Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mulla on elinaikaa 1-3 vuotta

Vierailija
07.03.2017 |

Mitäpä tekisin jäljellä olevalla ajalla?
Tappelenko KELAn kanssa sairaseläkkeestä?
Tulen kyllä toimeen.
Muutanko lämpimään? Vois auttaa oireisiin, mutta hoidot ehkä huonompia? Tai sitten ei.
Kipulääkitys voi olla ehkä jopa parempaa, jolloin loppu aika mukavampaa.
Kaikki on niin turhaa.

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
07.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nauti elämästä. Ota kaikki irti joka hetkestä. Minulla on elinaikaa pari viikkoa, joten sanon tämän kokemuksen syvällä rintaäänellä :)

Vierailija
2/26 |
07.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tsemppiä sulle mutta mä ryyppäisin ja pitäisi loppuajan hauskaa. Onko sulla perhettä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
07.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eutanaasia

Vierailija
4/26 |
07.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Auta muita niin paljon kuin voit saat sisältöä. Tee salaa auttamista :)! Voin taata että elämäsi laatu paranee:)!!! Et vie mitään mukaasi joten voit hyvin auttaa:)!

Vierailija
5/26 |
07.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä sitä kukaan tiedä päiviensä määrää. Mulla rintasyövän uusimisepäily, voi olla, ettei ole mitään, mutta voi olla uusinutkin. Näillä mennään. En itse koe, että kaikki olisi turhaa. Periksi en halua antaa, maailmassa on niin paljon rakasta ja tärkeää; puoliso, lapsi, ystävät, koira, matkustelu, harrastukset... tee itsellesi hyvältä tuntuvia juttuja, toteuta haaveitasi. Muuta lämpimään! Voimia!

Vierailija
6/26 |
07.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tsemppiä sulle mutta mä ryyppäisin ja pitäisi loppuajan hauskaa. Onko sulla perhettä?

Ensimmäinen varteenotettava vaihtoehto. Lähimmäisille ei ehkä kivointa.

Mutta kolmen vuoden känni putkesta ei taida selvitä hengissä <;

Minkä ikäsiä olette?

Vierailija
7/26 |
07.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti et ymmärrä väärin, mutta olen sinulle kateellinen. Voisin vaihtaa sijaa sinun kanssasi. Olen vain reilu parikymppinen, mutten ole koskaan rakastanut tai edes pitänyt elämästä. Olen usein miettinyt, että jokin kuolemaan johtava sairaus saisi tulla minulle, jonkin muun elämää rakastavan sijaan.

Vierailija
8/26 |
07.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En voi kuvitellakaan miltä tuntuu, kun tietää ettei elä enää kauan.

Mutta sanoisin että toteuta nyt niitä haaveita, jotka on mahdollista toteuttaa. Matkustele, syö ja juo hyvin. Elä hetkessä ja hanki elämyksiä. Jos siis vointisi ja muu elämäntilanteesi sen sallii.

Pistä ranttaliksi vielä kun voit.

Vierailija
9/26 |
07.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ensimmäinen varteenotettava vaihtoehto. Lähimmäisille ei ehkä kivointa.

Mutta kolmen vuoden känni putkesta ei taida selvitä hengissä <;

Minkä ikäsiä olette?

Jos multa kysyt joka tämän "neuvon" antoi niin olen reippaasti yli nelikymppinen ja mulla on pienet lapset. En kuitenkaan loppuaikaani perheen kanssa tuhlaisi vaan tekisin kerrankin mitä itse haluaisin jos aikaa olisi vähän ja sen etukäteen tietäisin.

Vierailija
10/26 |
07.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toivottavasti et ymmärrä väärin, mutta olen sinulle kateellinen. Voisin vaihtaa sijaa sinun kanssasi. Olen vain reilu parikymppinen, mutten ole koskaan rakastanut tai edes pitänyt elämästä. Olen usein miettinyt, että jokin kuolemaan johtava sairaus saisi tulla minulle, jonkin muun elämää rakastavan sijaan.

