***30+ESIKOT viikko 12***
Kommentit (59)
Piti lähteä lenkille mutta istuin vielä realisoimaan rahasto-osuuksia kun on tili päässyt miinukselle, ja huomasin että nukkuu se tyttö näinkin. Nyt istun toppatakki päällä ja aamutossut jalassa avoimen ikkunan äärellä ja heijaan toisella kädellä vaunuja. Kaikki laiskotteluhetket on tarpeen kun illat menee edelleen kanniskellessa ainakin 21:sta 01:een ja tyttö alkaa olla aika painava.
Tämä on näitä päiviä. Vaihdoin eilen tytölle puhtaan pussilakanan, joita mulla on tasan kaksi. Iltasella tyttö heti kakkasi puhtaan peittonsa (=kapalo) kantoliinassa kölliessään (oli halpiskertakäyttövaippa yövaippana). No laitoin peitot koneeseen ja käärin tytön pyyhkeeseen ja makuupussiin. Isi jäi nukuttamaan. Tyttö heräsi hyväntuulisena vierestäni klo 7.30. Hymyili ja jutteli kun sanoin huomenta. Jospa olisin arvannut ettei nukahda enää niin olisin seurustellut toisen kanssa, nyt sai vain tuijotella valkoisia seiniä raukka, kun äiti koitti kääntää kylkeä. Saakohan se tarpeeksi virikkeitä... No tuli sitten toiselle kakkahätä (kuinka usein teidän vauvat kakkaa?? Susumi?). Minä vaipanhakuun, laiskuudessani ajattelin vähin äänin vaihtaa vaipan ja yrittää jatkaa unia. No, kun tulin takaisin oli halpisvaippa falskannut sekä pyyhkeeseen että makuupussiin. Minkä jälkeen huomasin että eilinen pussilakana oli unohtunut ripustaa (oli märkä) ja pesukone oli unohtunut laittaa päälle, jotenka peitto ja toinen pussilakana olivat edelleen kakassa. Olen iltaisin niin väsynyt nykyään että mielessä on vain höyhensaaret... No onneksi on noita villapeittoja joten tein tytölle kapalon aluslakanasta ja sellaisesta. Siinä on tänä aamuna kahdesti yrittänyt nukahtaa huonolla menestyksellä. Ei tule mitään vaan herää heti kun on 10 min. nukkunut sängyssä/vaunuissa. Niinpä päätin tunti sitten että lähden lenkille jotta saan tytön unten maille mutta tässä ollaan. Ja tyttö vetelee sikeitä :-)
Olipas omaa napaa, mutta väsyttää. Noita vaippoja en enää osta. Pitäisköhän siirtyä yölläkin kestoihin.
jäi vähän kesken. Imeisesti sinne Kuusijärvelle ei tänään lähdetty?
Eipä muuta. Valoisaa päivää jokaiselle, toivottavat
F & F 10 vkoa 2 pvää
kaikille! Rakastan kevättä!
Me oltiin viikonloppuna anoppilassa Mikkelissä, reissu sujui mukavasti; Roosa nukkui autossa matkat mennen tullen ja oli hyväntuulinen. Itse olin vielä vähän flunssan jälkimainingeissa, nuhainen ja hirveässä yskässä. Mutta oli ihan piristävää käydä pienellä maakuntamatkalla ja mummi hoiteli Roosaa mielellään.
Tänään oltiin heti aamusta vauvamuskarissa, tuossa läheisen päiväkodin salissa kun moinen järjestetään keskiviikkoisin niin käytiinpäs katsastamassa. Mukavaahan siellä oli, tosin muut osallistujat olivat jo hieman vanhempia ja liikkuvampia vaaveja, ja mennään varmaan jaksamisen mukaan aina keskiviikkoisin tuonne laulamaan ja leikkimään.
Katja; puhuit aikaisemmmin siitä vauvauinnista - olitko suunnitellut meneväsi yksin vauvan kanssa joskus päiväsaikaan vai viikonloppuna siten että pääsette koko perhe? Mietin itsekkin tässä josko ottaisi selvää noista ja menisi Roosan kanssa vaikka arkena päivällä jos siihen aikaan jossain vauvauintia on. Kyselit siitä rokotetutkimuksesta, me osallistutaan siihen Roosan kanssa, ensi viikolla on ensimmäinen aika.
