Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten varataan aika gynekologille? Voiko työterveyttä hyödyntää?

Vierailija
07.03.2017 |

En ihan tosiaan tiedä. Olen 24-vuotias nainen, kävin viimeksi gynellä vuonna 2010 tai 2009, jolloin äitini varasi ajan yksityiselle. Itselläni ei ole rahaa yksityiseen eikä ole enää äitiä jolta kysyä, joten käännyn nyt tämän puoleen.

Mulla on ollut ongelmia toosan kanssa nyt jonkun aikaa. En kostu lainkaan, seksi on kivuliasta (ja silloin kun ei ole, niin ei tunnu oikein miltään?), ja mulla on nyt useiden viikkojen ajan ollut joku todella kivulias kohta lähellä välilihaa. Välillä musta tulee verta, enkä ole yhtään varma, onko mulla tuolla joku haava vai tuleeko veri emättimestä vai mistä.. Alkuun luulin vaan sheivanneeni itselleni jonkun ruhjeen, mutta tätä on tosiaan jatkunut viikkoja.. Loppuvuodesta podin jonkun virtsarakon tulehduksen, jonka aikana virtsasin verta, mutta tää tuskin liittyy siihen. Jotenkin toi koko värkki on ollut kuitenkin ihan ihmeellinen murheenkryyni, itkettää ja ahdistaa vaan koko ajan.

Uutta seksikumppania mulla ei ole ollut viime syksyn jälkeen vaan olen pyörinyt ihan saman tyypin kanssa, joten en usko, että mulla olisi mitään tautia.

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
07.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai miten? Googlaa lähin (yksityinen jos haluat todella apua) varaa aika netissä tai puhelimella. Helppoo ku hengittäminen.

Vierailija
2/12 |
07.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liukastusvoide käyttöön niin seksi sujuu. Toki gynellä pitäs käydä aika ajoin ja  kartoittaa naisen vaivat ja ongelmat ja niihin apua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
07.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

poltatko tupakkaa? limakalvon kuivuus voi johtua tupakan polttamisesta.

Vierailija
4/12 |
07.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

poltatko tupakkaa? limakalvon kuivuus voi johtua tupakan polttamisesta.

Hei nyt oikeesti!!!

Vierailija
5/12 |
07.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos alapää on oikeasti "rikki" kuten sinulla on, voit ihan soittaa terveyskeskuksesi ajanvaraukseen ja saat sieltä joko ajan lääkärille (yleislääkäritkin osaavat kyllä yleisimmät alapään vaivat hoitaa) tai ainakin ohjeet, mihin mennä. Sp-tautien poliklinikkakin on yleensä maksuton.

Rohkeasti vaan soittamaan.

Ja ensiapuna kostumisongelmiin käy ihan hajustamaton perusvoide. Ne on parempia kuin liukkarit, ainakin minun mielestäni.

Vierailija
6/12 |
07.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soita omaan terveyskeskukseen, saat ajan yleislääkärille ja se tutkii sut. Jos gynelle haluat niin yksityiselle, mutta sanoitkin ettei siihen ole nyt rahaa. Työterveyshuollon sopimukseen teillä tuskin kuuluu gynen jutut, mutta voit toki omaan tyteen soittaa. Meillä ne ei ainakaan kuulu. Onko sun kaupungissa mitään "nuorten pistettä"? Monessa kaupungissa sellaisia on, niihin on kivempi mennä kun perus tk-lääkärille.

Tsemiä, älä nyt turhia murehdi, kyllä sut kuntoon varmasti saadaan!:)

Terkuin sairaanhoitaja

Vierailija
7/12 |
07.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä googlaisin oman kaupungin lääkärikeskukset ja valitsisin niistä jonkun ja sitten katsoisin sieltä minkä nimiselle gynekologille haluaisin mennä, jonka jälkeen soittaisin sinne vastaanottoon ja kertoin että on vaivaa ja tiedustelisin kuinka nopsaan pääsee lekurille. Työterveyteen tämä ei kuulu.

Vierailija
8/12 |
07.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se voiko työterveyttä hyödyntää, riippuu siitä kuuluuko erikoislääkärin palvelut työpaikallasi sopimukseen. Tuskin ainakaan suoraan pääsee, vaan työterveyslääkärin kautta. Eli varaat ajan työterveyslääkärille. 

Jos menet julkiselle, niin varaat ajan tavalliselle terveyskeskuslääkärille, joka kirjoittaa lähetteen gynelle jos näkee tarpeelliseksi.

Vierailija
9/12 |
07.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä googlaisin oman kaupungin lääkärikeskukset ja valitsisin niistä jonkun ja sitten katsoisin sieltä minkä nimiselle gynekologille haluaisin mennä, jonka jälkeen soittaisin sinne vastaanottoon ja kertoin että on vaivaa ja tiedustelisin kuinka nopsaan pääsee lekurille. Työterveyteen tämä ei kuulu.

Nämä on yksityisiä. Ap:lla ei ole varaa yksityiseen.

Vierailija
10/12 |
07.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et pääse erikoislääkärile ilman lähetettä (siis  julkisella puolella). Varaat ajan normi terveyskeskuslääkärille.

Vierailija
11/12 |
07.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voit tiedustella asiaa myös omalta työterveyshoitajalta. Nykyään useilla yrityksillä kuuluu työterveyshuollon sopimukseen myös erikoislääkärikäynnit työterveyslääkärin lähetteellä. Eli myös gynekologi käynnit.

T. Työterveydessä työskentelevä

Vierailija
12/12 |
07.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi kuuluakin, jos on työpaikan sairaskassan jäsen. Silloin yksityisellä käynneistä ei tarvitse maksaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan kuusi