Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

***30+ESIKOT viikko 12***

Kommentit (59)

Vierailija
1/59 |
20.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toukkis: ök vaan! ;-)

Olivera: meilläkin on tänne asti ollut kakit joka vaipassa. Nyt on kerrat alkanut vähetä hieman, kun yökakit jäi pois, mutta määrät puolestaan on kasvaneet...

susumi: kurja juttu tuo tiehyttukos. Kuuma kaurapussi rinnan päällä saattaa myös auttaa. Imetys.fi-sivuilla on lisää ohjeita. Itsellä auttoi vain antibiootit. Hae ne pian jos tukos ei hellitä - rintatulehdus on tosi ikävä tauti ja vie nopeasti huonoon kuntoon. Muistakaahan tosiaan kaikki pukea lämpimästi vaikka aurinko näyttäisi jo vähän lämmittävän.

Miten sen Kuusijärven keikan kanssa? Käviskö keskiviikko kaikille?

Lene ja Aleksi 6 vk 1 pv

Vierailija
2/59 |
20.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

meille käy ke.

Kutsu käy, jatkan myöh.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/59 |
20.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ennen kauppaan lähtöä. Meillä on keskiviikkona Ainon neuvola + rokotus, joten Kuusijärvi jäänee meiltä väliin. Sikäli vähän ironistakin, koska asumme niin lähellä. Mutta joku toinen kerta!

:)

Katja ja Aino

Vierailija
4/59 |
20.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sopisiko lenkkeilijöille klo 12 ja muille klo 13, kuten viime viikolla oli puhetta?

Hermannissa oli taas mukavaa. Löysitkö Susumi siilibodyn? Millainen valikoima noita nallevaatteita oli? Hirvittää kun nykyään olen koko ajan ostamassa jotain, mutta 68 bodeja ja puolipotkareita tarvitsisi seuraavaksi... ihan välttämättä :-) Olen ihastunut boby ja puolipotkarit -yhdistelmään, se on mielestäni kaikkein kätevin.

J+beibi tai Modesty eivät Kanikan lisäksi ole aikoihin kirjoitelleet. Mitä teille kuuluu?

Jee tyttö nukkku kantoliinassa vaikka istun! Täytyy nauttia tästä.

Ajatelkaa että viikon päästä ollaan kesäajassa. Ja kohta on HUHTIKUU.

F & F tasan 10 viikkoa

Vierailija
5/59 |
20.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meille käy tällä viikolla kyllä muutkin päivät.

Vierailija
6/59 |
20.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

...meille kuuluu. tytsy on jo 5kk ja 1vk ja rintamaidolla mennään. Painoa oli viime maanantaina 7780 ja pituutta 67 ja sopusuhtainen tyttön eli nolla käyrillä mennään. Toissa päivänä tyttö maistoi ekan kerran mustikkaa pakkasesta ja tänään mangoa purkista. Terkkari kehoitti aloittamaan marjoilla kun ei pottua vielä tarvii kasvun takia, mutta kyllä parin viikon päästä on potun maistelukin aloitettava. Terveenä on yhtä pientä nuhaa tyttö ollut. Itsellä oli päivän kuume viime viikolla joka katosi panadolilla.

Mä oon myös kokeillu jo pottausta toista viikkoa ja hyvin on onnistunut. Aika usein tulee saalista pottaan ja öisinkin on päästy monta yötä ihan kuivalla vaipalla. Nytkin 14 jälkeen vaihtamani vaippa on vielä kuiva 4 tuntia. Älkää kuitenkaan ottako pottauksesta paineita itsellenne. Mä ajattelin kokeilla voiko noin pieni tosiaan oppia pissaamaan vanhemman käskystä ja nyt olen todennut että voi. Mutta takapakkia tulee varmaan monesti ja kun ei ole kotona jää pottaaminen väliin tai kun äiti ei tekee omia juttujaan ja ei huomaa pissi tarvetta. Mutta en ota tästä ongelmaa vaan jokainen pissi pottaan on huima saavutus.