Kiitos Katjalle ja Rouva Sukkulalle Sanomatalon kuvista!
Ilmeisesti tänään ei Kuusijärven miittinkiä ollut - vai ehtikö joku/jotkut paikalle? Itse ajattelin huomenna sinne suunnata (nämä kotikulmat kyllästyttää...) eli olisko tulijoita? Katja nyt ainakin eikö! Voisin suunnata sinne 11/12 aikoihin. Ja ajattelin ottaa koiran mukaan.
Nyt pyykin kimppuun ja jatkan myöhemmin
Sonja ja Roosa 10 viikkoa ja rapiat
Heippa,
Tänään on mieli jo huomattavasti valoisampi. On se vaan hyvä että voi kirjoitella noista tuntemuksistaan tänne, muuten en tiedä minne niitä oikein purkaisin. en eilen uskaltanut soittaa kenellekään kun pelkäsin vollottavani vaan ja kaatavani omat huoleni toisten niskaan liian rankkoina. toivottavasti te Esikot kestätte sen että aina silloin tällöin taas näitä korvien välisiä kipujani kelailen. Niitä pitää kai kelata niin monta kertaa, ettei sitten enää ole kelattavaa.
Olimme jälkitarkastuksessa ja Elsan 6-viikkois lääkärintarkastuksessa tänään. Itsellä kaikki hyvin, ompeleet sulaneet ja kadonneet, kohdunsuu siisti ja kohtu supistunut pieneksi, eli kaikki kunnossa. Kuukautisten toivon pysyvän poissa mahdollisimman kauan (vaan eipä se kuitenkaan estä mielialojen heilahteluja, heh). Millaistahan se tunteiden vuoristorata olisi vielä niidenkin kanssa?
Elsa puolestaan oli pyöristynyt komeasti. Painoa on nyt jo 5115g ja pituutta 58cm. Isompaa pipoakin kohta tarvitaa, eli se oli 38,3cm. Lääkäri kehui Elsaa hyvin kehittyneeksi ja reippaaksi tytöksi (ja äiti oli onnesta ja ylpeydestä soikeana).
Siihen kakkakeskusteluun: Elsan kakka on erittäin vetelää. Ihan nestettä, jossa niitä ryynejä mukana. Lääkärilläkin niitä tippoja tipahteli alustalle niin että piti välillä paperia vaihtaa alle. Vaipassa onkin aina jotain joka kerran kun sen vaihdan. Sen takia joudun taistelemaan pepun punoituksen kanssa ja pariin otteeseen on ollut vaippaihottumaakin vaikka kuinka tarkka koetan asian kanssa olla. Nyt ostin Bepanthenia apteekista Natusanin lisäksi ja alan käyttää sitä Elsan peppuun.
Ensi viikolla olisi mukavaa päästä sinne Kuusijärvelle. Minulla on sovittua menoa tiistaina, mutta muuten sopii kävelylenkki ihan minä muuna päivänä hyvänsä. Olisiko muita halukkaita lenkkeilijöitä? Piristäisi kovasti mieltä tavata ja rupatella teidän kanssanne myös ihan livenä!
terv.
RouvaSukkula & Elsa 6vk+p5pv
Eli tänään hypätään junaan ja mennään " susirajan" taa eli minusta ei kuulu n. kuukauteen mitään.
Laukut on melkein pakattu - hitsi mikä homma! Miten voi noin pieni ihminen viedä noin paljon tilaa!?! Noh, vaunut ja rattaat täyttää peräkontin... ja ollaanhan me kuukausi... hmmm... on tainnu äiti pakata vähän turhaakin tavaraa....
Jaksuja kaikille väsymyksen ja murheiden kanssa painijoille. Olivera, tuskimpa ne patit on muuta kuin imetyksestä johtuvaa, tiedän parikin äitiä joilla sama juttu, mutta hyvähän se on että tutkitaan. Tsemppiä!
Ja vuotoa veikkaisin minäkin jälkivuodoksi....
Menkää ihmeessä vauvauintiin jos vaan löydätte soppelin paikan! Me oltiin taas maanantaina ja tehtiin eka sukellus! Voi sitä ilmettä ja ihmetystä! Nyt Pinja jo kelluskeli rentona ja jopa hymyili välillä. Mutta kylpyammeessa kotona ei oo enää kivaa ku ei saa " uiskennella" .