Älä viitsi hei. Tuollainen höpöhöpö-puhe ei auta ketään kuolemansairasta. Päinvastoin, tuollainen puhe harmittaa kun ihminen ei arvosta elämäänsä yhtään.

Oletko masentunut? Parikymppinen on vielä niin nuori että kyllä niitä kokemuksia ehtii vielä hankkia. Sinulla on vielä elämä edessä.

Voit hukata elämäsi murehtimalla siitä mitä sinulla ei ole, tai voit keskittyä olennaiseen ja elää täysillä. Mikä sinua estää?

Vierailija
11/26 |
07.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytä jäljellä oleva aika elämästä nauttimiseen. Matkustele, käy ulkona syömässä, tapaa sinulle rakkaita ihmisiä.

Lähde vaikka jonnekin kauas lomalle.

Irrottele. Kokeile uusia asioita.

Älä häpeä tai kadu mitään.

Tsemppiä ja vietä huikea loppuelämä.

Vierailija
12/26 |
07.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heti kirjoitti:

Eutanaasia

Vai käyttäisinkö loppuelinaikani kostamalla ilkeille/välinpitämättömille lääkäreille, KELAn virkailijoille, eläkevakuutusvirkailijoille? Tai systeemille, mutta se on yhdelle ihmiselle liikaa.

Olin ajatellut kanavoida viimeiset vuodet poikkitieteellisen tutkimuksen edistämiseen,  käyttää osaamiseni ja taloudelliset resurssini puhua jenkeistä merkittäviä taloudellisia tutkimuksia. 

Mm. ohjata googlen (olen osakkeenomistaja), Microsoftin (Bill and Melinda Gates foundataion) ja Oraclen  (Larry) rahoitusta tai resursseja ja tehdä vielä jotain merkittävää. Mutta tuntuu että mitään ei enää kannata tehdä tämän järjestelmän puolesta.

Vierailija
13/26 |
07.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Auta muita niin paljon kuin voit saat sisältöä. Tee salaa auttamista :)! Voin taata että elämäsi laatu paranee:)!!! Et vie mitään mukaasi joten voit hyvin auttaa:)!

vrt edellinen. 

Voisi sanoa että ajatus oli sanomasi kaltainen.

Mutta kuten sanonta sanoo, niin metsä vastaa kui sinne huutaa.

Tämä järjestelmä ei ole sellainen jota haluan auttaa. 

En ole saanut kuin maksaa veroja, eläkemaksuja ja kun olen tullut vanhaksi

(en vanhukseksi, reilu 5-kympinen)  ja raihnaiseksi, (miehet tulevat joskus 50 jälkeen)  en ole saanut  sympatiaa systeemiltä. 

Vierailija
14/26 |
07.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopeta suorittaminen ja tee jika päivä vain niitä asioita, mitä haluat. Jos haluat viiniä aamupalaksi, niin juot. Jos KELA jättää pulaan, niin elä velalla ja pikavipeillä loppuaika makoisasti. Jos olet naimisissa, eroa ennen pikavippien ottamista, jotta ne ei jäisi puolison maksettavaksi :D. Näin minä tekisin, koska en haluaisi kituutella loppuaikaani. Tätä osiota ei tarvitse tai kannata noudattaa, jos moraalisi ei taipuisi moiseen...

Jos haluat matkustaa, niin matkusta. Tee muut onnelliseksi omaa onneasi kunnioittaen.

Näin minä tekisin, jos tietäisin eläväni vain rajallisen ajan. Olen miettinyt näitä asioita paljon, koska äitini sairastui yllättäen ja kuoli 4 kk:n päästä diaknoosista. Olin pieni lapsi ja tapahtuma on kummitellut mielessäni aina. Olen yrittänyt elää sellaista elämää, mitä rehellisesti haluaisin elää, mutta huomaan usein suorittavani asioita muiden mieliksi. Teen töitä, joita en haluaisi tehdä ja joita vihaan, koska en uskalla olla ilmankaan. Pelkään koko ajan, että sairastun samalla tavalla mitä äitini ja elämäni on mennyt suorittaessa.