Meillä tyttö on kakannu nyt viime aikoina noin kerta viikkoon. Käyttää niin hyvin äidinmaidon. Mut sit saattaa tullakin paljon tavaraa. :-)

Rokotteista on meillä aina noussu kuume, johon oon antanu panadolia. Tosin en tiiä onko kyseessä neuvola rokotuksen vai pneumokokki rokoitteen aiheuttama kun antoivat molemmat samalla kertaa.

Mul on aina välillä oikeessa rinnassa tukoksia. Mut lämmin viljatyyny, hieronta ja imetys on aina auttanu. Kannattaa kokeilla imettää eri asennoissa siis että vauvan leuka osoittaa kivun suunta. Hankalia asentoja mutta saattavat auttaa.

Mulla menee aikaa myös tohon opiskeluun kun vaihoin vähän suunnitelmia loppukevääksi. 12 op oon nyt saanu kasaan tänä keväänä ja vielä on muutamia opareita tulossa toivottavasti eli aika tyytyväinen olen opintojen etenemiseen. 140 op on koossa ja 180 saa sen kandin paperit, tosin multa puuttuu pakollisia niin paljon et menee jonnekin 220 ennen kuin paprut on kourassa. No siirtyvät sitten maisterin tutkintoo nuo ylimääräiset oparit.

Mä en pääse perjantaisin kun silloin on nyt viiden viikon ajan laskarit, mutta toukokuussa sitten paremmin. Keskellä viikkookin on hankalaa, kun mies käyttää ainutta autoomme.

kaikille aurinkoista kevättä! Palailen taas!

j+beibi

Vierailija
7/59 |
20.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sori Toukkis, miunkin oli pakko. ;)

Sain selätettyä sen tukoksen eilen illalla kauratyynyllä, lämpimällä suihkulla ja " pakkoimettämällä" tyttöä sekä hieromalla. Kiitos kaikille vinkkien antajille! Voin kuvitella että oikea rintatulehdus on todella kivulias jos tuollainen tukoskin tuntuu noin kovin.

Frida, olin jotenkin niin väsynyt että en jaksanutkaan mennä sinne Jesperiin etsimään siilibodya. En vaan jaksanut jäädä pois metrosta. Pitää mennä tällä viikolla joku toinen päivä. Body ja puolipotkarit/sukkikset on todella kätevä yhdistelmä - meillä on hirveän vähän 68-senttisiä vaatteita (puolipotkareita ei taida olla kuin ä-pakkauksesta tulleet), johan niitä kohta saakin hankkia. :D Haikealta tuntui laittaa kaikki 56-senttiset pois, mutta ei niitä mitenkään voi tunkea enää toisen päälle. On se muuten niin hassua kun ei millään enää osaa ostaa mitään itselleen. Viime viikolla sain pitkin hampain ostettua uuden meikkivoiteen, sekin oli työn ja tuskan takana. Koko ajan himottaa vaan ostaa vauvanvaatteita. Vähän pitää rajoittaa ettei tilin saldo ala näyttää miinusmerkkiä.

Koitin nukuttaa tyttöä kantoliinaan muttei onnistunut. Siis rengasliinaan ei suostunut nukahtamaan, Huggaan olisi varmaan, mutta en jaksanut sitoa sitä. Nyt on menossa sinnikäs tahtojen taistelu kun koitan nukuttaa laatikkoonsa (hieroi siis silmiään ja kitisi taas kovin väsyneenä), muuten menisi hyvin mutta kun se hitsin tutti tippuu koko ajan.