Paljon ois juttua ja kommentoitavaa, mutta viimeiset pakkailut pitää vielä tehdä, maksella vähän laskuja ja sitten tietty ehtiä junaan.
Voikaa kaikki oikein hyvin ja pysykää terveenä.
Aurinkoista maaliskuun loppua, huhtikuun alkua ja Iloista pääsiäistä!
Me palataan Pinjan kans taas huhtikuun lopussa linjoille - silloin saatte varmaan megaviestin ;)
Eli eipä muuta ku Ök ;)
Toukkis ja Pinja n. 4 ½ kk
Nyt tulee omanapainen viesti... Ainolla oli päivällä se kolmekuukautisneuvola ja hyvin meni! Ensimmäistä kertaa tyttö sai neuvolakorttiin merkinnän " tyytyväinen ja rauhallinen tyttö" . Aino tekikin kaikki neuvolassa " vaadittavat" temput: Viihtyi mahallaan ja kohotti päätään, huitoi käsiä kohti leluja ja kaupan päälle vielä jokeltelikin. Rokotus sai aikaan hirveän huudon, mutta sekin laantui muutamassa minuutissa. Painoa tytöllämme on nyt 6100 grammaa ja pituutta 60 senttiä. Aino on jo aika iso ;-)
Nyt illalla näyttää, että rokotus nostaa lämpöä. Mittasin Ainon lämmön ja se oli äsken 37,8. Annoin varmuuden vuoksi Panadol-supon.
Sonja: Huomenna en pääsekään Kuusijärvelle. Vanhempani ovat tulossa viikonlopuksi ja ovat meillä joskus puolen päivän maissa. Perjantaina aiommekin mieheni kanssa lähteä elokuviin ja jonnekin syömään. Mutta ensi viikolla Kuusijärvi kiinnostaisi kyllä kovasti :)
Vauvauinnista: Me ilmoittauduimme jo Kultakalat-uintiin. Pääsemmekin mukaan ja aiomme sunnuntain ryhmään Käpylässä. Meillä uinti alkaa toukokuussa. Jos joku haluaa / ehtii samaan ryhmään, niin googlettakaa vauvauinti ja kultakalat ja ilmoittautukaa mukaan!
Toukkikselle vielä hyvää pohjoisen reissua! Kirjoittele sitten matkakuulumisenne, ök?! (pakko oli minunkin tuo kirjoittaa)
Katja ja Aino
Ehdotan, että ne, jotka ei minun lisäksi koskaan tahdo keksiä otsikkoa, käyttää tuota ök:iä. ;-)
RouvaSukkula: Olen todennut Bepanthenin tosi hyväksi vaippaihottumaan. Aleksi kakkii usein ja kakka on vetistä, joten hänelläkin tulee välillä punoitusta. Bepanthen tosissaan auttaa ja ennaltaehkäisee punoitusta. Se on erityisen hyvä jalkamakkaroiden poimuissa punoituksen ennaltaehkäisijänä.
Katja: Ainon oireet kuulostaa suihkutissien aiheuttamilta ilmavaivoilta. (Muistelen, että kerroit aiemmin maitosi tulevan vauhdilla.) Aleksi oireilee toisinaan samoin. Imetys.fi-sivuilta luin noista suihkutissioireista. Avuksi siellä tarjotaan pahimpien suihkujen pumppaamista pulloon, mutta en kyllä ole jaksanut alkaa pelaamaan noiden pullojen kanssa. Meillä ilmavaivat ovat onneksi pysyneet hyvin kurissa röyhtäyttämällä. Ja poika on hyvä piereskelemään, ilmat tulevat nopeasti ulos. Tässä en ala spekuloimaan, onko poika siinä tullut isäänsä vai äitiinsä. ;-) Allergioihinhan liittyy yleensä myös ihottumaa ja vihreä, limainen uloste. Ystäväni lapsella on vilja-allergia, ja jos lapsi on saanut viljaa, siinä ei nuku kukaan moneen yöhön kun lapsi on niin kipeä... :-(
Kävin tänään kirsi10:llä kylässä. Hän voi paksusti, ja laskettu aika on parin viikon päästä! :)
Lene ja Aleksi, 6 vk ja risat
Viimeisestä viestistäni on kulunut jo monta viikkoa aikaa. olen tätä palstaa kaivannut, mutta aikaa ei ole vain tahtonut löytyä netin avaamiselle. luin tämän viikon viestin ja kummastelin noita teidän ök-juttuja. pitänee lukea edellisten vkojen viestejä. muutenkin haluan tietenkin päivittää tietojani teidän kuulumisista.
