Järkyttävän huono muisti
Tämä ei voi olla alkavaa muistisairautta, koska olen ollut aina tällainen. Unohdan ihan kaiken ja kauppaan on turha mennä ostoslistatta, koska en tiedä yhtään mitä pitää ostaa ilman sitä.
Hävettää, en tiedä miten olen pärjännyt näin pitkälle. En muista puhelinnumeroita tai kenenkään muun kuin itseni syntymäpäivää. Luulin koko ikäni että olin huono matikassa, mutta olen vasta nyt tajunnut että se johtui huonosta muistista: heti kun katsoin pois kirjasta en muistanut että pitikö laskea paljonko 70% 145,56 eurosta on vai 145,56% 70 eurosta. Vai oliko se sittenkin paljonko 70 euroa on 145,56 eurosta. Luulin että kaikkien pitää pinnistellä muistaakseen tuollaisia, ja olin vain laiska enkä yrittänyt tarpeeksi.
Nyt tuntuu että opinnoissa hajoaa pää kun pitäisi muistaa niin paljon. En edes ymmärrä miten pääsin sisään tai millä ilveellä pääsin edes yo-kirjoitukset läpi, pääni on kuin reikäjuustoa. Olen niin väsynyt kun kaikki energia menee sellaisten asioiden muistamiseen mitkä muilla tallentuu automaattisesti.
Mulla vuosien vuorotyö vei muistin ja teki ns. tyhmäksi. Ymmärsin tämän vasta jälkeenpäin, kun sain yt-neuvotteluissa kenkää ja sain pitkästä aikaa riittävästi lepoa (minulla on myös pieniä lapsia, jotka ovat omalta osaltaan aiheuttaneet univajetta). Muisti alkoi palautua normaalille tasolle vasta kuukausien päästä. Pidin ennen itseäni liian tyhmänä esim. Opiskelemaan, mutta niin vaan opiskelin itselleni uuden ammatinkin :)