Anteeksi että höpötän tyhmiä...rakkautta teille kaikille, jotka ovat samassa tilanteessa ❤️.

Vierailija
15/26 |
07.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä te noin viikon, kuukauden ja vuoden tarkkuudella tiedätte? Kertokaa muillekin.

Vierailija
16/26 |
07.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lopeta suorittaminen ja tee jika päivä vain niitä asioita, mitä haluat. Jos haluat viiniä aamupalaksi, niin juot. Jos KELA jättää pulaan, niin elä velalla ja pikavipeillä loppuaika makoisasti. Jos olet naimisissa, eroa ennen pikavippien ottamista, jotta ne ei jäisi puolison maksettavaksi :D. Näin minä tekisin, koska en haluaisi kituutella loppuaikaani. Tätä osiota ei tarvitse tai kannata noudattaa, jos moraalisi ei taipuisi moiseen...

Jos haluat matkustaa, niin matkusta. Tee muut onnelliseksi omaa onneasi kunnioittaen.

Näin minä tekisin, jos tietäisin eläväni vain rajallisen ajan. Olen miettinyt näitä asioita paljon, koska äitini sairastui yllättäen ja kuoli 4 kk:n päästä diaknoosista. Olin pieni lapsi ja tapahtuma on kummitellut mielessäni aina. Olen yrittänyt elää sellaista elämää, mitä rehellisesti haluaisin elää, mutta huomaan usein suorittavani asioita muiden mieliksi. Teen töitä, joita en haluaisi tehdä ja joita vihaan, koska en uskalla olla ilmankaan. Pelkään koko ajan, että sairastun samalla tavalla mitä äitini ja elämäni on mennyt suorittaessa.

Anteeksi että höpötän tyhmiä...rakkautta teille kaikille, jotka ovat samassa tilanteessa ❤️.

Kiitokset sanoistasi.

Olen todellakin tämän systeemin nettomaksaja, ja KELAn kusetukset eivät todellakaan jätä minua pulaan, kyse on vain oikeudenmukaisuudesta. Oikeudenmukaisuuden toive on yllättävän korkealla ihmisen hierarkiassa.

Voin todella taloudellisesti tehdä ihan mitä huvittaan seuraavat kolme vuotta... mutta

Koskaan ei voine olla varma... elänkö kolme vai .... no 30v max. ihmeitä tapahtuu.

Vierailija
17/26 |
07.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä sairaus?

Vierailija
18/26 |
07.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistä te noin viikon, kuukauden ja vuoden tarkkuudella tiedätte? Kertokaa muillekin.

En ole tolla tarkkuudella mitään arvioinu. Kahden (2) vuoden tarkkuudella olen arvioinut. 

Jos sinulla ei ole tunto hävinnyt niin ehkä havaitset kun toinen jalka on haudassa...

Lääkärit vivat antaa tollasia arvioita, ja osua todella väärään...

Shit häpens.

P

Vierailija
19/26 |
07.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kerro. Yksi aivokasvain poistettu...

Vierailija
20/26 |
07.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla kanssa syövän uusimisepäily, tiedän torstaina. Voi olla että kuolen sitten puolen vuoden sisään, voi tietenkin olla että pelastun vielä, mutta immuniteetti on niin heikko jo valmiiksi että epäilen. Jos ennuste on hyvin huono, jätän hoidot väliin ja retkeilen luonnossa synnyinpaikkakunnallani lapsen kanssa ja ehkä käymme ruotsissa. Ehkä yritän tehdä jonkun hyvän kappaleen jos ehdin. On omituinen tunne, jos minkään "kehittävän" tekeminen ei enää kannata. Esim. opiskelu, tulevaisuuden suunnittelu, uuden instrumentin opettelu.