Rouva Sukkulan tuskaiset synnytysmuistot tuntuvat pahalta. Toivottavasti saisit kelattua asioita niin, että voisit jättää ne taka-alalle ja nauttia täysin rinnoin Elsasta (ihana nimi!). Kannattaisiko sinun jutella asiasta neuvolassa? voin lohduttaa, että kyllä kivuttomiakin synnytyksiä on. itselläni oli sellainen. ponnistusvaiheessa tunsin vain supistuksen tulon ja ponnistustarpeen, kipua en ollenkaan.
taidetaan olla Lenen kanssa vähän samassa tilanteessa. Mulla on 12 viikkoa synnytyksestä eikä alapää ole vieläkään kunnossa. Sain kutsun pääsiäisen jälkeen Naistenklinikalle, jossa miettivät, että tehdäänkö korjausleikkaus. vieläkin täällä vaan suihkutellaan ja juostaan kotona ilman housuja :) aika surkuhupaisaa jo.
Hienoja nimiä vauvat ovat saaneet. meidän vauvalla oli ristiäiset 11.3. Vauvan nimeksi tuli Donal Francis Aslan. Donal on vanha irlantilainen nimi. Mies on puoliksi irkku. Sovittiin niin, että vauvasta tulee luterilainen ja hän saa irlantilaisen nimen. Toisena vaihtoehtona olisi ollut siirtää vauvalle irlantilaista perimää katolisen uskon muodossa. nyt opetellaan kutsumaan vauvaa Donaliksi :)
Toukkis hävisi linjoilta just, kun mä riepastuin netin suhteen. harmi! no, toukkis kuukauden päästä ollaan molemmat linjoilla!
Olette näköjään Kuusijärvelle tekemässä retkeä. Mäkin olen innokas lähtemään sinne.
Olen vähän käynyt Tapiolassa vauva-tapahtumissa. muskaria käytiin kokeilemassa. vauva tuntui vähän pieneltä vielä sinne. ensi vkolla meen ehkä uudestaan koklaamaan sitä. tänään olin MLL:n perhekahvilassa. se ei ehkä tuntunut ihan omalta. Muutama vko sitten olin lauttasaaressa perhekahvilassa ja siellä saatan käydä pistäytymässä. siellä oli mukavampi tunnelma kuin tapiolassa. Huomenna olisi toukkatuokio asukaspuistossa. en tiedä, jaksanko huomenna lähteä katsastamaan sen vai vasta ensi viikolla. perjantaina menen avoimeen päiväkotiin. siellä on kuulemma pe-aamupäivisin paljon äitejä vauvoineen.
bussimatkustusta olen koklannut vauvan kanssa 2 kertaa. en onnistu saamaan vaunuja matalalattiabussiin itsekseni ja mulla on vähän kynnystä käyttää busseja. nyt aion taas lauantaina pyytää miestä keskustaan, että saisin taas vähän harjoiteltua vaunujen kanssa bussiinmenoa. mun mielestä helsingin matalalattiabussit laskeutuu alemmas kuin espoon bussit. onko kellään muulla kokemusta espoon busseista?
Fridalle jaksamista koliikin kanssa! siitä olen jäänyt paitsi, että sulla on ollut koliikki-ongelmia. meillä vauva on onneksi nukkunut ihan hyvin. 12 tuntia/yö. eka syöttöväli on yleensä 6 tuntia, seuraavat sitten tiheämmässä. aluksi vauva nukkui klo 24-12, nyt klo 22-10, mikä on jo kivempi.
pian mun viesti varmaan häviää, jos en lähetä sitä. mukavaa vkonjatkoa kaikille!
t.Kanika ja Donal 11,5 vkoa (ja 5750g ja 61 cm (1,5 vkoa sitten))
Täällä sitä vielä nukutellaan :-( Väsyttää ja v*****aa. Vaikka tuo pieni onkin maailman ihanin, niin ottaa kyllä voimille kun ei pääse nukkumaan.