sus & pul 9vk 3pv

Vierailija
8/59 |
20.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

.. kun joskus aiemmin lueskelin vessahätäviestinnästä, niin olen joskus pissattanut tyttöä lavuaarin päällä, siis lähinnä vaipanvaihdon yhteydessä. Tytöllä kun on tapana pissata hoitoalustalle joka kerta, niin tällä välttyy hoitoalustan siivoukselta ja alustalla olevan pyyhkeen vaihdolta. Toimii kun nostaa tyttelin lavuaarin päälle ja sanoo piss piss. Mitenkään vakavasti en ole tuota vessahätäviestintää ottanut, kun en osaa/jaksa/ehdi seurata noita vessaviestejä niin tarkkaan mutta varmaan joillakin toimii ihan hyvin. Jos kiinnostaa niin tuolla oli ainakin jonkun kokemus: http://www.kestovaippa.fi/vaipaton.htm

Varmasti jakaa mielipiteitä tuo vessahätäviestintä, joidenkin mielestä on turhaa hommaa ja jotkut taas pitävät erinomaisena juttuna.

No joo, tässä vaihteeksi pissa-asiaa ;)

Vierailija
9/59 |
20.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

...sitä se muin idea lähti. eli kun kävin kestovaippainfossa niin näin siellä lehtileikkeen vaipattomuudesta ja sit luin nettijutut. ihan kiva että tuntuu toimivan myös muilla kuin meillä. tyttö siis herää välillä yöllä itkemään pissahätäänsä eikä tissi kelpaa kuin muutaman imaisun verran. ja nukahtaa heti kun on saanut pissattua. en edes kerkeä vaippaa laittaa kun jo vetää sikeitä.

j+beibi

Vierailija
10/59 |
21.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervehdys,

Luin eilen Susumin ja Beibin potattamis ja pissattamis jutut ja kävin lukemassa myös nuo nettisivut. Olen nyt sitten kokeillut pisupisu ääntelyä koko yön ja aamupäivän ja onnistuttiin jo tekemään jotain lavuaariin. olisi se kyllä hienoa jos oppisi ymmärtämään Elsan signaaleja niin hyvin, että päästäisiin edes osittain vaipattomaksi. Tosin vaippoja tässä opteetelussa vasta kuluukin, kun on joka välissä kurkkimassa olisko hätä ja jos siellä jo plöröt on, niin eihän likasta vaippaa voi takaisinkaan laittaa.

Meillä on huomenna jälkitarkastus ja 6-viikkoistarkastus, joten jos ei mies pysty antamaan meille autoa lainaan, jää Kuusijärven retki väliin, kun emme sinne millään julkisilla ajoissa kerkiä.

On nuo synnytysmuistot sitten yhäkin voimakkaat. Tässä on pari viikkoa hurahtanut niin etten kokemusta ole enää kelaillut, varsinkin kun käytiin Kättärillä juttelemassa kokemus kätilön kanssa läpi. Nyt sunnuntaina vierailulla kysyi isäntä että miten meillä synnytys sujui? Menin ihan hiljaiseksi ja sain palan kurkkuuni. Kun miehet lähtivät siitä saunomaan jäin kelaamaan kokemusta emännälle. Hänen pari kuukautta aikaisempi synnytyksensä oli sujunut hyvin ja ponnistusvaiheessa oli epiduraali vaikuttanut niin ettei oikeastaan tuntenut kipua. Ensimmäisen lapsen syntymä muistuttikin sitten meikäläisen kokemuksia. Hän lohdutti, että siitä toipumiseen menikin pari vuotta. Huooh, koksi vuottako tässä vollotetaan omaa juttua. Ainakin vielä kipu tulee yhäkin niin elävänä mieleen, että on vaikea uskoa sen millään unohtuvan. Välillä vaan harmittaa, kun tämä vollottelu vie voimia Elsasta nauttimiselta. Pelkään uppoutuvani välillä omiin helvetillisiin kokemuksiini niin, etten huomaa tytön hurmaavaa hymyä jne. Noh, toisaalta nuo hetket eivät ole läsnä kokoajan ja kestävät vaihdelle 5-60 min tilanteesta riippuen. Vaan niiden vallitessa ihmettelen aidosti miten kukaan synnytyksen koettuaan suostuu enää toista kertaa samaan kidutukseen. sanovat että toinen synnytys olisi jo helpompi, mutta mitä jos se ei sitä olekaan!?! Meikä varmaan joutuu käymään kaikki pelkopolit yms. jos erehtyy antamaan miehelle periksi ja suostuu toista kertaa synnyttämään. Ja sitten ihmettelen aidosti eikö kivunlievitys ole kehittynyt jo 2000-luvulla siihen pisteeseen, että ponnistusvaiheeseen olisi jokin kipulääkitys joka ei häiritsisi supistuksia, joka veisi sen helvetillisen kivun. Se että joutuu tekemään niin sairaasti duunia lapsen ulos saamiseksi pitäisi olla tarpeeksi, mutta miksi sen pitää vielä sattua niin julmetusti?

