Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jipii! Ruokalasku pieneni yli 300 euroa!

Vierailija
20.03.2006 |

Olen niin tyytyväinen pihistyskuuriini. Aloin oikein toden teolla miettiä, mihin meidän rahamme hupenevat. Vaihdoin kaikki elintarvikkeet halvimpiin merkkeihin, aloin tehdä paljon puuroja ja kiisseleitä, leivoin sämpylöitä yms. Pois pippuripihvit, siiderit, leikkeleet, jugurtit, kalliit hedelmät, tuoreet yrtit (ainakin arkisin, viikonloppuna eri juttu).

Ikuisesti en jaksaisi olla näin tarkka, mutta nyt pitää säästää isoja hankintoja varten. Kiva nähdä, että yrittäminen on tuottanut tulosta. Aiemmin ruokalasku huiteli siis jossain 700 euron tienoilla.

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
20.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on pakasteessa hirveästi marjoja, raparperia, omenaviipaleita yms. kiisseliaineksia. Lapset tykkäävät puuroista. Keitot ovat hyviä, mutta todella halpoja. Eli säästö syntyy lähinnä mielikuvituksesta ja viitseliäisyydestä. Mitään atkins-dieettiä tällä tavalla ei voi pitää. Noihin marjapuuroihin ja -kiisseleihin täytyy laittaa sokeria, että tekevät kauppansa. Olen kolunnut kaikki kaapit ja yrittänyt hyödyntää kaiken viimeistä tippaa myöten. Kakut ja tarjottavat olen leiponut itse (yleensä olen tilannut nekin laiskuuttani leipomosta). Lapsille syötän pikkuhiljaa välipaloiksi pakastimeen tungettuja joulukakkuja. Joku voi tietysti paheksua tällaista. No, ei sentään joka päivä. Ja marjat ovat kuitenkin terveellisiä. Yritän vain sinnitellä mahdollisimman monta päivää käymättä kaupassa.

Emme mekään aina jaksa niuhottaa. Viikonloppuna paistuivat kyllä ne pippuripihvit ja juotiin hyvää punkkua. Mutta arkiruuat yritän kursia kokoon parilla eurolla. Salaattiainekset ovat kalliita, joten yleensä on jotain raastetta.

Vierailija
2/3 |
20.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

7-henkisen perheemme ruokalasku on n. 400 euroa kuussa, joskus vähän enemmän, mutta ei koskaan päälle 500 euroa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
20.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilläkin olisi tarvetta säästää, mutta en ole tykännyt ruoasta nuukailla. Elämä menisi mielestäni liian ankeaksi. Ostetaan paljon kasviksia ja hedelmiä. Ne kuitenkin on niin terveellisiä. Karkkeja ei juuri osteta. Se on meidän säästöä.

Mutta tuo itse leipominen kuulostaa kyllä fiksulta. Esim. sämpylät on tosi nopea sulattaa mikrossa ja ovat ihanaa herkkua. Ja lapset yleensä tykkää leipoa..

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme neljä