Mukava kuulla Kanikasta, onpa ikävä juttu tuo epparisi. Toivotaan että saisit alapään lopulta kuntoon. Samaa toivon myös Lenelle!
Toukkikselle mukavaa pohjoisen reissua! Ja mitäköhän muuta... en taida huomenna jaksaa Kuusijärvelle asti, teen lenkin vaan täällä kotirannassa. Toivottavasti tyttö nukkuu aamulla hyvin.
F & F 10 vkoa ja 3 pvää - ajatella tämäkin viikko jo puolivälissä!
...rohkeasti vaan kulkuvälineillä kulkemaan. Kyllä joku aina auttaa rattaiden kanssa. Eileenkin matkustin tytön kanssa ratikalla, oli niitä kaikkein vanhempia, ja en tajunnut että sisään pitää mennä rattaiden kanssa edestä, vaan palloilin siellä keskiovilla, niin eikö se ratikkakuski kuuluta että rattailla sisään edestä. Ja yksi tyttö auttoi sitten sisään :-).
Vielä pissatuksesta. Kannattaa pissattaa heti kun on herrätty, silloin tulee varmimmin saalista. Parina yönä oli pissattu vaippaan, mutta nyt taas ihan kuiva vaippa. Neljä kertaa yritin ja 3 kertaa tuli pissaa.
j+beibi
Eilinen rokotus on nostanut kuumeen Ainolle :( Eilen illalla tyttö oli itkuinen ja hänellä oli vähän lämpöä. Annoin supon ja yö meni ihan ok (tai ök, miten vain) jo tavaksi muodostuneiden ähinöiden kanssa. Nyt aamulla Aino hymyili ja jutteli, mutta räjähti sitten voimakkaaseen itkuun. Mittasin tytön kuumeen ja sitä oli 38,1. Annoin uuden supon, imetin tyttöä ja soitin terveysneuvontaan. Sieltä sanoivat, että kuume ihan takuulla johtuu rokotuksesta eikä siitä tarvitse olla huolissaan. Olen silti ja vähän itkuinenkin; on ihan kauheaa, kun oma vauva sairastaa. Rokotuskuume kestää yleensä noin vuorokauden, joten jos se ei ole illalla ohi, niin sitten edessä on lääkärireissu. Onneksi Aino nukkuu nyt, kerää voimia.
Kanika: Oli tosi kiva kuulla sinusta! Pojallasi on ihana nimi :) Käytä vaan rohkeasti busseja. Opit kyllä pian käyttämään matalalattiabusseja ja yleensä joku kyllä auttaa, jos vain pyydät. Olisi kiva nähdä sinuakin!
Katja ja Aino
Juu minäkään en noita otsikoita tahdo keksiä. :)
Kanikasta oli kiva kuulla pitkästä aikaa! Teidän pojalle tuli hieno nimi, ja nukkuu kyllä hurjan pitkiä unia! Itse en ole bussimatkustamiseen vielä ehtinyt tutustumaankaan, kun täältä idästä pääsee onneksi metrolla. Voisin kuvitella että vähän jännittäisi aluksi, mutta veikkaan että kun vähän aikaa totuttelisi niin kyllä se siitä. En muuten tiennyt että ratikkaan pitää mennä etuovesta (en ole vielä silläkään matkustanut).
Voihan itku Frida tuota kellonaikaa kun olet ollut nukuttamassa. Ehkä tuo on vaan hetkellistä takapakkia ja tänään menee taas hyvin. Toivotaan! Tulipas teillä pyykkiä silloin edellisenä yönä. :O Mitäs noi tollaiset halpisvaipat on mitkä noin falskaa? Niin joo, kysyit sitä kakkaamistiheyttä, tyttö kakkaa 2-3 kertaa vuorokaudessa semmoiset isommat lastit. Mein pitää muuten selvästi taas siirtyä isompiin vaippoihin, kun tuntuu että tulee joka vaipasta selästä yli. Niin se kasvaa.