Noh semmoisia mietiskelyjä taas kerran. Ehkäpä pääsen tästäkin melankoliastani taas pian yli, viimeistään viikonloppuna Tahkolla kun saan kokeilla uusia ihania suksiani! :)

Tiistaiterkut,

RouvaSukkula & Elsa 6vk+4pv

Vierailija
11/59 |
21.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

täällä yksi väsynyt äiti- valvoin viime yönä muutaman tunnin vaikka Oliver nukkui (monet asiat pyör päässä) ja nyt sitten on silmät ristissä. Olli nukkuu päikkäreitään.

Neuvola/lääkärissä käyty ja poika kasvaa hienosti- 5246g, 58,1cm ja pipo 39,2. Hänen ihottuman takia aloitin nyt sitten maidottoman dieetin ja katsotaan muutaman viikon ajan auttaako, jotakin allergiaahan tuon täytyy olla. Syömme myös aamiaisella usein munia joten jätetään nekin nyt pois (täysin munattomaan diettiin en vielä ryhdy).

Mekään emme pääse keskiviikkona Kuusijärvelle- mulla on oma jälkitarkastus klo 12. Siitä tulikin mieleen että mulla taitaa olla menkat alkamassa (voiko olla mahdollista- miten teillä muilla? nyt siis 7 viikkoa torstaina synnytyksestä), ruskeaa vuotoa tullut toissapäivästä lähtien aika paljon. Jälkivuoto oli siis jo loppunut eli ei voi olla enää sitä (eikä näytä siltä enää). Kyllä vähän kummastuttaa jos nyt jo alkaa vaikka täysimetyksellä ollaan... no, huomenna kuulee mitä lekuri sanoo.

Sitten toinen juttu joka kyllä huolestuttaa enemmän- löysin viikonloppuna oik. kainalosta pienen (herneen kokoisen) patin ja arvatkaa pistääkö tuollainen ajattelemaan ja pelottamaan... terkkari sanoi kyllä että voi liittyä imetykseenkin ja toisaalta olen ollut nyt flunssassa (imusolmukkeet turpoaa?). Onneksi huomenna on se lekuri, mutta herkästihän ne tälläisissä tapauksissa lähettävät jatkotutkimuksiin (ultra/biopsia) ja sitten saa jännittää niitä... apua. VÄsymyksen ja tämän jutun takia (ja kuukautisten?) olen itsekin ollut pari päivää hiukan alamaissa.

Olivera & Ollie 6vkoa + 5pvää

Vierailija
12/59 |
21.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaksamista huolien kanssa!

On se hyvä että tarkastavat heti nuo patit yms. Parempi ettei ruveta leikkimään niitten kanssa. Toivotaan kuitenkin että kys. patti johtuu vain imetyksestä.

Jaksamista sinun alakuloosi. Aloin itsekin miettimään josko kroppa alkaisi pyöritellä jo noita hormoneita niin, että siitä löytyisi syy omaan herkistymiseeni jälleen kerran. Mitään muita kuukautisiin viittaavia oireita ei minulla ole ollut.

terv. Sukkula

Vierailija
13/59 |
21.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mikro piippasi, että olis ruoka valmiina, mutta kun nyt tulin täällä käymään, niin täytyy kertoa Oliveralle oma samanlainen kokemus tuosta patista kainalossa.

