kerkeää ettei mamman usko ja rakkaus horju :D
Ihan sama onko tämä skenaario totta vai ei, minun mielestäni myös syntyperäiset suomalaiset sietäisivät lusia tuomionsa siinä maassa jossa ovat rikoksen tehneet. Toki kaikille pitää taata perussairautensa asianmukainen hoito, mutta rikoksesta tulee seurata rangaistus. Suomen valtion hotellissa hyysätään jo nyt ihan liikaa ja rikolliset uusivat rikoksensa kun ei siitä seuraa mitään kovin kamalaa.
Pakolaisena vankilassa ei välttämättä ole helpointa. Oli maa mikä hyvänsä. Muista, että syyttömiä on todella pieni osa vankilassa olijoista, vaikka kaikki vakuuttavat syyttömyyttään. Monilla vangeilla on persoonallisuushäiriö, joten syyttävät aina muita. Ole siis kriittinen mitä uskot!
Miten saakelin sinisilmäinen voi ihminen olla? Herää, ap.
Vierailija kirjoitti:
Ei ole tuomiota vielä. Juuri siksi yritämmekin saada hänet Suomeen, koska oli rikoksen tapahtumahetkellä Suomessa eli Suomi on tekopaikka ja täällä pitää tuomita. Mutta jos tämä ei mene läpi, niin todenmäköisesti joutuu vankilaan Kreikassa! Ja se on mun suuri huoli ja suru!
No siinä tapauksessa hän voi vapaaehtoisesti ilmoittautua Suomen poliisille, jos siis rikos tehty Suomessa. Eiköhän poliisi hoida loput viranomaisteitä pitkin. Rikoksesta tuomitaan ensisijaisesti siinä maassa ja sen maan lakien mukaan, missä rikos on tapahtunut. Eli noilla spekseillä voisi onnistuakin.
🇺🇦🇮🇱
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap, lähetä ihmeessä se kirje sinne Kreikkaan syyttäjälle, niin peruu tuomion, kun saa todisteet, että mies on syytön.
Miksi uskot että mies syytön? Ja miksi ihmeessä pitäisi mennä Kreikkaan, jos rikos tehty Suomessa? En ymmärrä en...
Onko todisteita syyttömyydestä? Voisitko sinä esimerkiksi todistaa, jos oli kanssasi rikoksen tekohetkellä?
Kerro nyt ap, mista maasta tama tuomittu on kotoisin!? Ehka saataisiin vahan valaistusta tilanteeseen mekin.
Vai oliko tekija Porvoossa rikoksen tapahtuessa?
Siitä saa Yorgos nätin tyttöystävän itselleen linnassa.
Vierailija kirjoitti:
Millaiset vankilaolot Kreikassa on? Mitkä mahdollisuudet mulla on saada hänet Suomeen?
Lähetät ensin sinne kaikki rahat sun pankkitililtä. Sitten otat lainaa ja nekin sinne (tulee oikeudenkäyntikuluja ja paperit pitää saada yms.). Sit jos sulla on talo, auto tms. niin myyt ne ja rahat sinne Kreikkaan. Toi on yleensä auttanut...
Minäkään en ymmärrä miksi juuri Kreikkaan? Asuiko siellä ennen Suomeen tuloaan? Kerrohan vähän lisätietoa, niin ehkä joku osaisi auttaa :)
Tietääkseni kreikkalaiset eivät suhtaudu hirveän suopeasti maahanmuuttajiin. Heitä on niin paljon Kreikassa ja aiheuttavat ongelmia. Itseänikin vähän kauhistutti pakolaisten suuri määrä Ateenassa ollessani. Joten viisainta varmasti olisi saada mies Suomeen.
Ihan mielenkiinnosta kyselen että mistä tiedät miehen syyttömyyden?
Vierailija kirjoitti:
Tietääkseni kreikkalaiset eivät suhtaudu hirveän suopeasti maahanmuuttajiin. Heitä on niin paljon Kreikassa ja aiheuttavat ongelmia. Itseänikin vähän kauhistutti pakolaisten suuri määrä Ateenassa ollessani. Joten viisainta varmasti olisi saada mies Suomeen.
Ihan mielenkiinnosta kyselen että mistä tiedät miehen syyttömyyden?
Mies on kertonut ap:lle kirjeessä, että on syytön.
Luulen, että auttaa jos lähetät miehelle esim 5000e rahaa jolla voidella vartijoita. Ole proaktiivinen, luultavasti hän pyytäisi tuota kuitenkin itse pian :)
Ota nyt jo ne laput pois silmiltäsi ! Tyhmä !