Luin muuten ensin Sonjan otsikosta ja viestistä että " Aurinkoista keskiviikkoa kaikille! Rakastan teitä!" Ajattelin että onko tullut joku keväthurahdus Sonjalle. :D No mikä ettet silleenkin olisi voinut sanoa. Miten olisi muuten Kuusijärven retki ensi viikolla? Olisi kyllä kiva käydä siellä ja tosiaan kun ei täältä ajelekaan sinne kovin pitkään.
Toivottavasti Ainon kuume jo pian laskee, ja oli tosiaan tyttö kasvanut! Kuten Elsakin on kasvanut kovasti!
Tänään oli muuten Hesarissa joku mielipidekirjoitus niistä vanhempainvapaauudistuksista ja sen yhteydessä oli aika jännä kuva. Onko tuo nyt sellainen malliesimerkki suihkutissistä? Vauva vaan nukkui siinä ja maito lensi suuhun. :) Mulla on pari kertaa suihkunnut noin ja yleensä tyttöparan silmään.
Ai niin, olin yllättynyt kun tyttö meni eilen jo kahdeksalta nukkumaan, ja nukuttiin kahdeksaan asti aamulla! Syönnit taisivat olla 23, 1.30 ja 5.30, aika kivasti meni. Mutta ny ei sitten oikein jaksa ottaa pitkiä tirsoja tässä liinassa joten pitää lopetella. Viihtyykö teidän vauvat muuten hereillä liinassa? Tää ei.
Heippa!
sus&pul 9vk 5pv
Paremmalla mielellä täällä- katotaan kuinka pitkät pätkät ehdin kirjotella kunnes Oliver herää parvekkeelta. Joo, Susumi: nyt se nukkuu parvekkeella vaikka juuri ehdin sanoa ettei suostu nukkumaan kun vaunujen liike loppuu- on vissiin sen verran väsynyt kun herättelin siellä Kajuutassa (kävimme siis ' ryhmäneuvolassa' tapaamisessa), eikä nukkunut kunnon pätkiä sitten aamu kuuden.
Niin, siis paremmalla mielellä ollaan kun jälkitarkastuksessa kaikki ok, patitikin liittyy kuulemma imetykseen eli ei huolta- huh, turhaan siis hermoilin. Menkat voi olla alkamassa, tosin nyt se ruskea vuoto sitten loppui- joten ???. Minipillerit otin käyttöön- jos ei nyt ihan heti tuota pikkukakkosta ruveta väsäämään... ehkä tässä yhdessäkin on hoitamista.
Aloitin siis maidottoman dieetin tiistaina, katsotaan onko siitä apua ihottumaan/ilmavaivoihin. Itseä kyllä epäilyttää, söihän Oliver aluksi korvikettakin eikä siitä silloin mitään tullut... no yrittänyttä ei laiteta, jospa tässä sivutuotteena jopa laihtuisikin vähän itse kun niin paljon jää pois ruokavaliosta(jätskit, jugurtit ym herkut). Mitään valmiruokia/tuotteista ei voi syödä kun melkein kaikessa on maitoproteiiniä- perusraaka-aineilla siis mennään. Ostin äsken kyllä soijapohjaista vaniljavanukasta ja jogurttia- ja yäk olipa ällöttävän makuista... ei ole maidon voittanutta.
Frida: pahoitteluni uudellen alkaneesta valvomisesta. Kuulostaa niin rankalta etten varmaan edes ymmärrä, kun itsellä tämä on kuitenkin pienistä päivä/iltakäninöistä huolimatta ihan kohtuullista ja öisin saa nukkua edes klo 22-06 2-4 tunnin pätkissä. Toivotaan että teidän valvomiset kuitenkin lakkaa pian. Kohtahan Fanni on jo 3 kuukautta.
Kanika kiva kuulla sinustakin, kyllä hurjalta kuulostaa nuo jäkijuttusi: Toivotaan että saavat kuntoon sellä NKL:lla.
Pitihän sitä muutakin kommentoida, mutta en enää muista mitä... Toukkikselle hauskaa ' kotilomaa' vaikka et tätä enää näekään. Mekin lähdemme näyttäytymään kotiseudulle ensi viikolla.