Mä löysin omasta kainalosta ihan sattumalta vastaavanlaisen patin jo loppuraskauden aikana, mutta kävin sen takia lääkärissä vasta pojan synnyttyä. Sain lähetteen kättärille ultraan ja siellä ei kainalosta löytyny onneksi muuta kuin imusolmukkeita. Ja kättärin lääkäri sanoi, että on harvinaista että kainalon patit olis muuta kuin suurentuneita imusolmukkeita ja oli vähän kärttysen oloinen että terveyskeskuslääkäri oli mut edes sinne lähettäny (!). Vaikka tottakai kaikki tollaset pitäis kuitenkin varmuudeksi tarkistuttaa ultrassa. Tää nyt vaan huojentavana esimerkkinä, vaikka eihän noista tietenkään osaa olla huolestumatta.

Mutta nyt meen sitten syömään..

Vierailija
14/59 |
21.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpas monella huolia ja väsymystä. Ymmärrän Olivera hyvin millaista on miettiä tuollaisia yön pimeinä tunteina, minulla tuli imetyksen alussa toisesta rinnasta verta ja sitä tutkittiin jo laitoksella, kävin ultrassa ja maidosta otettiin soluviljely pahanlaatuisten solujen varalta. Siinä meni pari yötä valvoessa ja miettiessä, olin ihan sekaisin huolesta. Todennäköisesti sinullakin on kyseessä täysin vaaraton juttu mutta eihän sille mitään voi että pienen vauvan äitinä ja hormonien pyörityksessä ei saa pahinta vaihtoehtoa mielestään. Onneksi asia tutkitaan ja luultavasti kaikki on hyvin.

Rouva Sukkulalle voimia työstää rankkaa synnytyskokemusta. Käsittämättömälle koetukselle nainen kyllä voidaan laittaa.

Ja Susumille voimia väsymyksen keskelle myös, vieläkö miehesi on reissussa? Saatko ketään kaveria tai muuta pitelemään vauvaa iltaisin hetkeksi?

Mukava kuulla j+beibistä, olet kyllä ihme nainen kun jaksat opiskella vauvan kanssa.

Minuakin on tänään väsyttänyt, vaikka tytön kanssa rupeaa helpottamaan. Kummallista, pahimpina aikoina ei väsyttänyt ollenkaan näin paljon. Minua on ruvennut pelottamaan kätkytkuolema ihan kamalasti, se käy mielessä monta kertaa päivässä. En enää tiedä miten päin tyttöä nukuttaisi vaunuissa, kun kyljellään on vissiin suurempi kätkytkuolemariski mutta selällään voi tukehtua pulautukseen. Pitäisiköhän hakea apua...

Kokeilin muuten tuota pissatusjuttua, kun tyttö itkeskeli nukkumaan laittaessa. Tyttö selvästi ilahtui housujen pois ottamisesta ja katseli tyytyväisenä kylpyankkaa lavuaarin reunalla kun äiti hoki että pispis. Laitoin hanankin valumaan mutta ei sillä tainnut pissahätä olla... Ei ehkä ollut minun juttuni, tuntuu vähän työläältä :-) Jos nyt vaippa vaihtaessa joskus kokeilisi niinkuin Susumi.

Mitenkäs Kuusijärven lenkin kanssa on, pääseekö kukaan huomenna?

Tyttö vetelee sikeitä vaunulenkin jäljiltä, on nukkunut jo 45 min pysähtyneissä vaunuissa! Näkee vaan tissistä unta kun käy kurkkaamassa. Tähän aikaan. Vau.

F & F 10 vkoa 1 pvä

Vierailija
15/59 |
21.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

..tosiaan aloittaa pissattaminen vaipan vaihdon yhteydessä. ja meillä meni toista viikkoo ennen kuin tyttö oppi et mitä se äiskä suhisee.