Olivera & Ollie 7 vkoa tasan
Kiitos kaikille sympatioista. Täytyy elää päivä kerrallaan, mutta on tää aika tylsää kun päivät menee vaan laskiessa tunteja että enää 6-5-4-3 tuntia puoleenyöhön, silloin on jotain toiveita päästä nukkumaan. Ja koko kevättalvi on mennyt laskiessa viikkoja, enää 4-3-2 viikkoa että tyttö täyttää 3 kk. Jos silloin ei helpota niin en tiedä miten jaksan.
Susumi: onnittelut noin hienoista yöunista! Ihan vihreänä luen. Meilläkään tyttö ei viihdy kantoliinassa hereillä ollessaan.
Katja: toivottavasti kuume laskee pian, tylsää.
Olivera: tämä ei kyllä edistä laihdutustavoitetta, mutta Oatly-kaurakerma ja -vaniljajäätelö ovat melkein parempia kuin kermavastaavat. Löysin nuo kun itse kokeilin maidotonta dieettiä. Toivottavasti teillä löytyisi syyllinen oireisiin ja helpotusta.
Jaaha, se on menoks, tyttö söi kyllikseen.
F & F
Tänään onkin Esikot olleet aika hiljaisia, onko melkein kaikki olleet nauttimassa hienosta säästä vai vauvat pitäneet kiireisinä? No minä vähän pulisen kun tyttö nukkuu liinassa ja mies lähti lätkämatsiin. Ensi viikolla aion kyllä varmasti lähteä omille teilleni pariksi illaksi, ainakin hierojan varasin jo ja sitten olisi kiva käydä kavereiden kanssa vaikka leffassa. Jos vaan raaskin. ;) Ennen vauvan saamista ihmettelin aina sitä miten äitiytyneet alkoivat ikävöidä vauvaa kauheasti kun oltiin jossain ulkosalla, mutta nyt taidan ymmärtää. Kyllä tässä aikamoinen symbioosi tulee kun melkein kellon ympäri on kiinni toisessa.
Maidottomista herkuista tulee mieleen myös GoGreen-sarjan vaahdotettava kaurakerma, se on tosi hyvää. Itse tein viime viikolla sellaista herkkua että paistoin banaania rasvassa (Sininen Keiju, kun se on kai ainoa maidoton rasva) ja vaahdotin tota kermaa siihen. Slurps! Tykkään kyllä myös noista soijatuotteista mistä Olivera et tainnut oikein välittää. Oon joskus aikanaan ollut vegaani (en tosin älyttömän pitkää aikaa, varmaan puoli vuotta), ja sieltä on jäänyt mieleen soijat sun muut lihan ja maidon korvikkeet.
Ja Frida, muista pyytää apua jos tuntuu ettet jaksa. Eikös sinulla ole ihan hyvä tukiverkko olemassa? Juuri puhuin tänään Oliveralle, että olen kateellinen niille, joilla asuu sukulaiset lähellä, niin on todennäköisesti apuakin helpommin saatavilla. On se kuitenkin eri juttu pyytää äiti tai anoppi apuun, minulla olisi aika iso kynnys pyytää kavereilta lastenhoitoapua.
Jaa mutta nyt tuo venkoilee liinassa, haluaa kai vapaaksi. :)
No niin, nyt on jälkitarkastus takanapäin. Pelkäsin kohdunlaskeumaa oireideni perusteella, mutta lääkäri sanoi, että vaikka kohdunsuu on normaalia alempana, ei hän olisi laskeumasta huolissaan. Tilanne paranee kuitenkin vielä. Mutta mullakin epparihaava vihoittelee yhä. Siihen kohtaan, mistä tikit repesivät, oli tullut jotain granulaatiota - arpikudosta, joka ilmeisesti hidastaa tai estää paranemista. Haava on vuotanut vertakin vielä. :-( Sain lähetteen Naistenklinikalle, jossa tätä kudosta poltetaan pois. :-/ No, jospa se sitten viimein alkaisi parantua.
Kanika: olipa kiva kuulla sinusta! Kurjaa, ettei sinunkaan epparihaavasi ole vielä parantunut. :-( Kertoiko ne, millainen tuo korjausleikkaus on?
Frida: voi ei, mihin aikaan olet laittanut viestiä. Toivottavasti tää oli poikkeusyö. Vaikka vauva on tosi rakas, ei se poista sitä tosiasiaa että me äiditkin tarvitaan lepoa ja unta. :-/
susumi: huomasin tuon saman suihkutissikuvan, oli aika hauska. Meillä käy noin jos Aleksi irrottaa oikeasta rinnasta vähän imemisen aloittamisen jälkeen. Vasen rinta ei jostain syystä suihkua.
Kuusijärven lenkki taitaa tosiaan siirtyä ensi viikkoon. Sukkulalle ei käy ti ja mulle ei käy ma ja ke. Käviskö torstai kaikille? Entä perjantai? Ois kiva lyödä lukkoon tuo, niin päästäis taas tapaamaan. Sitten ehdotan, että Sanomatalon säännölliset tapaamiset aloitettais pe 14.4. klo 12 ja siitä kahden viikon välein. Miltä kuulostaa?
Ihan vaan pikaisesti käyn ilmoittamassa, että sunnuntaiaamuna pyöräytin ihanan pikkuprinsessan, 3105g ja 50cm. Kotiuduttiin tänään.
Onnesta ymmyrkäisenä,
Susanna :)
mutta mitäs siitä, tuhannesti onnea Tutannalle! Vai pitäisikö opetella sanomaan sinua Susannaksi. Jotenkin tuo Tutanna on iskostunut päähän. Nautihan vauvasta ja tule kertomaan miten synnytys sujui ja miten jakselette kunhan ehdit.
Niin noista tukiverkoista. Äitini on oikein ehdottanut että hän tulisi joka torstai-iltapäivä meille että saan tehdä jotain mitä haluan tai vain nukkua, mutta olin tänäänkin niin väsynyt etten saanut soitettua hänelle. Ihme juttu. En oikein jaksaisi tavata ketään kun olen riittävän väsynyt. Äitini on mukava ja luotan häneen vauvanhoidossa, mutta en jaksaisi hösötystä. Anoppikin tulisi viivana kun vain töiltään ehtisi, mutta minua ärsyttää kun hän on aina herättelemässä ja kutittelemassa vauvaa vaikka toinen olisi ihan väsynyt tai kerrankin unessa.
Jokohan tyttö kohta olisi sikiunessa, pliiis, haukotus... sillä on muuten jonkin sortin masuvaivoja mikä aiheuttanee tämän takapakin. Kakkaa tulee yhtenään ja se on tummanvihreää. Ja hengityksessä on taas kumma haju, ei ihana maidontuoksu.
F & F 10 vkoa 4 pvää
Ja perjantai-iltapäivää. Aika kyllä menee aivan lentämällä, taas on viikonloppu!
Tsemppiä itse kullekin koliikkivaivojen ja epparin paranemisen kanssa tuskaileville. Paranemissäteitä näin virtuaalisesti.
Ja tervehdys Kanikalle, ihana nimi pojalla!
Noista tapaamisista; nähdään vaan Kuusijärvellä ensi viikolla torstai tai perjantai sopii hyvin ainakin minulle (tosin Roosa saa rokotteen tiistaina) ja lyödään vaan lukkoon se säännöllisten tapaamisten aloitusaika, mutta toi 14.4. on vaan pitkäperjantai eli aikaistetaanko sitä ja aloitettais 7.4. ?
Lyhyestä virsi kaunis - ähinää kuuluu ja mentävä on
Sonja
Katja, minäkään en pystyisi vielä nukkumaan levollisesti eri huoneessa, kun vauva on noin pieni. Ramppaisin varmaan myös jatkuvasti kuulostelemassa hengitystä.
Ja sitten vielä noista allergioista, tuntuu että se niissä on vaikeaa, kun samat oireet (esim. kakan väri ja koostumus, aamuyön hulinointi) voivat olla ihan normaaleja toisella vauvalla, ja toisella onkin kyse allergiasta. Tosi vaikea tietää mistä pitäisi huolestua ja mistä ei.
Mies sai tuossa vauvan päiväunille peräti tunniksi. Vauvalla kun alkoi silmä lupsottaa ja itku kiihtymään, niin mies vei tytön laatikkoonsa, ja heijasi pepusta edestakaisin, niin ihme kyllä simahti saman tien. Pitää koittaa illalla itsekin tuota heijaustaktiikkaa.
mutta kohta pikku vaunulenksulle!
s&p 9vk 5pv