Ja vaatii tosiaan kärsivällisyyttä juosta potalla tai altaalla vähintäin tunnin välein ja riisua ja pukea vaatteita. voihan tuota myöhemmin kokeilla uudelleen jos ei ihan pienenä toimi. Kun on kesäkin tulossa niin on vähemmän vaatteita vekslattavana ja voi olla paljain pyllyinkin. meillä siis aloitettin n 5kk iässä. kokeilin aiemmin mut ei silloin onnannu.

Eli ÄLKÄÄ stressatko tosta pissatuksesta! Jos ei ole teidän juttu niin ei ole. :-)

j+beibi

Vierailija
16/59 |
21.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mummi kertoi mulle joskus 10 vuotta sitten, että 40-luvulla tosiaan pissatettiin jo pieniä vauvoja potan päällä. " Ihan kuin koiranpentuja opetetaan sisäsiistiksi" oli hänen oma vertauksensa... :) Olin aluksi epäuskoinen, mutta sitten kiinnostunut mummin kokemuksista. Eräs sukulaisnainen oli mummin mukaan suuttunut, kun mummi oli kertonut tästä hänelle, ja alkanut huutaa, että eihän pieni vauva osaa pidättää. Jos ymmärsin oikein, ei siitä olekaan kyse, vaan enemmänkin vauvan hädän havaitsemisesta? Aleksi päästää usein pisut hoitopöydällä (arvatkaa montako kertaa minä ja koirat ollaan saatu pissasuihku päällemme). Ajattelin nyt alkaa seurailemaan niitä signaaleja ennen pissan tuloa. Jospa sitten ehtisin sanoa sen pispis ja siirtää hänet lavuaarin päälle ensin.

Harmi, että mummi on jo aika dementoitunut, että ei voi enää saada neuvoja häneltä tuohon pissatukseen. Toisaalta hän kyllä muistaa vielä noita vanhoja juttuja. Pitäisiköhän kysyä...

RouvaSukkula: mulla se synnytys oli inhimillinen (tai no, ainakin jäi pian unholaan), mutta tämä toipuminen ei. Pelkään, että mulle on jäänyt pysyviä vaurioita synnytyksestä, sellaisia, jotka vaativat ison korjausleikkauksen. Ehkä kerron tarkemmin sitten tavatessa. Asia varmistuu jälkitarkastuksessa torstaina. Alan olla jo aika toivoton tämän toipumisen kanssa. Synnytyksestä on kuusi viikkoa ja olen yhä kipeä. Ja nyt näyttää, etten välttämättä paranekaan itsestään. :-(

Olivera: olisiko mahdollista, että tuo vuoto olisi vielä jälkivuotoa? Monilla siinä on ollut pitkiäkin taukoja, ja sitten on alkanut vielä uudestaan. Toivottavasti se patti on tosiaan jokin vaaraton. Tuollaiset toki mietityttää.

Mulla on torstaina jälkitarkastus ja perjantaina kampaaja. Torstaina voisin ehkä ehtiä Kuusijärvelle, mutta vain kahvittelemaan.

Vierailija
17/59 |
21.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihana kuulla, että teillä alkaa helpottaa ja Fanni nukkuu jo pitkiä pätkiä! Kyllä teillä oli rankka alku hänen kanssaan. Toivottavasti jatko olisi nyt helppoa ja mukavaa. Sulla on kyllä ollut ihailtavan valoisa asenne vaikeimmankin koliikkiajan, ja se varmasti auttoi jaksamaankin.

Vierailija
18/59 |
21.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei vaan! Täällä on ollut vähän alakuloisen sävyisiä viestejä (Olivera, RouvaSukkula), jaksuja teille! Olivera, toivottavasti patti ei ole mitään kummempaa. Joskus noita patteja vaan tulee ja menee. Minullahan oli molemmissa kainaloissa patteja raskauden loppupuolella, ja ne tosiaan olivat aina pari päivää ja häipyivät sitten. Terkkarin mielestä ne liittyivät jotenkin hormoneihin, joten en sitten käynyt lääkärillä tarkastuttamassa. Mutta varmasti hyvä käydä, niin voi sitten tarvittaessa lähettää ultraan. Ja hyvä kun poitsu kasvaa hienosti. Harmi vaan se ihottuma.

Minun maitodieetti loppui eilen, olin siis 12 päivää ja lopetin, kun mielestäni ei vaikutusta. Tosin tänään tulikin eka kertaa pitkään aikaan keltaista kakkaa, ja mietin nyt että tuliko se viiveellä maidon jättämisestä vai auttavatko ne Lactophilus-maitohappobakteerit kun sitä on nyt otettu 5 päivää. Saapa nähdä nyt kun aloin taas käyttää maitoa, että meneekö kakka vihrulaiseksi.

Sukkula, surullista kun sinulle jäi niin huonot kokemukset synnytyksestä. Toivoisin että sinulle kävisi niin kuin aina sanotaan, että synnytyskivut unohtuvat nopeasti (miten muuten kukaan haluaisi enempää kuin yhden lapsen - ok, ehkä ne joilla kivunlievitys onnistuu täydellisesti).

Niin ja kurjaa jos Lene et palaudu synnytyksestä ihan itsestään, vaan tarvitset esim. jotain korjausleikkausta.

Mies palasikin tänään reissusta, hyvä juttu. En oikein osaa pyytää kavereita apuun illoiksi, mutta kyllähän tämä viikko on loppujen lopuksi mennyt suht nopeasti, vaikka onhan se vähän semmoista yliväsyneenä kiukuttelevan vauvan kanniskelua ollut. kiitos frida voimantoivotuksista :)

Hauska kun muutkin innostuitte kokeilemaan pissatusta, vaikkei sitä tosiaan mitään paineita kannata ottaa niin kuin beibi sanoikin. Se on vaan kivaa ja plussaa, kun saa saaliin lavuaariin. :)

Me taidetaan huomenna pysyä ihan kotosalla, kun on ollut ohjelmaa nämä kaksi päivää. Tänään kävin töissä näyttämässä vauvaa, ja sitten kaverille kyläilemään, ja siinä meni koko päivä. Vähän kostautui siten, että tyttö ei ole oikein nukkunut päikkäreitä ja on kiukunnut kovasti nyt illalla, taas väsyneenä. Nytkään ei taas tahdo uinua tuolla sängyssä. Mutta seuraavan kerran sitten Kuusijärvelle!

Yötä!

sus & pul 9vk 4pv

Vierailija
19/59 |
21.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iltaa,

Onpa mennyt päivä alakulon merkeissä. Työntelin vaunuja ulkona vollottaen omaa oloani. Mikä siinä on kun ei voi vain antaa menneiden olla ja mennä, miksi niitä pitää jatkuvasti noin kelata? Ja kun muuten olen toipunut synnytyksestä niin hienosti (huomennahan tosiaankin kuulen lopullisen " tuomion" jälkitarkastuksessa), niin miten tuo korvien väli ei vain toivu?

Ikävä kuulla Lene, että toipuminen on mennyt noin huonosti. Toivottavasti se ei jätä sinulle merkkejä myös korvien väliin. Tervehdyttäviä säteitä joka tapauksessa sinulle!

Frida olet tosiaankin upeasti jaksanut Fannin vaikean vaiheen kanssa! Ja kiva Susumi, että mies palasi kotiin reissusta!

Pitää nyt kertoa loppukevennykseksi meidän ravintolareissu. Päätettiin miehen kanssa lähteä jonnekin ulos syömään, kun olin niin allapäin. Halusin näin jotenkin lohduttaa itseäni. Mentiin sitten Kiinalaiseen ja matkalla jo haaveilin hapanimeläkastikkeesta ja friteeratusta jostakin. Ruokalistasta kaivelin sitten sellaista annosta ja mies ilmoitti haluavansa ankkaa ja ananasta. Vaan enhän minä huomannut sitten ollenkaan että hänen annoksensa oli FRITEERATTUA ankkaa ja ananansta hapanimeläkastikkeessa. Päätin vain vastavuoroisesti ottaa possunlihaa ja tietenkin friteerattua sellaista hapanimeläkastikkeessa. Alkuruoaksi tilasimme kevätkääryleet (jotka nekin on jonkinmoisessa friteeratussa kuoressa ja kastikkeena HAPANIMELÄKASTIKE) ja jäkiruoaksi FRITEERATTUJA banaaneja jätskin kanssa. Jesh, kylläpä tuli syötyä friteerattu illallinen. Ei ollut ihan sitä mitä olin mielessäni ajatellut kun kiinalaiseen ravintolaan menimme! Lopulta naureskelimme miehen kanssa tilannetta tyyliin " haluatko kulta liteelattua liisiä?"

Hyvää yötä kaikille!

Sukkula

Vierailija
20/59 |
22.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olipas teillä ollut eilen pohdiskelevaa ja aika rankkaakin kirjoittelua. Tunteet tosiaan vaihtelevat monin tavoin vauvan syntymän jälkeen, ja aihetta huoleen tuntuukin olevan.

Olivera: Toivottavasti se patti ei ole vaarallinen, vaan tosiaankin imetyksestä johtuva!

Lene: Sinulla paraneminen on kestänyt niin hurjan kauan. Onneksi sinulla on (muistaakseni, on kurjaa, ettei kirjoittaessa viestiä näe muita kirjoituksia; Tai näkisi, jos kirjoittaisi tätäkin eri ikkunassa...) lääkäri pian. Hurjasti voimia ja paranemista sinulle!

RouvaSukkula: Ei ole mikään ihme, että synnytyksesi ajatteleminen nostaa monenlaiset tunteet pintaan. Onneksi sinulla on mahdollisuus puhua asiasta niin kätilöiden kanssa kuin vaikka meidän 30+ esikoiden kesken! Lisää liisiä-juttu sentään piristi aika tavalla :D

Frida: Minäkin pelkään kätkytkuolemaa. Ainolla on ollut yölevottomuutta, minkä vuoksi eräs naapurini ehdotti, että nukkuisin eri huoneessa kuin tyttö. Minä ihan järkytyin ehdotuksesta! Haluan ehdottomasti nukkua samassa huoneessa vauvani kanssa, muuten varmaan juoksisin kaiken yötä tytön huoneeseen enkä saisi nukuttua ollenkaan.

Meillä on tänään Ainon 3kk neuvola ja rokotus. Rokotus tuleekin muutaman päivän etuajassa, mutta Aino on sen verran painava tyttö, että kestänee rokotteen oikein hyvin. Veikkaan neitimme painavan yli kuusi kiloa, mutta tänäänhän se nähdään. Olen alkanut miettimään, voisiko Ainon(kin) kohdalla olla kyse allergiasta. Tyttö pulauttelee paljon, ähisee yöllä, ei oikein nuku päiväuniakaan, on itkuinen (itkut alkoivat uudelleen viikonloppuna: Parin viikon ajan kuvittelimme kaiken jo helpottavan), hänen ihonsa on kuiva ja viime aikoina kakka on ollut aika löysää. Kakka on keltaista, mutta siinä ei ole ollenkaan ryyniä mukana. Silti kyse ei ole ripulistakaan, koska kakka ei imeydy vaippaan eikä se haisekaan oudolle. Joka tapauksessa kaikki nuo oireet voisivat viitata johonkin allergiaan, mutta ovat toki tavanomaisia itse kunkin vauvan kohdalla. Onneksi tänään on se neuvola!

Katja ja Aino